7.IAB Akademija v znamenju novosti na slovenskem trgu

Težko pričakovano 7. IAB Akademijo smo otvorili s problematiko razumevanja podatkov na področju družbenih omrežij. Predstavnika iz AV podjetja, Urša Mivšek Sitar, direktorica PE Ljubljana in Črt Gojznik, specialist za družbena omrežja, sta nam za ogrevanje postregla z zanimivimi podatki;  da je na svetu  2,3 milijarde aktivnih uporabnikov socialnih omrežij, da vsake pol ure nastane 10.800 novih FB profilov, da je objavljenih 10 milijonov novih tvitov, za 9.000 ur novih YouTube video posnetkov in 1,7 milijonov Instagram fotografij. Povedala sta, da pri procesu zbiranja in interpretiranja podatkov z družbenih omrežij, vidita 3 ključne težave in sicer; neuporaba analitike, zavajujoča analitika in neustrezno razumevanje in razložila zakaj do tega prihaja ter nam ponudila nekaj nasvetov kako se pravilno lotiti razumevanja podatkov.

Sledilo je predavanje Luke Andrejaka, specialista za programatične tehnološke rešitve,  iz podjetja iPROM), na temo tehnoloških trendov  programatičnega zakupa. Poudaril je, da gre vse v smeri personalizacije oglasov in da je potrebno pravo sporočilo pravemu uporabniku, ob pravem času, na pravi napravi. Tudi on je poudaril kako pomembni so podatki in kaj vse nam povedo, če jih znamo pravilno interpretirati. Predstavil nam je tudi značilnosti, prednosti in izzive dveh priljubljenih načinov programatičnega zakupa oglasnega inventorija t.i. »waterfalling« in »header bidding«. Predavanje pa je zaključil z mislijo, da smo pri uporabi tehnologije sicer prišli daleč, da pa nas čaka še nekaj dela, da jo bomo znali zares uspešno in pravilno uporabljati.

V ospredju včerajšnje akademije, pa je bila težko pričakovana predstavitev mednarodnega programa certificiranja znanja in kompetenc DIMAQ. Da je to prvi tovrstni program v Sloveniji, ki ponuja certificiranje, izobraževanje ter sistem, ki omogoča vseživljensko izobraževanje in izpopolnjevanje pridobljenih veščin, nam je predstavil Predsednik Sveta IAB Slovenija, Timotej Gala.
Razložil nam je zakaj je tak program nujno potreben na slovenskem trgu in širše. Osredotočil se je na primer IAB Poljska, ki je ta program tudi razvila in uspešno implementirala na trgu in kaj to pomeni za Slovenijo, za slovenska podjetja, medije ter agencije, saj je program v prvi vrsti namenjen prav njim. Ker se digitalno okolje zelo hitro spreminja, bo tudi certifikat veljaven le 2 leti. Po preteku tega obdobja, bodo imetniki certifikata imeli 2 možnosti – ponovno opravljati izpit ali pa zbrati 100 točk. Slednje jim omogoča sistem DIMAQ recertifikacije, ki omogoča zbiranje točk preko obiska akreditiranih dogodkov digitalno-marketinške industrije, z objavo publikacij, delovanjem v IAB delovnih skupinah ter drugimi aktivnostmi. Po besedah g. Gale, »je sistem recertifikacije največja prednost DIMAQ programa, saj motivira tako podjetja, kot tudi posameznike, k nenehnemu izobraževanju in izpopolnjevanju veščin.«

V zadnjem sklopu predstavitve smo se dotaknili učnega programa, ki je razdeljen na 20-urni, hitri pregled in na 40-urni, podrobnejši pregled učnega načrta. DIMAQ izobraževanje bomo najprej izvedli v manjšem obsegu, torej po 20-urnem programu in bo namenjen članom IAB Slovenija. Izobraževanje bo potekalo 15., 16. in 17. junija, izpit pa bo razpisan v dveh terminih konec junija in julija. Prijave so že odprte na spletni strani http://www.iab.si/dimaq. Termine za podrobnejši 40-urni program pa lahko pričakujemo jeseni.

Predstavili so se nam tudi DIMAQ Master trenerji, Marko Vončina, Uroš Žižek in Radoš Skrt – vsi priznani slovenski strokovnjaki digitalnega marketinga. Mag. Radoš Skrt, nam je tudi podrobneje približal vseh 12 modulov, ki sestavljajo učni načrt ter nas še enkrat opomnil, kako obsežno in zahtevno je postalo digitalno okolje. Da ni več dovolj le poznavanje Google orodij, AdWords in podobno, smo lahko ugotovili s kratkim nagradnim testom, kjer smo udeleženci morali pravilno odgovoriti na zastavljena vprašanja. Nagrada je bila brezplačno opravljanje DIMAQ strokovnega izpita. Da je šla nagrada v roke strokovnjaku iz podjetja Iprom, Milošu Suši, verjetno ne preseneča.

V prijetnem vzdušju smo z gosti (Uroš Cuder, Media Publikum, Tomaž Kos, Časnik Finance, Mitja Jereb, Renderspace, Karmen Mlinar, Lidl, Radoš Skrt, Nasvet.com in DIMAQ Master trener) okrogle mize poklepetali o priložnostih in izzivih DIMAQ programa na slovenskem trgu. Vsi sogovorniki so program pozdravili ter ga označili kot dobrodošlo novost, ki bo v prvi vrsti predvsem olajšalo razumevanje in sporazumevanje med vsemi vpletenimi v proces digitalnega marketinga, v smislu da bodo vsi »govorili isti jezik«. Vsi so se tudi strinjali, da imamo kar nekaj strokovnjakov za posamezna področja, vendar pa premalo takih, ki bi znali povezovati vsa ta področja med seboj. Predsenik Sveta IAB Slovenija, Timotej Gala je na to odgovoril; »Eden izmed zastavljenih ciljev DIMAQ programa je prav to, izobraziti ljudi na vseh področjih digitalnega marketinga in jih naučiti povezovati ta področja v razumljivo celoto.«

Več o DIMAQ programu

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio