MARKETING
4. 10. 2017

Vplivneži z vse več kršitvami pri komuniciranju na družbenih omrežjih

V zadnjih štirih letih se pojavlja vse več pritožb na objave t.i. vplivnežev, ki na družbenih omrežjih sodelovanja z blagovnimi znamkami ne komunicirajo transparentno. Lani je bilo zabeleženih kar 1.824 pritožb na vsebine, objavljene predvsem na družbenih omrežjih Facebook, Twitter in Instagram, kar je kar 192 odstotkov več kot leta 2012.

Veliko prahu je dvignil primer na Instagramu, ko je makeup blogerka Sheikbeauty v svojih objavah priporočala in promovirala zeliščni čaj za razstrupljanje telesa Flat Tummy Tea. Samo-regulativna britanska organizacija ASA, ki se zavzema za standarde na področju oglaševanja, je ugotovila, da gre v tem primeru za kršenje pravilnika o ne-oddajnih oglasih, promociji prodaje in neposredni tržni komunikaciji.

Podoben primer izhaja iz junija 2015, ko je zvezda resničnostnega šova in modna oblikovalka Millie Mackintosh na Instagramu v seriji video vsebin ni transparentno komunicirala sodelovanja z britanskim proizvajalcem brezalkoholnih pijač Britvic.

Izvršni direktor ASA Guy Parker meni, da je veliko vsebine, ki so oglasi, pa niso opredeljeni kot taki, predvsem na družbenih omrežjih. »Veliko osveščamo o pomenu transparentnega komuniciranja, tudi ko gre za sodelovanje influencerjev z blagovnimi znamkami. Ukvarjamo se s primeri, ko prihaja do kršitev, zagotavljamo podporo, nudimo nasvete blagovnim znamkam in vplivni javnosti, da bodo v prihodnje vedeli, kako na primeren način objavljati vsebine, ki temeljijo na medsebojnem sodelovanju.«

Daniel Knapp, raziskovalec v analitičnem podjetju IHS, pravi: »Potrošniki so zasičeni s tradicionalnimi oblikami oglaševanja, kot so televizijski oglasi, spletne pasice ali zunanji plakati. Za večji preboj v nasičenem oglaševalskem prostoru, oglaševalci posegajo po alternativnih in bolj verodostojnih načinih komuniciranja svojih izdelkov in storitev. Kljub temu, da številne vplivne javnosti upravljajo specializirane agencije, blagovne znamke sodelujejo tudi s posamezniki, ki se morda ne držijo enakih standardov in kodeksov etike kot televizije in radijske postaje.

Na CMA (»Competition and Markets Authority«), kjer skrbijo za krepitev poslovne konkurence ter preprečevanje in zmanjševanje protikonkurenčnih dejavnosti, pravijo: "Bistveno je, da vsakdo, ki dobi plačilo za  promocijo izdelkov na spletu, to jasno pojasni. Nejasni spletni zaznamki lahko zavajajo kupce in podjetjem, ki igrajo po pravilih, škodijo.«

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio