UMETNA INTELIGENCA
26. 11. 2017

Kaj umetna inteligenca pomeni za marketing

Umetna inteligenca že nekaj časa buri duhove, tako med analitiki, novinarji in velikimi umi, kot sleherniki, ki se sprašujejo, kako jih bodo roboti nadomestili na delovnih mestih. Skrb je po mnenju CBInsights upravičena, saj bi naj umetna inteligenca v naslednjih 5 do 10 letih prevzela okoli 10 milijonov delovnih mest. Nekaj otipljivih primerov, kako bo AI vplivala na vsakodnevno delo v marketingu, ponuja Gareth Davies, ustanovitelj in izvršni direktor družbe Adbrain.

Analiza podatkov za mase
Analiza in obdelava podatkov postaja veliko manj zahtevna in veliko bolj učinkovita. V preteklosti so blagovne znamke in agencije zaposlovale ekipe podatkovnih analitikov, katerih naloga je bila gradnja segmentov, ki temeljijo na prvovrstnih podatkovnih vzorcih, ki se pogosto združujejo z drugo in tretjerazrednimi podatkovnimi bazami. Delo je predvsem zamudno in odprto za človeške napake. Ko ekipa uspe pripraviti podatkovne baze, so podatki v njih lahko že zastareli. 
Zaradi odprtokodnih knjižnic za strojno učenje in orodij za podatkovne znanstvenike in računalniško infrastrukturo v oblaku, ki podpira AI in strojno učenje (npr. Amazon AWS plus Apache Spark, Google Cloud Machine Learning Engine in Microsoft Azure Machine Learning Studio) znanost postaja zmeraj bolj dostopna. To pomeni, da analitiki porabijo manj časa za analizo podatkov ter več časa za reševanje pomembnih vprašanj o njih. 

Spoznajte vedenje kupcev
V marketingu strojno učenje vse bolj pomaga razumeti in predvidevati človeško vedenje, kar lahko pomaga ustvarjati dodano vrednost za potrošnika. Kljub temu pa je za zagotavljanje prilagojenih marketinških akcij še vedno veliko ugibanja in ročne obdelave podatkov.
Ko so oglaševalske akcije dopolnjene z umetno inteligenco, zmorejo veliko več. Analizira lahko, ali se je potrošnik dobro odzval na določen del kreative in temu primerno prilagodi oglas za naslednje predvajanje. Potrošniku, ki je pred kratkim obiskal trgovino z opeko in malto, lahko s pomočjo geotartegiranja prikažemo oglas, povezan z izdelki, ki jih je gledal v trgovini. Mapiranje identitete potrošnikov s strojnim učenjem bo marketingu omogočilo natančnejše in personalizirano ustvarjanje.

Izboljšajte uporabniško izkušnjo
Umetna inteligenca ima že zdaj velik vpliv na uporabniško izkušnjo, s pomočjo orodij kot so Google Assistant, Amazon Alexa in Apple Siri. Digitalne pomočnice so postale velik del našega življenja in njihova vloga se bo samo povečala.

Tržniki razumejo in predvidijo potrošnikovo interakcijo s stroji. Pri tem se je potrebno vprašati, kako nove tehnologije oblikujejo vedenje potrošnikov in kako to vpliva na ozaveščenost ali uporabniško izkušnjo z blagovno znamko? Kakšna je vloga iskalnika in odkrivanja novih izdelkov, če je glas glavna internetna dostopna točka? Kakšno vlogo imajo avtomatizirani klepetalni boti ali digitalni pomočniki v tradicionalnem tržnem lijaku in kako bomo rešili to novo paradigmo?
Ko se pojavi priložnost za predvidevanje potreb potrošnika - od pomoči pri izbiri vozovnic za kino, do zagotavljanja odgovora na pogosta vprašanja o storitvah in izdelkih – lahko pomaga umetna inteligenca. 

Tržniki lahko umetno inteligenco izkoristijo za izboljšanje obdelave podatkov, kartiranje potrošnikove poti, optimizacijo ponudbe in izboljšanje splošne uporabniške izkušnje. Eden od načinov je, da podjetje seže izven okvirjev marketinga in si pomaga z analizami podatkovnih baz in podporo inženirske in proizvodne skupine, ob tem pa poskrbi za zaupanja vredne partnerje in svetovalce.
© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio