V svet programatičnega oglaševanja nas je popeljal Simon Struna, specialist za programatični ekosistem, iz podjetja iPROM, s predstavitvijo programatičnih trendov, ki bodo oblikovali digitalno prihodnost. Prvi trend so vsekakor podatki. Količina podatkov in njihova obdelava, narekuje evolucijo razvoja platform za upravljanje s podatki, ki omogočajo doseganje prave ciljne skupine, preko različnih kanalov in povezanih naprav. Programatično oglaševanje je v razmeroma kratkem času, začelo korenito spreminjati oglaševalsko pokrajino. Tega se zavedajo tudi oglaševalci, saj namenjajo čedalje več budgeta programatičnemu zakupu. Več kot polovica prikaznega oglaševanja v Evropi, je namreč že kupljenega programatično. Med tem ko je v ZDA, že skoraj vso digitalno oglaševanje programatično. Kot naslednji veliki trend, Struna napoveduje internet stvari, ki naj bi do leta 2020 povezoval že 50 milijard naprav. Z novo dobo medsebojne povezave stvari in ljudi, pa se nam obeta tudi nov pristop k marketingu.
Na razvoj programatičnega oglaševanja, imata velik vpliv transparentnost in zaupanje v programatično trgovanje. Struna nam je predstavil enostavno in varno metodo Ads.txt, s katero spletni založniki jasno oznanijo kdo vse je pooblaščen za prodajo njihovega oglasnega inventarja. Tako se povečuje transparentnost in zaupanje v programmatično trgovanje. Kot velik potencial, Struna prepoznava tudi blockchain tehnologijo, ki preoblikuje digitalno oglaševanje, v smislu varnosti izmenjave podatkov, zaupanja oziroma sledljivosti transakcij. V ta namen, so pri iPROM-u razvili lastno kriptovaluto iPROM Coin (IPC), ki med deležniki na področju zakupa oglasnega prostora, skrbi za sledljivost in preglednost finančnih transakcij.
Trend programatične prihodnosti je vsekakor t.i. „zakup v hiši“. Po podatkih raziskave Programmatic In-Housing (IAB Europe, maj 2018), bo 90 % največjih oglaševalcev, v naslednjem letu povečalo investicije v programatični zakup. 35 % oglaševalcev pa se je odločilo za povečanje izvajanja programatičnih aktivnosti z lastnimi digitalnimi oddelki.Kot tri glavne razloge za „zakup v hiši“, navajajo ROI (return on investment) 47%, boljši doseg ciljne skupine (44 %) in učinkovitost oglasnih akcij (44 %). Kot zadnji programatični trend, Struna navaja umetno inteligenco, ki nam preko strojnega učenja, nevronske mreže, podatkovnega rudarjenja, pomaga pri obdelavi čedalje večjih količin podatkov. Pomaga nam pri avtomatizaciji zakupov in oglasov ter izgradnji dinamičnih kreativ, ki omogočajo, da pravo sporočilo doseže pravo osebo, na pravi napravi.