O značilnostih
Generacije Z smo že pisali, zato se ne bomo ponavljali. Smo pa na tokratni IAB
akademiji več razmišljali o razumevanju te generacije, ki bo kmalu začela
vstopati tudi na trg delovne sile, o drugačnih načinih komuniciranja ter o
umeščanju blagovne znamke v novo okolje.
V uvodnem delu
15. iab akademije nam je Zoran Savin, IAB Slovenija, postregel z nekaj podatki,
o uporabi socialnih platform med Generacijo Z, pri čemer poudarja, da je za njih najbolj pomembna enostavna uporaba. Snapchat je najbolj priljubljena platforma
za ustvarjanje in editiranje fotk (35 %). Med Generacijo Z pa je tako
priljubljen tudi zato, ker ustvarjene vsebine po določenem času izginejo.
YouTube
(YT) je zanimiv kanal – pretežno moški, saj ima kar 75 % uporabnikov. Vsako
minuto, uporabniki naložijo na YT, za 500 ur nove video vsebine, kar pomeni
720.000 ur nove vsebine na dan. Savin dodaja še podatek, da povprečna seja
ogleda traja 40 minut ter da 70% obiskovalcev, uporablja YT za rešitev
problema – ogled »tutorialov«.
Instagram je med tem bolj ženska platforma saj jo
uporablja 39% žensk v ZDA, v primerjavi s 30 % moških. Zanimiv je tudi podatek,
da je dnevno naloženih 100 milijonov fotografij ter da se v povprečju zadržujemo
na platformi 15 minut na dan. Pri Tik Tok
platformi, je zastopanost po spolu približno enaka, je pa zanimivo, da povprečen
uporabnik na njej preživi kar 52 min na dan. Pri tem si 68 % uporabnikov ogleduje
video drugih, 55 % pa naloži svoje video vsebine. Tik Tok je svojevrsten
fenomen, saj je v letu obstoja, dosegel mejnik milijon ogledov na dan. Za konec
je Savin dodal še, da so za 85 % uporabnikov, vizualne UGC vsebine bolj vplivne,
kot fotografije oziroma video vsebine blagovnih znamk, da so UGC video vsebine na
YT desetkrat bolj gledane, kot vsebine, ki jih naložijo blagovne znamke ter da je
25 % iskalnih zadetkov za dvajset največjih blagovnih znamk, povezav do UGC
vsebin.
Kako prisluhniti in moderirati spletne skupnosti?
Del uporabniško generiranih vsebin (UGC),
so tudi tiste, generirane na forumih, kot sta nam predstavili Anja Vogrič in
Andreja Verovšek. Med.Over.Net – javnomnenjski spletni medij, ki združuje 150 različnih
forumov, od tega 75 zdravstvenih ter ima več kot 400.000 uporabnikov na mesec,
je vsekakor eden takih. Pobliže sta nam predstavili načine, kako umestiti
blagovno znamko med UGC vsebino, na nevsiljiv način, z dodano vrednostjo za
uporabnika. Eden takih je »Pozivnik«, kjer sistem na podlagi ključnih besed v
objavljeni temi, sporoči naročniku o dogajanju na forumu. Naročnik ima tako
možnost vključiti se v debato, komentirati in vplivati na javno mnenje. Tak primer
so tudi »Javne tribune«, kjer lahko uporabniki debatirajo s strokovnjaki iz
določenih podjetij.
Kako velik je zares ešport?
Da je ešport
zadnja leta v vzponu, je med drugim tudi povezano z vse večjim številom
mobilnih naprav ter različnih družbenih omrežij. Kako velik pa je zares trg igričarstva
in ešporta, nam je razkril Sebastjan Barbo iz podjetja Esportica. Igrišarstvo
obsega že 2,6 milijarde igralcev. Med najbolj priljubljene igre sodita Minecraft
in Tetris. Med tem ko ešport dosega 454 milijonov navdušencev in občasnih
gledalcev. Med najpopularnejše ešport sodita League of Legends in Rainbow Six:
Siege. Z vzponom popularnosti teh dveh področij, se je seveda pojavilo tudi vse
več vplivnežev, ki pritegnejo na svoje kanale veliko število navdušencev. Eden
izmed vidnejših svetovnih vplivnežev na tem področju, je PawDiePie, z 101
milijoni sledilcev. Po besedah Barbo Sebastjana, se v Sloveniji stvari
spreminjajo prepočasi. Ker je trg tako majhen, nima veliko profesionalnih
ešportnikov in tudi ne pravih influencerjev. Da se igranje »splača«, dokazuje
dejstvo, da nekatera večja ešportna prvenstva ponujajo tudi več deset milijonske
nagradne sklade. Pri tem pa je povprečna starost »egamerja« 12 – 23 let.
Ali Generacija Z ustvarja ali sledi vsebini?
Na okrogli mizi je bilo veliko govora o značilnostih Generacije Z, kakšne vsebine jih pritegnejo, kako lahko z njimi uspešno komuniciramo in kje jih lahko najdemo.
Po besedah Mitje
Tuškeja iz AM Komunikacij, se Generacija Z zavzema za »pametne stvari«,
družbeno odgovorne, kot so npr. okolje in socialna vprašanja. Pravi tudi, da
jih je težko »uloviti«, saj ne uporabljajo izključno enega kanala, ampak so
precej »razpršeni«. Jih pa po njegovem mnenju najbolj pritegnejo tiste vsebine
in tiste blagovne znamke, s katerimi se poistovetijo. Zato je zelo pomebno, da podjetje
oziroma blagovna znamka, jasno sporoča svoje vrednote. Jure Čuk (Woop) pa je mnenja, da
Generacija Z raje sledi vsebini, kot pa jo ustvarja. Izkušnje z
vsebinami, predvsem video vsebinami, ki jih ustvarjajo za Woop social profile
na Instagramu, Facebooku in Youtube, kažejo na to, da uporabniki raje sledijo
vsebini, ki jo ustvarja blagovna znamka. Seveda pa mora biti ta zanimiva. Razlogov
za to je več, med drugim navaja tudi, da se mlajše generacije veliko bolj zavedajo,
da vse kar počnejo na internetu, pušča za seboj »digitalno sled«.
Ker tokrat Jaka Repanšek iz RePublis-a, ni mogel biti z nami fizično, je pravne vidike uporabniško genererirane vsebine, delil z nami preko YT kanala: https://www.youtube.com/watch?v=E9bCoh_fwLI&feature=youtu.be