V torek 3. decembra, smo pri IAB Slovenija zaključili serijo
letošnjih Akademij z zadnjo, ki je bila posvečena trednom letošnjega in
naslednjega leta. Ob izredno dobro obiskanem dogodku, smo se še nekoliko globlje
posvetili vplivu trendov na razvoj uporabniške izkušnje ter pregledu trednov na področju vplivnostnega
marketinga. Poseben poudarek je bil na pregledu trendov, značilnih za
področje Slovenije in širše regije.
V prvi
predstavitvi, smo naredili širok pregled najpombnejših trendov, ki sta ga za
IAB Slovenija pripravila Zoran Savin in Urška Saletinger (Abelium). Tako smo
govorili o trendih, ki jih poganja vedno večja uporaba mobilni tehnologij in pa
seveda efektih, na katere morajo biti oglaševalci, v tem kontekstu pozorni. Pregledali
smo tudi trende na področju servisov, podatkov, skupnosti, itd. Ob tem smo
prikazali nekatere nove podatke o uporabi spletnih storitev, kot so podatki o
uporabi sporočilnih aplikacij in TikTok-a. Gre za prvo tovrstno poročilo o digitalnih trendih, ki ga bo Zavod IAB Slovenija izvajal na letni ravni.
V drugem delu
sta nas Uroš Žižek in Anna Minoga (E-laborat), popeljala skozi najnovejše
trende v oblikovanju uporabniške izkušnje, predvsem za mobilne platfrome. Med
drugim smo lahko izvedeli, da je oblikovanje za manjše zaslone, še posebej
zahtevno s strani fokusiranja informacij ter oblikovanja za uporabniški
vmesnik, ki ga uporabljamo s prsti. Slišali smo lahko, kako pomemben je
uporabniški vmesnik iz vidika doseganja poslovnih in marketinških ciljev ter
kakšni so najnovejši pristopi pri procesih izdelovanja le-tega ter debatirali o (ne)potrebnosti izdelave različnih
uporabniških vmesnikov za Android in Apple okolje.
Urban Cvek iz podjetja
Influee, nam je predstavil trende pri slovenskih vplivnežih ter izpostavil pomen
temeljitega pregleda le-teh, skozi prizmo »realnih« sledilcev. Ob primerjavi z
nekaterimi drugimi državami, nas je popeljal tudi skozi lestvico najbolj
priljubljenih vplivnežev ter metodologijo ocenjevanja le-teh. Še posebej
zanimive so bile cenovne primerjave tovrstnih sodelovanj v Sloveniji in drugod
po Evropi.
Jaka Repanšek, vodja
sekcije za digitalno regulativo IAB Slovenija in RePublis Consulting, nam je v svojem
rednem delu IAB Legal Alert, predstavil nekaj primerov GDPR uredbe v praksi.
Tako smo lahko videli, katere so možne problematike pri uvanja GDPR in kako se
jim pravilno prilagoditi. Spoznali smo tudi najnovejše trende in pristope na
tem področju ter si pogledali, kako dejansko izgledajo v praksi.