DIGITALNO OGLAŠEVANJE
11. 1. 2018

6 napovedi za digitalno oglaševanje v letu 2018

Pred nami je obdobje množične personalizacije, ki jo bogatijo oziroma omejujejo stroga pravila o varstvu osebnih podatkov, je prepričan kolumnist Guy Phillipson, ki je v noti svojega izhodišča za The Drum pripravil napovedi za digitalno oglaševanje v 2018.
 
1. V naslednjem desetletju namesto dvopol – oligopol
Premoč, ki jo imata Google in Facebook na področju digitalnega oglaševanja in je v preteklem letu dosegla svoj vrhunec, naj bi letos omajal Amazon. Kot kažejo zadnji podatki raziskav, več kot 70 odstotkov potrošnikov pri iskanju izdelkov, ali vsak v enem koraku nakupne poti, izberejo Amazon. Velika zasluga pri tem gre Amazonovi platformi za povpraševanje »Demand Side Platform« (DSP), ki podjetju ponuja bogat vpogled v obnašanje potrošnika in jim pomaga pri nadaljnjem nagovarjanju potrošnikov.

2. Konec maja prelomnica na področju zaščite podatkov na spletu

Petek, 25. maj 2018, se bo zagotovo zapisal v zgodovino digitalnega oglaševanja. Takrat v Evropi namreč začne veljati zakonodaja o splošni zaščiti podatkov (GDPR). Slednje pomeni, da bo za uporabo osebnih podatkov, piškotkov, IP naslovov itd. na spletu potrebno pridobiti posebno dovoljenje.

3. Morda tudi zametki zakonodaje o škodljivih in nezakonitih vsebinah?

Preteklo leto je zaznamovala tudi večkrat okrnjena varnost blagovnih znamk. Od spletnih strani islamističnega gibanja Džihad, do lažnih novic in zlorab mladoletnih oseb. Zato ne preseneča, da strokovnjaki na področju marketing in trženja na vrh lestvice skrbi umeščajo varnost blagovnih znamk.
4. Glasovno iskanje povečuje svoj delež poizvedb na spletu
Vsaj 20 odstotkov uporabnikov interneta vsebine išče na ta način. Pričakovati je, da se bo ta delež še povečeval, pri čem nam bodo pomagali virtualni pomočniki kot so Google, Siri, Alexa in Cortana, ki ne da smo sprejemajo naše ukaze, ampak pri tem postajajo še pametnejši. To bo zagotovo vplivalo na oblikovanje novih SEO strategij, ki bodo najbrž optimizirane na daljše glasovne poizvedbe potrošnikov. Tiste blagovne znamke, ki bodo pri tem uspešnejše, bodo potrošnikom zagotovo ponudile boljšo uporabniško izkušnjo, kar bo na trgu pomenilo večjo konkurenčno prednost. 

5. Klepetalni boti prevzemajo prodajno in servisno linijo
Podjetja, ki v svoje poslovanje uspešno implementirajo klepetalnice za pomoč pri odgovarjanju na vprašanja potrošnikov v realnem času, kažejo visoko učinkovitost pri svojih storitvah in tudi konverziji prodaje. Kot kažejo prvi odzivi, se potrošniki radi pogovarjajo z virtualnim asistentom, ki, če vprašanja postanejo pretežka, potrošnika preveže k »živemu« asistentu. 
Potrošniki v 2018 zagotovo pričakujejo odlične in hitre storitve, zato bomo tekom leta zagotovo imeli priložnost spoznati izvrstne virtualne asistente. 

6. Masovna personalizacija

Na voljo je vedno več informacij o ciljnih skupinah. Ne samo kje in kdaj kupujejo, ampak tudi kaj jim je všeč in česa ne marajo, kaj iščejo na spletu, zgodovino nakupov in iskanj in še več. Vse to so veliki podatki, »big data«, vroča tema pred petimi leti, ki jih zdaj, s pomočjo umetne inteligence, lahko analiziramo v nanosekundah, in na podlagi katerih lahko prilagajamo komunikacijo, da se še bolj približamo potrošniku.
© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio