UMETNA INTELIGENCA
22. 3. 2018

Umetna inteligenca v marketingu in oglaševanju

Kljub številnim raziskavam in intervjujem z najbolj naprednimi podjetji, kot so Facebook, Baidu, IBM in AT&T, je trenutno stanje na področju umetne inteligence v marketingu in oglaševanju še zmeraj neznanka. Zato so se pri spletnem portalu www.techemergence.com odločili na enem mestu zbrati primere dobre prakse uporabe umetne inteligence.

Iskanje

Če ste leta 2005 v spletni trgovini iskali določen izdelek, ste rezultat dobili le, če ste vedeli njegovo natančno ime. Današnje iskanje je prav s pomočjo umetne inteligence veliko enostavnejše. Večina manjših spletnih trgovin za lažje iskanje in ujemanje ključnih besed uporablja tehnologije kot so Elasticsearch. Za poenostavitev lastnih iskalnih izboljšav zmeraj znova skrbijo pri Googlu z »Inside Search«. Potrošniki lahko pričakujejo, da bo vse več spletnih trgovin sledilo stopinjam Googla in bodo ponudili izboljšave na področju samodejnih predlogov, samodejnih popravkov, naprednih možnosti iskanja in druge.
Priporočila

Priporočilni sistemi so v svetu digitalnega trženja redkost, kljub temu, da so pri potrošnikih zelo priljubljeni. Odličen primer dobre prakse so Amazonova priporočila za knjige in izdelke, Spotify je odličen pri prepoznavanju glasbenega okusa. Današnja sofisticirana spletna priporočila precej presegajo enostavno ali celo preprosto zbirko zgodovinskih ocen drugih uporabnikov. Netlix recimo ne upošteva samo, kakšne filme je posameznik gledal, ali kakšne ocene dajejo tem filmom drugi - prav tako analizirajo, katere filme gledajo večkrat, katere prizore gledajo večkrat in pri katerih filmih preskakujejo scene. Vsa ta vedenja pomagajo pri oblikovanju najboljših priporočil.

Programatično oglaševanje

Preprosto povedano, programatično oglaševanje je avtomatiziran proces nakupa in prodaje oglasnega prostora z izmenjavo, ki povezuje oglaševalce z založniki. Ta proces poteka v sodelovanju z umetno inteligenco, ponudbe pa so realizirane v realnem času prek mobilnih, prikazovalnih, video in družbenih kanalov - tudi televizije.
Umetna inteligenca uporablja algoritme, ki analizirajo vedenje potrošnikov in omogočajo optimizacijo oglaševalskih akcij v realnem času. Ponudniki programatičnega oglaševanja imajo možnost, da zberejo podatke o potrošnikih, nato pa jih natančneje dosegajo. 

Zakup programatičnega medijskega prostora vključuje uporabo DSP-jev, SSP-jev in DMP-jev. DSP-ji (platforme za povpraševanje), ki olajšajo postopek zakupa medijskega prostora, omogočajo, da dosežejo ciljno občinstvo zaradi integracije DMP-jev (platform za upravljanje podatkov). DMP-ji zbirajo in analizirajo precejšnjo količino podatkov o piškotih, s čimer omogočijo trženju, da lahko sprejema boljše odločitve o tem, kdo so ciljne javnosti. Klasičen primer programatičnega oglaševanja je SEM na kanalih, kot so Google (AdWords), Facebook in Twitter. 
Prepoznavanje govora

V začetku leta 2016 je val dokaj spodobnih govornih in klepetalnih vmesnikov prešel v svet marketinga in nekateri so se izkazali za zelo obetavne. 

Amazon Echo - je izjemen pri pretvarjanju interneta stvari v resničnost. Predvsem v zmožnosti, da potrošnik nakup opravi z govornim naročilom. Podobno kot lahko potrošnik naroči prevoz pri Uber-ju ali pico pri Domino - z govorom. Na konkurenčnih govornih centrih tako imenovanega »pametnega doma« delajo tudi pri Googlu in Applu.


Več o umetni inteligenci v marketingu in oglaševanju lahko preberete tukaj

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio