GDPR
31. 3. 2018

Od GDPR do Uredbe o e-zasebnosti in nazaj

Pravila o zasebnosti in varstvu podatkov v digitalni oglaševalski industriji igrajo pomembno vlogo, saj zagotavljajo relevantno oglaševanje in s tem obdelavo relevantnih podatkov, ki omogočajo merjenje učinkovitosti oglaševanja. Obdelava podatkov je bistvenega pomena za digitalno oglaševanje, saj nenazadnje omogoča financiranje digitalnih vsebin, storitev in aplikacij. Hkrati pa je digitalno oglaševanje s tem širše dostopno vsem, z zelo nizkimi stroški.

Uredba o e-zasebnosti (»ePrivacy Regulation«)
Direktiva o e-zasebnosti (Direktiva 2002/58/ES), ki jo zato, ker se nanaša na shranjevanje in dostop podatkov uporabnikov e-naprav, imenujejo tudi "direktiva o piškotkih", je direktiva, ki ureja predvsem obdelavo osebnih podatkov v sektorju elektronskih komunikacij, tj. telekomunikacijskih ponudnikov.

Piškotki igrajo pomembno vlogo na spletnih mestih, saj zagotavljajo osebno izkušnjo, vključno z relevantnim oglaševanjem. Direktiva o e-zasebnosti (»ePrivacy Regulation«) določa, da morajo države članice ustvariti pravila, ki od upravljavcev spletnih mest zahtevajo, da uporabnika obvestijo o uporabi piškotkov in pridobijo njihovo privolitev za uporabo (večino) piškotkov.

Komisija je nedavno predlagala razveljavitev in zamenjavo direktive z uredbo o zasebnosti in e-komunikacijah. Glede na evropsko zakonodajo, lahko z uredbo neposredno uveljavljajo predpise, kar pomeni, da države članice EU nimajo več možnosti lastne interpretacije zakonodaje. V svoji sedanji obliki bi uredba zahtevala soglasje uporabnikov za zakonito uporabo piškotkov, identifikacijskih oznak oglaševanja (npr. IDFA in AAID), prstnih odtisov naprav itd., v skladu s pravili Splošne uredbe o varstvu podatkov, z namenom zbiranja informacij (ne samo osebnih podatkov) in ciljnega oglaševanja.

Predlagana uredba bi tudi pooblastila brskalnike in druge ponudnike programske opreme, da zagotovijo možnost aktivnega preprečevanja zbiranja podatkov prek piškotkov, hkrati pa prisilila uporabnike, da izberejo in izrazijo svoje preference med namestitvijo. To ne velja le za spletne brskalnike, temveč za katero koli aplikacijo ali napravo, ki se lahko poveže z internetom.

Več informacij o političnih in pravnih vidikih predloga je na voljo tukaj.

Splošna uredba o varstvu podatkov
Splošna uredba o varstvu podatkov (Uredba (EU) 2016/679) (»GDPR«) je v pripravi že več kot štiri leta in bo luč sveta končno uzrla 25. maja 2018. Po 24-mesečnem prehodnem obdobju bo GDPR nadomestil obstoječe različice nacionalnih zakonodaj o varstvu podatkov v Evropi. 

IAB Europe se zavzema za GDPR, ki uporabnikom interneta zagotavlja visoko raven varstva podatkov, hkrati pa digitalnemu oglaševanju daje pomembno vlogo v spletnem ekosistemu prihodnosti. Zato je IAB Europe podprl pristop, ki izhaja iz tveganja na nivoju varstva podatkov, z namenom zagotavljanja večjega regulativnega nadzora pri obdelavi podatkov, ki lahko pomenijo tveganje za posameznike. IAB Europe je prav tako poudaril, kako pomembno je, da nova zakonodaja zagotovi jasna pravila, ki zagotavljajo pravno varnost podjetjem.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio