Trendi
4. 12. 2018

9 TRENDOV DIGITALNEGA MARKETINGA V LETU 2019

Čas, ko smo umetno inteligenco imeli za pojav v znanstveno fantastičnih filmih je mimo. Pojavilo se je kar nekaj novih trendov digitalnega marketinga in nekaj kar je za podjetja delovalo in prinašalo dobiček letos, naslednje leto morda ne bo več delovalo.

Za vas smo pripravili izbor nekaterih digitalnih trendov, ki bodo v prihajajočem letu usmerjali procese na področju digitalnega marketinga. Da pa boste lažje ostali v koraku z njimi, vas vabimo tudi da se nam pridružite na 12. IAB Akademiji, 5. decembra, kjer se bomo med drugim dotaknili »influencer« marketinga, programatičnega oglaševanja in video oglaševanja. 

PRIJAVE NA: INFO@IAB.SI

Chatboti

Še naprej bodo igrali pomembno vlogo v digitalnem marketingu v letu 2019.  Mnogi uporabniki vse raje komunicirajo s chatboti, saj so hitro odzivni, promptni, poznajo celotno zgodovino naših nakupov in nikoli ne izgubijo potrpljenja. Če so bili Chatboti dobri, bodo v prihajajočem letu še boljši. Ponujajo izjemne storitve za stranke, izpolnjujejo pričakovanja kupcev, kar pomeni, da se lahko osredotočijo na za njih bolj pomembno delo. Najbolj znan uporabnik Chatbotov je Uber, kjer uporabljajo tehnologijo chatbotov za komunikacijo s strankami. Najem avtomobilov lahko opravijo na Facebook Messengerju, preko Slacka ali preko Google Zemljevidov. Potniki lahko v meniju izberejo vrsto vožnje, podajo zahtevo, sledijo lokaciji avtomobila, prijateljem pošiljajo časovno oceno prihoda in celo plačajo.

Umetna inteligenca (UI)

Počasi a vztrajno prevzema svet. Za zdaj so na udaru enostavnejša delovna mesta. UI analizira vedenje potrošnikov in njihovih vzorcev iskanja. Tako nam pomaga bolje razumeti nakupovalne navade naših kupcev. Z njeno pomočjo bomo lažje prilagajali naše vsebine, cenovne strategije, izbor izdelkov... Kupcu bomo lahko bolj personalizirali njegovo uporabniško izkušnjo, kar bo posledično povečevalo zadovoljstvo uporabnikov. UI ponuja tudi informacije in nasvete uporabnikom. Po podatkih Gartnerja bodo potrošniki do leta 2020, 85 % interakcije s podjetji opravili brez posredovanja človeka. Podjetja ki bodo sprejela UI 2019, bodo tako prihranila na svojih stroških in pospešila rast ter na tak način dosegla prednost pred svojimi konkurenti.

Sožitno oglaševanje

Sožitno oglaševanje postaja vedno bolj pomembno za učinkovito trženje. Globalne napovedi nakazujejo, da bodo blagovne znamke v naslednjih štirih letih 25 % svojih oglaševalskih proračunov prerazporedile iz tradicionalnega oglaševanja v sožitni in vsebinski marketing. 

Pri sožitnem oglaševanju gre za manj vsiljiv način predstavitve produkta ali storitve, zato je med uporabniki vedno bolj priljubljen, saj ga ne zaznajo kot poskus oglaševanja, temveč kot neke vrste priporočilo. V letu 2019, ko se bo nadaljeval trend video oglaševanja, je pričakovati tudi porast tovrstnega oglaševanja, saj je video idealna platforma za učinkovito sožitno oglaševanje.


Glasovno iskanje in zvočniki

Siri in Aleksa bosta postali naši najboljši prijateljici. Porast glasovnega iskanja je prisililo podjetja, da ponovno razmislijo o svojih strategijah razvoja digitalnega marketinga. Do leta 2020 bo 50 % vseh iskalnih ukazov potekalo glasovno. Umetna inteligenca postaja "vse bolj pametna" in napak pri glasovnem iskanju bo vse manj. Vedno več podjetij bo ustvarjalo avdio vsebine v upanju, da bi povečali prepoznavnost blagovne znamke in kaj kmalu, bodo v glasovna iskanja prišli tudi oglasi. Alexa vam bo povedala odgovor na vaše vprašanje skupaj s sporočilom "njenega sponzorja". Kar pomeni, da boste kmalu lahko kupili glasovni oglasni prostor - kot npr. Google AdWords, vendar za domače zvočnike.

Vizualno iskanje

Uporabniška izkušnja pri vizualnem iskanju je na povsem novi ravni. Nova vizualna orodja za iskanje uporabnikom omogočajo, da s posneto fotografijo predmeta, knjige, vizitke itd. ugotovijo kje izdelek kupiti na spletu, iščejo podobne izdelke, pridobijo informacijo, ki jo iščejo itd.

Naj omenimo le nekatera prepoznavnejša orodja za vizualno iskanje; Pinterest Lens, Google Lens in CamFind, ki je mobilna aplikacija za vizualno iskanje.

Popolno orodje za oglaševalce, ki tako svojim kupcem ponudijo pravi izdelek ter jim olajšajo nakup.


Mikro momenti

Mikro momenti so nova oblika vedenja potrošnika, kot ga imenuje Google. Svoje tržno sporočilo morajo oglaševalci komunicirati jasno in jedrnato na način, ki je v interesu potrošnikov - v razponu sekunde. Oglaševalci izgubijo pozornost potrošnika, ki je že v naslednjem trenutku s pozornostjo nekje drugje.  Mikro momenti se delijo na želim vedeti, želim iti, želim početi in želim kupiti.

"Influencer marketing"

Še vedno bodo igrali pomembno vlogo pri oglaševanju vplivneži ali t.i. "influencerji".  Ljudje še vedno bolj verjamejo mnenju posameznikov, kot akcijam velikih korporacij. V letu 2019 bomo tako še vedno spremljali porast marketinga ''ustnega izročila'', ki ga vplivneži prek svojih socialnih omrežji delijo s potencialnimi strankami podjetij.


Video oglaševanje

V prid video oglaševanju govorijo že samo številke:
  • 70 % potrošnikov je že delilo video blagovnih znamk
  • 72 % podjetij je izjavilo da je video izboljšal njihovo stopnjo konverzije
  • 52 % potrošnikov trdi, da jim je ogled produktnega videa, pomagal pri odločitvi za nakup preko spleta

Programatično oglaševanje

Programatično oglaševanje tako hitro spreminja digitalni ekosistem, da eMarketer napoveduje, da bo do leta 2020, skoraj 90 % prikaznega oglaševanja, programatičnega. 

Po podatkih IAB Europe, ki je pripravil poročilo o velikosti trga programatičnega oglaševanja v Evropi, evropski trg že drugo leto zapored beleži dvomestno rast, saj so investicije v prikazno programatično oglaševanje zrasle za 27,1 % in tako znašajo 12 milijard EUR.

Tovrstnemu oglaševanju se torej obeta svetla prihodnost, ki bo po besedah Simona Strune, specialista za programatični ekosistem v podjetju iPROM, postal edina oblika digitalnega oglaševanja.

Predavanju Simona Strune, na temo programatičnega oglaševanja, lahko med drugim prisluhnete tudi na letnem dogodku Zavoda IAB Slovenija, 12. IAB Akademiji, ki se bo odvijala 5. decembra.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio