SPLETNO NAKUPOVANJE
20. 12. 2018

Kaj smo Slovenci v letu 2018 največ iskali?

Spletna trgovina je ena izmed najbolj dinamičnih industrij. Na evropskem statističnem portalu Eurostat poročajo, da na spletu prodaja 20 % evropskih podjetij, kar predstavlja 18 % prihodkov od prodaje. Podatki se ujemajo z ugotovitvami Statističnega urada Republike Slovenije, ki poroča, da je petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi v letu 2017 del svojega prihodka ustvarilo s prodajo izdelkov ali storitev prek spleta. Število podjetij z vsaj 10 zaposlenimi, ki vršijo spletno prodajo, pa se je v zadnjih 10 letih povečalo za 164 %. Poslovnim prihodkom od prodaje na spletu napovedujejo po poročanjih Statiste, portala za spremljanje statističnih podatkov, letno rast 6,9 % samo v Evropi. V svetovnem merilu bo v letu 2018 obseg ecommerce trga znašal skoraj 3.000 milijard evrov.

Kaj kupce motivira k spletnim nakupom, je kompleksno področje, toda dobiti največ za svoj denar in širok izbor artiklov na zalogi sta le osnova. Priročnost je vodilo digitalne potrošniške ekonomije, ki narekuje trend razvoja na vseh področjih.

Ob koncu leta je podjetje Ceneje.si pripravilo pregled najpomembnejših dogodkov, mejnikov, uspehov v letu 2018. Združili so podatke zbrane z več kot 80 milijoni ogledov izdelkov letno in izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev v izvedbi podjetja Ceneje in Valicon. Podatki razkrivajo, kaj so Slovenci najbolj nakupovali v letu 2018 in kako.

Pri spletnih nakupih imajo domači trgovci prednost, saj kar 47 % Slovencev nakupuje v domačih spletnih trgovinah, kar je približno enako kot v prejšnjih letih. Število tistih, ki večino nakupov na spletu naredijo v tujih spletnih trgovinah, pa v Sloveniji znaša le 18 %. Slovenski potrošnik ne kupuje le na podlagi cene, temveč na njegov nakup vplivajo pretekle izkušnje s spletno trgovino, hitra dostava in brezplačna poštnina. Spletni potrošniki postajajo vse bolj zahtevni in se čedalje bolj zavedajo, kaj pomeni dobra nakupna izkušnja.


»Spletno nakupovanje v primerjavi z nakupovanjem v fizičnih trgovinah že dolgo ni več marginalno. V nekaterih kategorijah je celo več kot ena tretjina vseh nakupov opravljenih preko spleta, predvsem so to računalništvo (45 %), avdio in video (35 %) ter foto kategorija (35 %). Dom in vrt pa je kategorija, v kateri kupci iščejo največ informacij na spletu, nakup pa še vedno raje opravijo v fizičnih trgovinah. Velja omeniti še, da smo v Evropi zelo visoko po prodajnih površinah fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da sta lahko splet in fizična trgovina zelo povezana v nakupnem procesu,« je o odkritjih raziskave povedal Darko Dujič, direktor Ceneje d. o. o.

Najbolj iskani izdelki v letu 2018 

V letu 2018 so slovenski potrošniki največ izdelkov iskali v kategorijah dom in vrt, računalništvo ter oblačila in obutev. Zrele kategorije, ki enakomerno rastejo, so avdio-video, računalništvo in telefonija. Največji preskok v primerjavi z lani, pa se je zgodil v kategorijah pohištva, orodja in strojev, opreme za dom, kuhinjskih pripomočkov, oblačila in obutve, športov na prostem in vodnih športov, otroške opreme ter vozičkov. Več kot pol milijon krat so bili izbrani izdelki znamk Samsung, Gorenje in Bosch. 


Iz števila iskanj so dobili seznam najbolj zaželenih izdelkov leta 2018: 

3. mesto: XIAOMI mobilni telefon Mi A1 64GB (5X)

2. mesto: SAMSUNG pametna ura GEAR S3 FRONTIER

1. mesto: HUAWEI mobilni telefon P20 Lite 64GB DS 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio