Raziskava
12. 4. 2019

V Sloveniji investicije v digitalno oglaševanje v letošnjem letu višje za 25 odstotkov

V letu 2019 bodo oglaševalci v Sloveniji investicije v digitalno oglaševanje povečali za 25 odstotkov, v povprečju pa bodo tej obliki komuniciranja namenili 290.000 evrov, kaže raziskava, ki sta jo iPROM in Valicon izvedla med 214 slovenskimi odločevalci na področju oglaševanja in trženja.

Kar 68 odstotkov odločevalcev, sodelujočih v raziskavi, je dejalo, da bodo v letošnjem letu v primerjavi z lanskim letom svoj proračun za digitalno oglaševanje povečali, 29 odstotkov pa jih je odgovorilo, da bo ostal približno enak kot lani. 

»V Sloveniji so podjetja in organizacije v digitalno oglaševanje po podatkih mednarodne raziskave AdEx, ki poteka pod okriljem združenja IAB, že leta 2017 vložili 47,2 milijona evrov. Upam si trditi, da bo v 2019 obseg investicij v digitalno oglaševanje občutno presegel 60 milijonov evrov. Digital tudi na domačem trgu postaja ena od vodilnih oblik oglaševanja, to pa je vzpodbudno dejstvo za vse akterje v panogi,« komentira Simon Cetin iz iPROMa.

Učinkovitost najpomembnejši dejavnik za uporabo digitalnega oglaševanja

Med razlogi za uporabo digitalnega oglaševanja prednjači njegova učinkovitost, ki je pomembna za 64 odstotkov vprašanih, kažejo rezultati iPROMove in Valiconove raziskave. Drugi pomembni dejavniki so možnost evalvacije oglaševalske akcije (52 %), boljša možnost interakcije (45 %) in transparentnost (44 %). Kot pomembnejše razloge so odločevalci navedli še napredno ciljanje (43 %) in podatke o vedenjskih vzorcih uporabnikov (40 %). 

»Oglaševalci se pri svojih aktivnostih zelo radi poslužujejo družbenih medijev in e-poštnega marketinga. Pomemben razlog zagotovo izhaja iz nedavne preteklosti, kjer so bili ti deležni solidnih ali celo izredno dobrih rezultatov. Na drugi strani pa se ti dve obliki oglaševanja v veliki meri izvajata interno, brez sodelovanja zunanjih izvajalcev. To daje oglaševalcem navidezni občutek nižanja stroškov in zadrževanja kompetenc znotraj podjetja. Vendar kompleksnost narašča in digital bo zahteval zelo močno in številčno interno ekipo ali pa vedno več zunanjega najemanja storitev. Za slednjega ocenjujem, da je dolgoročno boljši pristop,« pravi Matjaž Robinšak iz Valicona.

V digitalnem oglaševalskem kolaču največ sredstev za prikazno oglaševanje

Na vprašanje odločevalcem, kateri obliki digitalnega oglaševanja bodo v letu 2019 namenili največ sredstev, z 29 odstotki vodi prikazno oglaševanje, na drugem mestu je s 24 odstotki iskalni marketing, sledi mu e-poštni marketing s 16 odstotki. V video oglaševanje bo največ sredstev vložilo 11 odstotkov vprašanih, 12 odstotkov vprašanih pa bo največ sredstev namenilo oglaševanju v družbenih medijih. Med vsemi, ki bodo v letošnjem letu vlagali v digitalno oglaševanje, jih bo največ, kar 82 odstotkov, v svoje aktivnosti vključevalo oglaševanje v družbenih medijih, 77 odstotkov jih bo uporabljajo iskalni marketing, prikazno oglaševanje pa 73 odstotkov vprašanih oglaševalcev.

Najvišje investicije v digitalno oglaševanje v letu 2019 v storitveni panogi

Povprečni letni proračun za digitalno oglaševanje v panogi storitve bo v letošnjem letu znašal 352.000 evrov, sledi panoga trgovina in FMCG, kjer bo povprečna letna investicija znašala 291.000 evrov, v turizmu pa bodo odločevalci digitalnim oblikam trženjskega komuniciranja na letni ravni v povprečju namenili 233.000 evrov. 

»Opažam, da obstajajo razlike po panogah in rast verjetno vsako leto izhaja iz različnih panog. Na osnovi rezultatov je vidno, da se bodo v letošnjem letu bolj okrepile investicije v storitvenem sektorju, ki lahko letos postane najmočnejša skupina oglaševalcev na področju digitala. Povprečna pričakovana investicija v tem segmentu oglaševalcev je 352.000 evrov, kar je za 35 odstotkov več kot v letu 2018,« še pravi Matjaž Robinšak iz Valicona.

Uporabljena metodologija

Raziskava, izvedena s spletnim vprašalnikom po metodi CAWI, je potekala med 17. decembrom 2018 in 18. januarjem 2019, vprašani pa so izpolnjevanju vprašalnika namenili v povprečju osem minut. V raziskavi je sodelovalo 214 odločevalcev, ki v slovenskih podjetjih odločajo ali vplivajo na odločitve o razporejanju trženjskih in medijskih sredstev.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio