SOFisticirano razmišljanje
23. 4. 2019

O vidljivosti spletnih oglasov

Zoran Savin, direktor IAB Slovenija
Zoran Savin, direktor IAB Slovenija

Osnova za merjenje vidljivosti je kvalitetno merjenje obiskanosti

Na letošnjem SOF-u smo pod pokroviteljstvom MOSS-a predstavili nekaj IAB standardov s področja vidljivosti (Viewability) ter kar nekaj dodatnih razmišljanj kako oceniti in izboljšati vidljivosti digitalnih oglasov. V prvem delu smo se posvetili predvsem standardom, kjer smo izpostavili, da je osnova za merjenje vidljivosti kvalitetno merjenje obiskanosti, saj je predpogoj za ugotavljanje odstotka vidljvosti, da izločimo ves nezaželen promet (tako tisti osnoven kot sofisticiran, nezaželen promet). Tukaj je orodje, kot je MOSS izjemnega pomena, saj aktivno išče načine za izločanje takega prometa.

Ob tem smo poudarili razlike med standardi na spletu, videu ter mobilnih napravah (kjer se trenutno v sklopu IAB Europe pripravljajo novi standardi) ter prav tako druge poglede na standarde v industriji. Najzanimivejši del pa je bil gotovo delavnica, kjer so udeleženci poskušali oceniti vidljivost oglasov tudi na podlagi drugih parametrov kot so: 

  • Ad clutter
  • Odstotek ekrana, ki ga oglas zavzema
  • Prisotnost funkcionalne beline (in drugih podpornih grafičnih elemnotv)
  • Interktivnosti
  • Kreativnosti
  • Relevantnosti vsebin

Ob tem se je razvila zanimiva debata z udeleženci delavnice, kjer smo lahko zaključili, da je vidljivost oglasa zelo odvisna od okolja, v katerem se oglas pojavi, a tudi od same kreative in cilja oglaševalca. Ugotovili smo, da so določeni oglasi zelo vidni na določenih pozicijah, spet na drugih pa ne. In da je v tem procesu sodelovanje medijskega planerja in kreativca ključno za dober izplen.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio