Z Arturjem Maciorowskim, DIMAQ Master
trenerjem IAB Poljska, smo se pogovarjali o pomenu poznavanja širokega področja
digitalnega marketinga in razumevanju vloge DIMAQ programa.
Slovenska ekipa
DIMAQ trenerjev se je z majem, natanko 2 leti od uvedbe DIMAQ programa - programa izobraževanja in
certificiranja na področju digitalnega marketinga, povečala za dva Master
trenerja. Pridružila sta se Maka Lippai Senekovič, vodja oddelka internetnega trženja
na ProPlus-u in Anil Shrestha, produktni vodja na Zemanti, ki bosta poleg Uroša
Žižka (lastnik in direktor raziskav, E-Laborat) in Luke Žnidaršiča (digitalni
strateg, Viberate), skrbela za izobraževanje novih digitalnih strokovnjakov
digitalnega marketinga v Sloveniji.
Ob tej priliki
smo se pogovarjali z Arturjem
Maciorowskim, namestnikom predsednika odbora za izobraževanje IAB Poljska
in DIMAQ Master trenerjem, ki je izobraževanje novih DIMAQ trenerjev vodil, ne
samo v Sloveniji, ampak tudi v ostalih državah članicah IAB Europe, ki so se
odločile za implementacijo DIMAQ programa. Z Maciorowskim, ki je na področju digitalnega
marketinga aktiven že od leta 1998, smo se pogovarjali o pomenu poznavanja
širokega področja digitalnega marketinga in razumevanju vloge DIMAQ programa, o nenehnem izobraževanju ter o nekaterih razlikah na med
poljskim in slovenskim trgom na področju digitalnega marketinga.
IAB Slovenija je kot prva članica IAB Europe,
implementirala DIMAQ program maja 2017. Izobrazila je 4 Master trenerje, dobre
poznavalce digitalnega marketinga v Sloveniji in širše, ter certificirala preko
100 strokovnjakov. Kako vi vidite napredek Slovenije na tem področju?
Glavni razlog, zakaj je bil DIMAQ ustvarjen, je bilo zavedanje, da IAB kot
organizacija v panogi digitalnega marketinga, ne more pokriti vseh potreb trga,
v smislu zagotavljanja usposobljenega kadra. Zato smo se odločili, da bomo to
storili drugače in se osredotočili na preverjanje in potrjevanje znanja in
veščin. Slovenija je bila drugi trg, takoj za Poljsko, ki je uvedla DIMAQ in
posledično certificirala strokovnjake za digitalni marketing in tako tudi
dejansko začela proces oblikovanja vse-evropskega standarda DIMAQ. To je dober
trend, predvsem za vse delodajalce, ki se zavedajo pomena dobro izobraženega
kadra na področju digitalnega marketinga.
DIMAQ
trenerji so strokovnjaki digitalnega marketinga, z več kot 10-letnimi
izkušnjami. Zakaj je pomembno, da tudi oni formalizirajo svoje znanje in
veščine in opravijo trening za Master trenerja?
Master trener oziroma glavni trener, ima posebno vlogo v
celotnem DIMAQ izobraževalnem ciklu. Trenerji smo vključeni ne le v proces
usposabljanja, ampak tudi v vse ostale aktivnosti blagovne znamke, kot so;
dejavnosti certificiranja, ponovnega certificiranja (recertifikacija) ter
ostalih izzivov upravljanja (skrb za aktualna izpitna vprašanja, reševanje
pritožb, itd.). DIMAQ trenerji smo ambasadorji in neke vrste skrbniki programa
in blagovne znamke (smeh).
Idealni kandidat za trenerja je oseba z 10 do 15-letnimi
praktičnimi izkušnjami v digitalni industriji. Vsekakor pa le praktične
izkušnje niso dovolj, da postaneš DIMAQ trener. Potrebne so tudi določene »izobraževalne
veščine«, s katerimi lažje »podajaš« znanje in ga dopolnjuješ s primeri iz
prakse. Zelo pomembno je tudi, da vsi trenerji opravijo trening, ki vključuje
pregled vseh 12 modulov in ne samo tistih, ki jih na koncu poučujejo. Tako
imajo širok pregled in
Za uvedbo DIMAQ programa je zaslužna IAB
Poljska, ki je z izvajanjem programa izobraževanja in certificiranja, začela
leta 2015. Program se je hitro razširil na 10 članic IAB Europe. Kako DIMAQ
skrbi za visok standard izobraževanja?
DIMAQ je prvi standard
industrije za digitalni marketing. Ustanovljen je bil pod nadzorom Strokovnega
sveta IAB Poljska, ki ga sestavljajo priznani in izkušeni strokovnjaki tega
področja. DIMAQ Učni načrt temelji na EQF (Euroepan Qualification Framework),
kar pomeni, da so rezultati pridobljenega znanja in veščin, jasno znani in primerljivi,
za vsakega od 12 modulov. Obširno bazo vprašanj za DIMAQ strokovni izpit
najprej pripravijo delovne skupine IAB, specializirane za posamezna področja digitalnega
marketinga, ki jih sestavljajo člani IAB Poljska. Vprašanja nato finalizirajo Master
trenerji, ki so tudi odgovorni za končno nastavitev vprašanj. DIMAQ Master
trenerji tudi redno pregledujejo bazo izpitnih vprašanj, zlasti tista
vprašanja, ki so povezana z nekaterimi raziskavami, poročili (npr. AdEx).
DIMAQ program izobraževanja je kar precej
obsežen, saj vključuje 12 modulov digitalnega marketinga. Zakaj je pomembno
tako široko poznavanje digitalnega marketinga?
Mislim da smo
vključili vseh 12 področij digitalnega marketinga, kar jih obstaja (smeh).
Čeprav če sem iskren, vsak dan odkrijemo nove ideje in tehnologije, ki
ustvarjajo in spreminjajo digitalno-tržni ekosistem. Obravnava pa teh 12
modulov, najpomembnejša digitalna področja - od osnovnih pojmov digitalnega
marketinga, do analitike in vse pomembnejših zakonskih predpisov, ki bodo
pomembno vplivali na razvoj digitalnega marketinga v prihodnje. Lahko pa ste prepričani
da aktivno spremljamo trende in razvoj digitalnega marketinga, tako lahko v
prihodnje pričakujete kar nekaj sprememb - nove izobraževalne programe in
nekatere posodobitve DIMAQ učnega načrta.
In zakaj je
po vašem mnenju pomembno certificiranje znanja in veščin?
Zelo težko je
najti standardiziran in celovit program digitalnega izobraževanja za vsak pozamezni
trg v Evropi. Lahko ste strokovnjak za Google Analytics ali Google Ads ali pa
Facebook strokovnjak. Tako Google, kot Facebook, že izvajata svoje
izobraževalne programe digitalnega marketinga. Ideja izobraževanja in
certificiranja DIMAQ, ki ga je mimogrede krovna organizacija IAB Europe, tudi
uradno prepoznala kot kvaliteten program izobraževanja, pa je jamstvo za
neodvisen in strokoven program, ki pokriva vsa področja digitalnega marketinga.
Glavni cilj DIMAQ-a
je dvigniti raven znanja in kompetenc za vse deležnike v panogi in vzpostaviti
standarde glede potrebnega znanja. Certificiranje oziroma potrjevanje znanja in
veščin digitalnega marketinga, smo se odločili uvesti prav zaradi tega, da smo
lahko prepričani, da vsi govorimo isti digitalni jezik in da ga seveda vsi tudi
razumemo (smeh).
Šli pa smo še
korak dlje, saj pričakujemo, da se bodo imetniki DIMAQ certifikata sami
razvijali in vlagali v svoje digitalno znanje. Zato jim je na voljo tudi sistem
recertifikacije, s katerim lahko podaljšujejo veljavnost cerifikata. Tako lahko
z obiski in ostalimi aktivnostmi, pridobivajo dodatne točke za svojo »digitalno
angažiranost«.
Že nekaj časa prepoznavamo problem
kvalitetnih kadrov na področju digitalnega marketinga. Zakaj je temu tako po
vašem mnenju? In kakšno ima vlogo pri tem DIMAQ program?
Ne bi ravno rekel
da gre za problem. Bolj razmišljam v smeri, da do sedaj ni bilo nobenega
pravega načina ali orodja za preverjanje in primerjavo znanja in veščin kadrov
v digitalnem ekosistemu. Obstaja veliko načinov kje črpati znanje –
publikacije, strokovni članki, raziskave, dogodki, seminarji, konference, itd.
Toda njihovega učnega načrta, vsebine, kakovosti programa ni mogoče primerjati.
Zato, ko govorimo o DIMAQ-u, ne govorimo le o izobraževanju, ampak o standardu,
ki nam omogoča točno določen učni proces in preverljiv končni učni izid. Preverjamo, ali je njihovo znanje
usklajeno s standardom, ki smo ga vzpostavili, in če je, ga potrdimo oziroma
certificiramo.
Na trgu obstaja kar nekaj ponudnikov
izobraževanj na tem področju. Kako se pravilno odločiti za pravega, na kaj
moramo biti pozorni pri izboru?
Res je, ponudbe
je kar nekaj in to zelo različne. Od ozko spezializiranih seminarjev za zelo
specifična področja, do seminarjev, ki so usmerjena v »soft veščine«. Vsako
leto beležimo tudi vse več dogodkov in konferenc, kjer gre večinoma za
podajanje praktičnih digitalnih izkušenj. Vse več je tudi internih delavnic,
kjer ponudniki spletnih rešitev, organizirajo izobraževanja za svoje stranke,
obstoječe ali potencialne. Tukaj so še podiplomski univerzitetni programi.
Skratka, ponudbe je veliko. Po mojem mnenju, pa je najpomembneje, da smo
pozorni na visok standard poučevanja in končni izid izobraževanja. Preverite
učni načrt programa, preverite predavatelje in preverite nadaljnji proces po
zaključenem izobraževanju. Vam izbrani program ponuja dodatne izobraževalne
aktivnosti? Vas vzpodbuja, da ste pro-aktivni na svojem profesionalnem področju
in se dodatno izobražujete?
V Sloveniji je DIMAQ program izobraževanja
trenutno pritegnil največ ljudi iz agencij in založniških hiš in nekoliko manj
oglaševalcev. Kakšne imate izkušnje na Poljskem?
Na Poljskem smo opredelili
tri glavne ciljne skupine, ki izhajajo neposredno iz naše industrije. Prvi dve
sta na strani ponudnikov digitalnih storitev, torej agencije in založniške
hiše. Tudi na Poljskem sta to najbolj zainteresirani skupini za DIMAQ
izobraževanje. Druga ciljna skupina so oglaševalci, ki pa se večinoma
izobražujejo na dogodkih in konferencah iz širšega digitalno-marketinškega
področja. Tukaj je potem še širša ciljna skupina – to so zaposleni na PR in HR področju,
ljudje iz managementa na različnih nivojih, študentje,..To je naša potencialna
ciljna skupina, za katero smo prepričani da bo v prihodnje prepoznala dodano
vrednost našega DIMAQ programa.
Digitalni marketing je najhitreje razvijajoča
in spreminjajoča se panoga, zato je zelo pomembno da ostajamo v koraku s
trendi. Kako DIMAQ program skrbi, da imetniki certifikata osvežujejo svoje
znanje in veščine?
DIMAQ program je
sestavljen iz 3 glavnih elementov; izobraževanje, certificiranje in recertificiranje.
Slednji element skrbi za dodatno motivacijo imetnikov DIMAQ certifikata, da
nenehno nadgrajujejo pridobljeno znanje in izpopolnjujejo veščine. Program
recertifikacije jim ponuja nekaj brezplačnih dogodkov, delavnic, aktivno
sodelovanje v nekaterih IAB delovnih skupinah, jih spodbuja k sodelovanju pri
nastajanju publikacij, strokovnih poročil in člankov. Na Poljskem lahko npr.
sodelujejo v žiriji za izbor najboljše digitalne strategije oziroma sodelujejo
v drugih digitalno marketinških aktivnostih. Vsaka od teh aktivnosti je
točkovana, glede na vsebino, stopnjo zahtevnosti in skladnosti z DIMAQ učnim
načrtom. V času 2 let, kolikor je veljaven certifikat, morajo tako zbrati 100
točk, za avtomatično podaljšanje. Večina DIMAQ strokovnjakov, ki je vložila
svoj čas, energijo in seveda denar v pridobitev certifikata, se zaveda pomena
vzdrževanja nivoja svojega znanja in tako z veseljem sodeluje v sistemu
recertifikacije.
V Sloveniji smo v začetku leta dobili prvo
DIMAQ podjetje. V kratkem bomo ta naziv podelili še 3 podjetjem. Kako pomembno
je prepoznavanje DIMAQ certifikata, kot standarda pri zaposlovanju novih
kadrov?
Dolgoročni cilj
DIMAQ-a je postati mednarodno prepoznavno orodje za zaposlovanje kadrov na področju
digitalnega marketinga. DIMAQ certifikat je zanesljiv dokaz, ki potrjuje, da
ima kandidat ustrezno znanje digitalnega marketinga. Podjetja, ki so investirala
v svoje zaposlene in jim omogočila izobraževanje, priznavajo, da se je opazno
izboljšala interna komunikacija in povečala učinkovitost nekaterih digitalnih
projektov. Celo tisti, ki so vertikalni strokovnjaki na določenem področju,
priznavajo, da sedaj bolje razumejo procese dela znotraj drugih področij in bolje
razumejo širšo sliko digitalnega marketinga.
Maksimalni učinek
takega izobraževanja, pa je po mojem mnenju dosežen, ko sta tako agencija, kot
njen naročnik, šla skozi isti proces izobraževanja in dosegla isti oziroma
primerljivi nivo znanja.
Vas zanima več? Informativne prijave na jesenski termin DIMAQ izobraževanja (3. - 5. oktober in 10. - 12. oktober), že odprte: https://www.iab.si/dimaq/dimaq-informativna-prijava
Več o
DIMAQ programu
Več o Artur Maciorowski