IAB Europe: GDPR
5. 9. 2019

Google se je pridružil novemu pravnemu okvirju o Transparentnosti in soglasju obdelave podatkov

Da bi lažje zadovoljili potrebe založnikov in potrošnikov ter ugodili zahtevam zakona, sta IAB Europe in IAB Tech Lab, pripravila novo verzijo pravnega okvirja o Transparentnosti in soglasju obdelave podatkov (Transparency and Consent framework – TCF) , v okviru Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR).

Google se je sicer zavezal k spoštovanju in pridružitvi prvega pravnega okvirja o Transparentnosti in soglasju (TCF 1.0), vendar ne v trenutni obliki. Je pa oznanil, da bo do konca marca 2020, integriral novo, drugo verzijo pravnega okvirja (TCF 2.0), ki sta jo pripravila IAB Europe in IAB Tech Lab.

Ker je uspešnost TCF v veliki meri odvisna od pridružitve Googla in ker je le-ta do sedaj s tem odlašal, mnogi ponudniki oglaševalskih tehnologij in medijske agencije, še vedno kupujejo in prodajajo oglase, z uporabo različnih nizov soglasij, ki jih ponujata IAB-jev TCF in Googlove različice. To seveda povzroča številne težave založnikom in “glavobole” uporabnikom.

Druga različica TCF 2.0, je plod 12-mesečnega nenehnega razpravljanja in načrtovanja med več kot 55 organizacijami, vključno z založniki, medijskimi agencijami, oglaševalci, 10 nacionalnimi IAB-ji in številnimi sestanki z organi za varstvo podatkov iz cele Evrope. Uradnega podatka o številu založnikov, ki so se pridružili novemu predlogu ni, zaradi dejstva da so njihove platforme za upravljanje soglasij, tiste, ki pristopijo k TCF. So pa po nekaterih podatkih, med njimi večji založniki, kot; Axel Springer, The Guardian in The Telegraph.

Zaradi široke interpretacije GDPR uredbe, se založniki poslužujejo različnih pristopov k pridobivanju soglasij; nekateri na zelo posplošen način, spet drugi preveč konzervativno. Še posebej izpostavljeni so tisti založniki, ki velik del oglaševalskega prihodka pridobivajo s prodajo oglasnega inventorija na odprtem tgu. Njihova soglasja, so za potrošnika še posebej kompleksna in pojavlja se vprašanje, ali povprečen potrošnik sploh razume s čim soglaša – kdo obdeluje njegove podatke in v kakšne namene? S ciljem poenostavitve, TCF 2.0. vključuje standardizirana sporočila, ki ponujajo uporabniku prijazno različico, kot tudi pravno različico. Pravna različica je obvezna, medtem ko je uporabniku prijazna, opcijska. Odločitev je na strani založnika, vse pa gre v smeri poenostavitve.

Večina razprave pri pripravi novega pravnega okvirja, se je odvijala v smeri, v kakšne namene se osebni podatki lahko obdelujejo. Druga verzija TCF, vključuje dvanajst namenov in dve posebnosti. Ti vključujejo obdelavo podatkov z namenom profiliranja uporabnikov, vsebine in merjenja oglasov. Posebnosti pa so v smislu dodatne kontrole obdelave podatkov, uporabljenih v namene geolociranja in prepoznavana prstnih odtisov.

TCF je izpostavljen številnim kritikam medijske industrije, saj tako prvi, kot drugi pravni okvir, ne rešujeta temeljnega vprašanja “uhajanja” podatkov pri zakupovanju oglasnega prostora preko RTB (Real Time Bidding) programatičnega modela.

Kljub temu, pa ostajata IAB Europe in IAB Tech Lab prepričana, da bo TCF 2.0 pripomogel k združljivosti RTB modela zakupa oglasnega prostora s Splošno uredbo GDPR. "Namen je omogočiti skladnost RTB transakcij z  uredbo GDPR," je dejal Dennis Buchheim, IAB Tech Lab.

Več na to temo si lahko preberete TUKAJ.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio