IAB Europe je pred kratkim izdala dokumente, ki osvetljujejo
stanje programatičnega trga v Evropi, predvsem na področju investicij v
programatično oglaševanje ter aktualnih izzivov, priložnosti in trendov
razvoja.
Najnovejše
poročilo IAB Europe »European Programmatic Ad Spend Report 2018«, razkriva da se je v lanskem letu v programatično
oglaševanje steklo 16,8 milijarde evrov. Prihodki iz programatičnega
oglaševanja, so v letu 2018 tako zrasli za 33 %. Poročilo navaja tudi, da je
več kot 70 % prikaznega oglaševanja in več kot 50 % video oglaševanja,
zakupljenega programatično.
Za boljše
razumevanje trenutnega stanja programatičnega trga v Evropi, pa je zanimiva
raziskava »Attitudes to Programmatic Advertising 2019«, ki jo IAB Europe izvaja že 5. leto zapored. Raziskava
o odnosu do programatičnega oglaševanja, trenutnega stanja in trendov razvoja, naslavlja
teme, kot so:
- Koliko programatičnega zakupa se uporablja
za prikazno, video in mobilno oglaševanje?
- Kaj poganja rast programatičnega
oglaševanja in kakšni so izzivi?
- Merjenje in upravljanje s podatki.
- Prihodnost programatičnih investicij.
|
Raziskava
izpostavlja nekaj ključnih točk:
- Pomanjkanje kvalitetnega kadra z ustreznim
znanjem.
- Vprašanje »varnega« okolja za oglaševalce,
ki želijo svoje blagovne znamke povezovati s kvalitetno vsebino.
- Problem transparentnosti.
- Ads.txt (Authorized Digital Sellers) je razmeroma
dobro uveljavljena platforma, za boljšo transparentnost ponudnikov oglasnega
inventorija. Vendar raziskava ugotavlja, da je na strani kupcev oglasnega prostora,
precej slabo poznana.
- Število oglaševalcev z internimi oddelki
za programatični zakup, je višje kot število zunanjih ponudnikov te storitve.
- Programatični zakup pri branding kampanjah
večjega obsega, je še vedno vodilen.
- Prikazno oglaševanje preko programatičnega
zakupa še vedno raste (predvsem video).
|
V ogled
priporočamo tudi video vsebine strokovnjakov industrije, ki razlagajo ključne
priložnosti in izzive programatičnega oglaševanja: https://iabeurope.eu/knowledge-hub/iab-europe-explains-opportunities-and-challenges-of-programmatic-advertising/
Vabimo vas tudi, da
poslušate posnetek
1. dela webinarja »Programmatic Native Advertising«, ki se je odvijal 3.
oktobra. Drudi del webinarja bo 24. oktobra. Prijavite se lahko TUKAJ.