9. 10. 2019

IAB Europe: Trg programatičnega oglaševanja v Evropi vreden 16,8 milijarde evrov

V letu 2018 je vrednost programatičnega trga v Evropi znašala 16,8 milijarde evrov. Vir: IAB Europe (European Programmatic Ad Spend Report 2018).
V letu 2018 je vrednost programatičnega trga v Evropi znašala 16,8 milijarde evrov. Vir: IAB Europe (European Programmatic Ad Spend Report 2018).
Že 1/4 video oglaševanja je zakupljenega programatično. Vir: IAB Europe (European Programmatic Ad Spend Report 2018).
Že 1/4 video oglaševanja je zakupljenega programatično. Vir: IAB Europe (European Programmatic Ad Spend Report 2018).

IAB Europe je pred kratkim izdala dokumente, ki osvetljujejo stanje programatičnega trga v Evropi, predvsem na področju investicij v programatično oglaševanje ter aktualnih izzivov, priložnosti in trendov razvoja.

Najnovejše poročilo IAB Europe »European Programmatic Ad Spend Report 2018«, razkriva da se je v lanskem letu v programatično oglaševanje steklo 16,8 milijarde evrov. Prihodki iz programatičnega oglaševanja, so v letu 2018 tako zrasli za 33 %. Poročilo navaja tudi, da je več kot 70 % prikaznega oglaševanja in več kot 50 % video oglaševanja, zakupljenega programatično.

Za boljše razumevanje trenutnega stanja programatičnega trga v Evropi, pa je zanimiva raziskava »Attitudes to Programmatic Advertising 2019«, ki jo IAB Europe izvaja že 5. leto zapored. Raziskava o odnosu do programatičnega oglaševanja, trenutnega stanja in trendov razvoja, naslavlja teme, kot so:

  • Koliko programatičnega zakupa se uporablja za prikazno, video in mobilno oglaševanje?
  • Kaj poganja rast programatičnega oglaševanja in kakšni so izzivi?
  • Merjenje in upravljanje s podatki.
  • Prihodnost programatičnih investicij.

Raziskava izpostavlja nekaj ključnih točk:

  • Pomanjkanje kvalitetnega kadra z ustreznim znanjem.
  • Vprašanje »varnega« okolja za oglaševalce, ki želijo svoje blagovne znamke povezovati s kvalitetno vsebino.
  • Problem transparentnosti.
  • Ads.txt (Authorized Digital Sellers) je razmeroma dobro uveljavljena platforma, za boljšo transparentnost ponudnikov oglasnega inventorija. Vendar raziskava ugotavlja, da je na strani kupcev oglasnega prostora, precej slabo poznana.
  • Število oglaševalcev z internimi oddelki za programatični zakup, je višje kot število zunanjih ponudnikov te storitve.
  • Programatični zakup pri branding kampanjah večjega obsega, je še vedno vodilen.
  • Prikazno oglaševanje preko programatičnega zakupa še vedno raste (predvsem video).

V ogled priporočamo tudi video vsebine strokovnjakov industrije, ki razlagajo ključne priložnosti in izzive programatičnega oglaševanja: https://iabeurope.eu/knowledge-hub/iab-europe-explains-opportunities-and-challenges-of-programmatic-advertising/

Vabimo vas tudi, da poslušate posnetek 1. dela webinarja »Programmatic Native Advertising«, ki se je odvijal 3. oktobra. Drudi del webinarja bo 24. oktobra. Prijavite se lahko TUKAJ.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio