Vodič po video oglaševanju
11. 10. 2019

Rast investicij v mobilne platforme narekuje hitrejše prilagajanje na področju kreativnosti

Rast mobilnega oglaševanja v Evropi. Vir: IAB
Rast mobilnega oglaševanja v Evropi. Vir: IAB
6 predlogov, kako optimizirati video za mobilno okolje. Vir: Vodič po Video oglaševanju, Get interactive
6 predlogov, kako optimizirati video za mobilno okolje. Vir: Vodič po Video oglaševanju, Get interactive
Get interactive Vodič po Video oglaševanju.
Get interactive Vodič po Video oglaševanju.

Vsekakor tudi v Sloveniji opažamo rast investicij v »mobile«, na žalost pa ne opažamo prilagoditev vsebin oglasov na kreativnem področju. Tako je denimo več kot 80 % video oglasov, ki jih lahko vidimo na mobilnih zaslonih še vedno ustvarjenih za televizijske zaslone.

Oglaševanje na mobilnih telefonih je tudi v letu 2018 raslo. Na splošno so se evropski proračuni za oglaševanje na mobilnih napravah povečali za 34,2% in dosegli 11,4 milijarde EUR. Ta rast pomeni, da je mobilni telefon predstavljal 48,9% celotne porabe prikaznega oglaševanja.

Kot omenjeno, je več kot 80 % video oglasov, ki jih lahko vidimo na mobilnih zaslonih, bilo v osnovi ustvarjenih za televizijske zaslone. Kljub temu pa lahko danes s pomočjo napredne tehnologije televizijske spote v veliki meri prilagodimo tudi za manjše zaslone; bodisi jih skrajšamo, jim dodamo interaktivne dodatke, besedila, ki omogočajo razumevanje tudi v načinu brez zvoka itd. 

Torej, kako pripraviti oglas za mobilne naprave?

Kot prvo mora oglas pritegniti pozornost, bodisi v obliki vizualne predstave, animacije, bodisi nekega drugega elementa presenečenja. Drug element predstavlja zmožnost oglasa, da daje uporabniku razlog, da nadaljuje z ogledom. Raziskave kognitivnih sposobnosti ugotavljajo, da človeškim možganom zadostuje ena sekunda, da se odločijo ali bodo nadaljevali z ogledom oglasa ali ne. V tej fazi je zelo pomembna relevantnost sporočila in poznavanje dotične znamke. Tretja faza temelji na vpletenosti uporabnika, ki pa je odvisna od same zgodbe oglasa. Je lahko oglasno sporočilo razumljeno tudi v načinu brez zvoka? Zadnja faza je sposobnost oglasa, da doseže željene branding učinke ali da uporabnike učinkovito preusmerja k določeni akciji.

“Kar se tiče kreativ je čas, da se začne razmišljati zunaj okvirov TV oglasa. Ni razloga, da bi bil standardni mobilni video oglas dolg 30 sekund. Lahko je dolg 6 sekund, lahko 15, lahko karkoli vmes. Najboljše rezultate lahko pričakujejo kampanje z različno dolgimi video oglasi, različnimi velikostmi in oblikami, ki bodo nagovarjale različne segmente ciljne skupine,” še pravi Caroline Hugonenc, vodja raziskav pri globalni medijski platformi Teads. Tehnologija in podatki omogočajo oglaševalcem, da ne pripovedujejo več samo linearno usmerjenih zgodb, temveč da ustvarjajo celovite in navdušujoče personalizirane izkušnje.

V Get interactive so zato tudi izdali Vodič po Video oglaševanju, kjer so zbrali vse smernice in trende, ki so jih opazili v zadnjih letih. Vodič je nastal na podlagi ugotovitev in priprav naprednih oglasov za večino lokalnih in mednarodnih blagovnih znamk.

Kot uporabniki opazimo video oglase, ki so kreativni in drugačni, nas spoštujejo, a hkrati niso moteči na način, da prekrivajo vsebino medija.

Povzetek vseh novosti na področju video oglaševanja ter več možnosti krativnih rešitev, lahko najdete v novem video vodiču Get interactive, ki ga lahko prevzamete tukaj.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio