Druga izdaja letnega
poročila “IAB Europe Human Capital in the Digital Environment”, podpira
ugotovitve digitalne industrije o pomanjkanju kadra v digitalni industriji.
Raziskava naslavlja različna kritična
področja digitalnega izobraževanja, predvsem pa izpostavlja osnovne
izobraževalne potrebe ter izzive zaposlovalcev in kandidatov ter specifična
znanja in veščine, iskana v digitalnem marketingu. V raziskavi so sodelovale
organizacije iz različnih področij, od podjetij do izobraževalnih ustanov, anketiranci
pa zasedajo različna delovna mesta znotraj organizacij.
Raziskava je bila izvedena pod
vodstvom IAB Europe Education & Training Committee in razkriva nekaj
najbolj kritičnih področij izobraževanja in kadrovanja v digitalnem ekosistemu.
Kar 75 % sodelujočih v raziskavi, navaja kot glavni izziv s katerim se soočajo
pri zaposlovanju, pomanjkanje primernega kadra. Z istim problemom se soočajo
povsod v Evropi. 71 % zaposlovalcev iz držav Srednje in Vzhodne Evrope ter JV
Evrope, navaja pomanjkanje kadra kot glavni problem, medtem ko je procent še nekoliko
višji (78 %) v državah Severne in Zahodne Evrope.
Znanje iz programatičnega oglaševanja in spletne analitike najbolj iskano
Večina anketirancev izpostavlja poznavanje
programatičnega oglaševanja (59 %) in spletne analitike (51 %), kot najpomembnejše,
v procesu zaposlovanja. 55 % jih meni, da sta znanje in veščine iz
programatičnega oglaševanja, ključnega pomena pri zaposlovanju, 51 % pa jih je
izrazilo zanimanje za dodatno izobraževanje iz tega področja. Poznavanje spletne
analitike, pa kot nujno v procesu zaposlovanja, označuje 51 % anketirancev, 46 % pa navaja željo po dodatnem izobraževanju.
Rahlo odstopanje je zaznati na področju novih tehnologij – 48 % kandidatov navaja,
da bi se želeli dodatno izobraževati na tem področju, medtem ko na drugi strani,
le 35 % zaposlovalcev navaja, da je to znanje, ki bi si ga želeli pri kandidatu. Upravljanje z oglasnimi kampanjami
na socialnih omrežjih, še vedno ostaja med bolj iskanimi veščinami pri
zaposlovalcih (44 %).
Splošno izobraževanje vs. specifična znanja
Ugotovitve poročila vodijo v
zaključek, da formalni izobraževalni sistem ni prilagojen aktualnim izzivom in
potrebam digitalnega sveta. Kadri, zainteresirani za področje digitalnega
oglaševanja, ki izhajajo iz drugih področij, ki niso direktno povezana z
digitalnim, potrebujejo bolj splošno izobraževanje, medtem ko se industrija
zanaša na specifična znanja in veščine. Študentje programskega inžiniringa,
ekonomije, matematike in računalništva, se še ne zavedajo potenciala zaposlitve
v digitalnem marketingu, zato je tudi nabor potencialnih kandidatov manjši, kar
pa ima pomembno vlogo pri pomanjkanju primernih kadrov, ki ga IAB poročilo navaja
kot glavni problem.
Poročilo si lahko v celoti ogledate TUKAJ.