ZANIMIVOST
26. 11. 2019

10 digitalnih trendov, ki jih v letu 2020 ne smete spregledati

Kateri so tisti trendi, ki bodo narekovali tempo razvoja digitalnega marketinga v 2020? Predstavljamo vam nekaj takih, ki jih v prihajajočem letu ne smete spregledati. Ne bo šlo toliko za nove trende, ampak za krepitev že obstoječih, ki pa bodo v naslednjih letih še bolj pridobivali na pomenu.

Nekatere tudi podrobneje predstavljamo na prihajajoči 16. IAB Akademiji, 3. decembra.

1. Video oglaševanje in »live streaming«: Video brez dvoma ostaja digitalni trend tudi v prihodnjih letih. Investicije v digitalno video oglaševanje rastejo, po podatkih IAB Europe AdEx Report 2018. Skokovito pa naraščajo vsebine, predvajane »v živo« (live streaming video). Le-ti dosegajo na Facebook Live in Instagram Live, trikrat več ogledov, kot videi, ki niso predvajani »v živo«. Aplikacija Twitch, ki omogoča spremljanje video iger »v živo«, pa po številu ogledanih ur, občutno vodi Youtube.

2. Porast vplivnežev: 92 % ljudi bolj zaupa mnenju in komentarjem drugih potrošnikov, kot korporativnemu oglaševanju. Zato ne preseneča dejstvo, da je opaziti porast mikro vplivnežev. Ti so tako lahko čisto običajni ljudje, z manjšim krogom sledilcev, ki pa jim uporabniki iz določene ciljne skupine zaupajo. Mediakix raziskava napoveduje, da naj bi svetovni trg vplivnostnega marketinga, v naslednjem letu dosegel med 5 do 10 milijard dolarjev.

3. Nove tehnologije: Načini kako bodo uporabniki vstopali v interakcijo z vsebino in oglasi, se bodo vsekakor spremenili v prihodnjih letih. Napredek v razvoju umetne inteligence, bo omogočal še večjo personalizacijo digitalnih video vsebin. 5G tehnologija bo vplivala na to, kako uporabniki dostopajo in uporabljajo vsebino, kar pomeni da se bo uporaba mobilnih naprav občutno povišala. Glasovno iskanje s sistemi kot so Alexa, Siri in Google Home se bo še naprej razvijalo do neslutenih možnosti. Napredek povezane TV (Connected TV) in OTT (over the top media) bo uporabnikom omogočal interakcijo z oglasi iz svojih TV sprejemnikov in mobilnih naprav, kar bo povečalo možnost produktnega umeščanja znotraj »streaming videa«.

4. Interaktivna vsebina: Vse več spletnih uporabnikov posega po interaktivnih vsebinah, kot so »shoppable posts«, obogatena in virtualna resničnost, »360 stopinj« video, kvizi in ankete, zato naj bodo v letu 2020 tovrstne vsebine v vašem fokusu. Dober primer je Free People ad na Instagramu, kjer se uporabniku ob kliku na določen produkt na fotografiji, prikažeta ime in cena izdelka. Ob kliku na ceno izdelka, se prikaže več informacij o izdelku ter opcija, da si izdelek ogleda na spletni strani podjetja.

5. Sporočilne platforme (Private Messaging Apps): Aplikacije za hitro sporočanje na pametnih telefonih, kot so WhatsApp, Viber in WeChat vztrajno pridobivajo na priljubljenosti. Tako že veliko podjetij preusmerja pozornost na bolj učinkovito izrabo tovrstnega načina komunikacije in monetizacijo. Uporabniki naj bi tudi kmalu lahko začeli plačevati izdelke direktno preko sporočilnih platform.

6. Personalizacija ali kako dobro poznate svojega uporabnika? In tukaj ni mišljena samo personalizacija e-mailinga. Eden izmed razlogov, zakaj je Amazon tako velik kot je, je ker analizira uporabnikove navade ter jim ponuja produkte, na podlagi preteklih iskanj, ogledov oziroma nakupov. V priporočilni pasici jim ponuja iste oziroma podobne izdelke, kar jim občutno viša prodajo. Da je personalizacija močan trend, ki se iz leta v leto krepi, navaja Exit Bee blog in sicer, da je kar 79 % potrošnikov nejevoljnih, če vsebina, ki jo spremljajo, ni prilagojena njim. Tako je do leta 2021 pričakovati večje število popolnoma personaliziranih spletnih strani.

7. Zgodbe na družbenih omrežjih: Z vsebinami »brez sledu« je začel Snapchat (My Story), sledila sta Instagram in Facebook  (Stories) ter Youtube s svojo različico Reels. Pojavil se je TikTok, ki je še posebej priljubljen med mladimi. Vsem tovrstnim objavam je skupno to, da izginejo po določenem času, kar je odlična priložnost za oglaševalce, da izkoristijo FOMO moment (Fear Of Missing Out). Prednosti so; povečana prepoznavnost blagovne znamke, nenehna interakcija s sledilci, cenovno učinkovita rešitev, povečan obisk spletne strani oglaševalca ter priložnost doseči mlajše uporabnike.


8. »Mobile first« revolucija je spremenila marsikaj. Predvsem pa je korenito posegla v način, kako konzumiramo vsebine. Mobilne naprave so z nami vedno in povsod, kar nam omogoča, da do vsebine dostopamo večkrat, v krajših časovnih intervalih, zato moramo biti v podajanju informacij, kratki, jedrnati in domiselni.

9. Zadrževanje kupcev je vsekakor stroškovno bolj učinkovito, kot pridobivanje novih. Usmerjanje pozornosti na zadnje faze nakupne poti, tako postaja čedalje bolj pomembno. Zbiranje relevantnih podatkov o kupcih in segmentacija trga pomagata zniževati stroške in spreminjati kupce v zveste ambasadorje blagovne znamke.

10. Obvladovanje in transparentnost podatkov: Pri veliki količini podatkov, ki so trenutno dostopni na spletu, bodo v prednosti tista podjetja, ki jih bodo znala ustrezno pridobivati, obdelovati, segmentirati in uporabljati v prid ustrezni marketinški komunikaciji. Pri pridobivanju osebnih podatkov uporabnikov na spletu, je z novo GDPR uredbo, pomembno kako se te podatke pridobiva, obdeluje in v katere namene se jih uporablja. Zato je ključno, da so podjetja na tem področju transparentna, kajti očitno je, da so podatki nova komoditeta.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio