23. 3. 2020

Priložnosti za rast v času COVID-19 in kaj se lahko naučimo od Kitajske

Kar je za nekatere nesreča, je za druge priložnost. Z uvedbo ukrepov, ko moramo državljani ostajati doma, z zapiranjem trgovin, restavracij in drugih lokalov, se ponuja priložnost vsem tistim, ki omogočajo poslovanje preko spleta.

V porastu je FCMG sektor (artikli hitre potrošnje), dostava hrane in živil na dom. Nakup računalniške opreme in ostalih delovnih pripomočkov za delo od doma, se je povečal za več kot 100 %. Prav tako se je povečala prodaja pralnih strojev in zamrzovalnih skrinj ter določenih gospodinjskih pripomočkov, kot je aparat za peko kruha, poročajo iz podjetja Mimovrste (Vir: MM). V prednosti so tudi spletni trgovci, ki omogočajo plačevanje s kartico, saj tako prispevajo k zmanjševanju tveganja za širjenje COVID-19.

Nove priložnosti za e-trgovino

Skoraj v trenutku pojava koronavirusa, sta sektor turizma in luksuznih dobrin, zabeležila znaten upad prihodkov. Medtem ko je popolnoma drugačna slika na področju e-trgovine ter nekaterih platform za distribucijo izdelkov in storitev. Na Kitajskem je recimo e-trgovina v FCMG sektorju zrasla sedemkrat hitreje, kot v celotnem sektorju v letu 2019. E-trgovina pridobiva na pomenu, tudi na področjih, kjer tega ne bi pričakovali. Na Kitajskem se je na primer agencija za nepremičnine Hengda, lotila spletne kampanje, kjer je za nakup nekaterih stanovanj preko spleta, ponudila 25 % popust in tako prodala 7.000 stanovanj, v pičlih šestih dneh. (Vir: Drum) 

Uporabne vsebine, ki na naraven način promovirajo blagovno znamko

Z vse večjo »digitalno socializacijo«, ko je uporaba socialnih medijev na vrhuncu, je pomembno da smo prisotni na spletu, vendar s pravo vsebino in v pravem formatu. Smiselno je uporabljati kratke video vsebine in objave primerne za mobilne naprave, saj se je uporaba le-teh v tem obdobju povečala. Predvsem pa je pomembno, da objavljena vsebina odseva trenutno situacijo ter razpoloženje uporabnikov (sentiment score – spremljanje sentimenta objav). Zdaj je čas, ko morajo blagovne znamke in podjetja na prvo mesto postaviti uporabnika - kaj  najbolj potrebuje, kako se mu lahko najbolj približa, mu pomaga? Pomembno je nastopiti pametno, kreativno, odgovorno in predvsem optimistično. Tako so razmišljali tudi pri kitajskem podjetju za proizvodnjo malih gospodinjskih aparatov - Midea. V sodelovanju z nekaterimi znanimi osebami in zdravniki, so pripravili serijo prenosov v živo na temo priprave zdrave hrane doma in s tem krepitve imunskega sistema ter zmanjšanje možnosti okužbe s COVID-19.

Trenutna situacija kot nova priložnost

V času trenutne negotovosti in gospodarskega krča ter pomanjkanju jasne vizije za prihodnost, se je pričakovano večina oglaševalcev odzvala z zmanjševanjem oglaševalskih budžetov. Oglešavanje in marketing sta namreč še vedno smatrana, kot največji strošek podjetja. Je že res, da v situaciji gospodarske negotovosti, malokdo razmišlja dolgoročno. Zato je sedaj priložnost za tista podjetja, ki bodo znala novo situacijo obrniti sebi v prid – znala prisluhniti uporabniku, mu ponuditi uporabne informacije, povečati investicije v oglaševanje, v tiste digitalne kanale, kjer je to smiselno in predvsem nastopiti optimistično. Podjetja in blagovne znamke, ki bodo to uspešno storili, bodo na dolgi rok zmagovalci.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio