COVID-19
25. 3. 2020

Blagovne znamke in njihova resnična moč

Trenutna situacija, ko se je gospodarstvo znašlo v krču, ko vsi z veliko mero rezerviranosti zremo v prihodnost, je pomembno pogledati na situacijo kot na novo priložnost. Tega se vse bolj zavedajo tudi nekatera globalna podjetja in blagovne znamke, ki so v tem času lansirala oglasne kampanje in izdelke, ki pomagajo ljudem lajšati posledice pandemije koronavirusa.


Pomoč zdravstvenim delavcem

V Veliki Britaniji so se verige lokalov s prehrano, kot so Leon, Pret a Manger, Nandos in Subway, organizirale in preobremenjenim zdravstvenim delavcem ponujajo hrano po znižani ceni in zastonj kavo.

Svojo pomoč je ponudil tudi Uber, ki v Združenih državah Amerike in v Kanadi, zdravstvenim delavcem dostavlja zastonj hrano. Poleg tega podpira oglasne kampanje preko svoje aplikacije in e-mailinga, za približno 100.000 manjših restavracij, ki so zaradi trenutne situacije najbolj finančno ogrožene. Tudi vsem dobro poznana blagovna znamka za nego telesa L'Occitane, se je pridružila dobremu namenu in v bolnice pošilja kreme za roke.

Izven delovnega časa

Ker so v tem času najbolj na udaru starejši ter ljudje iz rizičnih skupin, so se nekatere globalne trgovske verige, kot na primer Sainsburys, Lidl, Walmart in Target odločile, da za njih odpirajo svoja vrata v posebnem času. Tej pobudi se pridružujejo tudi nekatere banke. Tako v Veliki Britaniji poslovalnice odpirajo uro pred običajnim delovnikom.

Prazne pisarne, a polne spletne klepetalnice in konferenčni klici.
Prazne pisarne, a polne spletne klepetalnice in konferenčni klici.

Tehnološka podpora gigantov

Čeprav pogosto kritizirana za širjenje napačnih informacij, sta Facebook in Google obljubila finančno pomoč lokalnim skupnostim. Zaradi koronavirusa sta bila oba tehnološka gioganta, prisiljena odpovedati nekaj večjih konferenc. Negativne posledice, ki jih ima odpoved na lokalno gospodarstvo, poskuašata vsaj delno ublažiti s finančnimi donacijami. Tako je na primer Google zaradi odpovedi svoje konfernce, na sedežu podjetja v Mountain View, Kalifornija, obljubil finančno pomoč lokalni skupnosti, v višini milijon dolarjev. Sredstva so namenjena manjšim podjetjem, ki jih je odpoved konference neposredno prizadela, izboljšanju računalništva v Mountain View šolah ter večji ozaveščenosti o koronavirusu.

Tudi Facebook je zaradi odpovedi konference v kalifornijskem mestu San Jose, obljubil donacijo lokalni skupnosti, v višini 500.000 dolarjev. Poleg tega obljublja finančno pomoč 20.000 dolarjev, neprofitni organizaciji iz San Francisca, ki podpira podjetja v predelu Chinatown. Prav podjetja iz te skupnosti so doživela največji upad poslovanja, zato jim FB obljublja pomoč v višini 5.000 dolarjev, v obliki zastonj oglaševanja na njihovi platformi. Oba giganta sta Svetovni Zdravstveni Organizaciji (WHO) ponudila tudi brezplačno oglaševanje, za širjenje informacij o koronavirusu. Novica, ki je dvignila nekoliko prahu je, da se oba giganta pogovarjata z amariško vlado, kako lahko uporaba podatkov o lokaciji, pripomore k nadzoru širjenja okužbe in nadzoru gibanja ljudi (ali se držijo pravila o varni distanci).

Za čim lažje delo od doma, Google, Zoom in Microsoft, omogočajo brezplačno uporabo nekaterih svojih storitev. Občutno se je povečala uporaba videa in spletnih klepetalnicMicrosoft poroča, da so na Kitajskem, od začetka pojava koronavirusa, konec januarja, zabeležili 500 % povečanje spletnih sestankov in konferenčnih klicev. Svojo premium verzijo »Microsoft Teams«, ponujajo v brezplačno uporabo za šest mesecev in ukinjajo časovno omejitev na uporabo svojih brezplačnih verzij. Zoomje postal najpogosteje naložena poslovna aplikacija v ZDA na Apple operacijskih sistemih in top poslovna aplikacija, na 11 svetovnih trgih. Umaknil je tudi časovno omejitev (za brezplačne verzije) na video klice na Kitajskem, za šole na Japonskem, Italiji in v ZDA. Medtem ko je v Italiji najpogosteje naložena aplikacija »Google Hangouts Meet« in »Classroom«. Google je najavil tudi, da do julija 2020, omogoča brezplačne storitve videokonferenc, do 250 ljudi, z opcijo snemanja, za uporabnike G Suite in G Suite za podjetja.
Pivovarna BrewDog na trg poslala svoje milo za roke Punk Sanitiser.
Pivovarna BrewDog na trg poslala svoje milo za roke Punk Sanitiser.

Lastna proizvodnja razkužil in mila za roke

Razkužila in mila za roke so kaj hitro postala najbolj iskana dobrina in cene so pričakovano poskočile v nebo. Zato so se nekatera podjetja odločila, da jih kar sama začnejo proizvajati. Tako so se proizvodnje lotili pri francoski multinacionalki luksuznih izdelkov LVMH in jih dobavili francoskim bolnišnicam. Še bolj zanimiv je primer škotske pivovarne BrewDog, znane po kraft pivu Punk IPA, ki se je lotila proizvodnje razkužil za roke in na trg poslala novi »Punk Sanitiser«.

Pomanjkanje testov za koronavirus

Prebivalcem iz območju Seattla, je priskočil na pomoč tudi Bill Gates, ki je preko svoje fundacije "Bill&Melinda Gates Foundation" priskrbel komplete za testiranje na virus, na domu. Projektu naj bi se pridružil tudi Amazon in poskrbel za brezplačno dostavo.

Multinacionalka Alibaba je Sloveniji že priskočila na pomoč z donacijo 300.000 zaščitnih mask. V teh dneh pa so objavili novico o donacij milijona mask Američanom in 500.000 kompletov za testiranje na virus. 

Zabava se nadaljuje...

Med najbolj prizadetimi v času koronavirusa, so nočni klubi in bari. Zato sta moči združila JD.com in kitajska glasbena založba Taihe Music Group ter ustvarila virtualni »clubbing«. K sodelovanju sta pritegnila vse večje proizvajalce alkoholnih pijač, ki poročajo da se jim je prodaja v času virtualne zabave, močno dvignila.

Za ljubitelje house glasbe, je založba Defected Records, pretekli petek pripravila virtualni festival »Defected Virtual festival«. Z virtualnimi dogodki bodo nadaljevali tudi v prihodnje. Medtem ko PornHub Italijanom lajša čas v karanteni z brezplačnim premium članstvom.

Projekt Digitalna solidarnost v Sloveniji združuje podjetja z inovativnimi storitvam in rešitvami, za blaženje posledic koronavirusa.
Projekt Digitalna solidarnost v Sloveniji združuje podjetja z inovativnimi storitvam in rešitvami, za blaženje posledic koronavirusa.

Kakšno pa je stanje v Sloveniji?

Po zgledu Italije, se je tudi v Sloveniji, po razglasitvi pandemije, hitro vzpostavila digitalna iniciativa »Digitalna solidarnost«. Gre za podjetja, ki lahko s svojimi inovativnimi rešitvami in storitvami pripomorejo k blaženju gospodarskih in družbenih posledic koronavirusa. Projektu se iz dneva v dan pridružuje vse več slovenskih podjetij.

Takoj po razglasitvi zaprtja šol in vrtcev, se je odzvala založba Rokus Klett ter omogočila brezplačen celodnevni dostop do vseh učbenikov, delovnih zvezkov ter ostalih šolskih gradiv, ne glede na založbo. Brezplačen dostop do vseh interaktivnih učnih gradiv, do nadaljnjega omogoča tudi Mladinska knjiga. A1 je odprl večino programov brezplačno, česar se bodo najbolj razveselili ravno najmlajši, saj bodo imeli na voljo veliko risank, dokumentarnih vsebin in serij. Telekom Slovenije svojim uporabnikom omogoča brezplačno nadgradnjo televizijskih programskih shem s pestrimi vsebinami. Vsem naročnikom mobilnih storitev pa so dodali tudi 5 GB prenosa podatkov v Sloveniji. Netflix ponuja 30 dnevni brezplačen dostop do filmov in različnih serij. Medijska hiša Delo se je odločila da bo odklenila vse članke povezane s koronavirusom in na ta način pripomogla k boljši obveščenosti prebivalstva. Za ljubitelje umetnosti, pa sta poskrbela Narodna galerija in Slovenski etnografski muzej (SEM). Po galeriji si lahko privoščite kar virtualni sprehod po zbirki, medtem ko SEM ponuja brezplačno brskanje po svojih digitalnih zbirkah (od starih fotografij in fotografij nekaterih etnoloških zbirk, etnografskih filmov, itd.). Da ne boste ostali lačni, si iz udobja vašega naslanjača na ehrana.si, naročite dostavo hrane na dom, ki vam jo dostavijo brezplačno.

Za nekaj časa nam torej ne preostane drugega, kot udobje domalega kavča in virtualno druženje. Če pa smo se že namenili na kakšnega izmed svetovnih festivalov, lahko trenutno stanje brezplačno preverimo na spletnem mestu »Sick Festivals«, ki bo skrbel za objavo prestavljenih in odpovedanih festivalov ter objavo novih datumov. Gre za rezultat dela slovenskega glasbenega startup-a Viberate.

 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio