IAB US Poročilo
3. 4. 2020

Vpliv pandemije na oglaševanje bo hujši od finančne krize

Upad investicij v oglaševanje, za marec/april in maj/junij, v primerjavi s prvotnim planom, za digitalne kanale, kot tudi za tradicionalne medije. (Vir: IAB US Report: Coronavirus Ad Spend Impact, 27.03.2020)
Upad investicij v oglaševanje, za marec/april in maj/junij, v primerjavi s prvotnim planom, za digitalne kanale, kot tudi za tradicionalne medije. (Vir: IAB US Report: Coronavirus Ad Spend Impact, 27.03.2020)

Za lažje načrtovanje oglaševalskih kampanj in razporejanje oglaševalskih budgetov v času »korona krize«, je IAB US pripravil poročilo raziskave, v kateri je približno 400 oglaševalcev in agencij, delilo svojo poslovno prakso na tem področju.


Tri četrtine (74 %) oglaševalcev je izjavilo, da bo imela pandemija večje posledice za oglaševanje, kot jih je imela finančna kriza leta 2008. Od tega jih 44 % pričakuje tako hude posledice, da so občutno oklestili oglaševalske budgete tudi v drugem in tretjiem četrtletju.

  • Skoraj četrtina sodelujočih v raziskavi (24%) je oglaševanje v prvem in drugem četrtletju ustavilo,
  • 46 % anketirancev je izjavilo, da so oglaševanje nekoliko prilagodili,
  • 73% oglaševalcev je mnenja, da bo imela »korona kriza« posledice na letne dogovore z agencijami in mediji, 20 % pa pričakuje upad letnih dogovorov.

Trenutno stanje

Sodeč po raziskavi, bodo najbolj prizadeti tradicionalni mediji. Prizanešeno pa ne bo niti digitalnim in to kljub dejstvu, da so praktično vse digitalne metrike poskočile. Kratkoročno gledano, digitalni mediji zaznavajo 33 % upad investicij v oglaševanje, medtem ko tradicionalni mediji, zaznavajo 39 % upad. Podjetja kot so Google in Facebook, ki so močno odvisna od »long tail« oglaševanja malih in srednji podjetij, pa so še posebej ranljiva.

  • Večina oglaševalcev (63 %) je že prilagodila svoja oglasna sporočila in kreative kampanj, ki bolj realno odsevajo trenutno stanje krize.
  • Več kot tretjina oglaševalcev (35%) prilagaja svojo marketinško strategijo ter povečuje targetiranje občinstva (+38%) in targetiranje naprav (+35 %), preko povezane televizije (connected TV) in VOD (video na zahtevo).

Celotno poročilo si lahko ogledate TUKAJ.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio