COVID-19
14. 4. 2020

Povezovanje ljudi, verodostojnost informacij in pomoč lokalnim skupnostim v ospredju vseh tehnoloških gigantov

"Facebook COVID-19 Information Centre" za zbiranje vseh pomembnih informacij.
"Facebook COVID-19 Information Centre" za zbiranje vseh pomembnih informacij.
Facebook orodja za upravljanje s časom.
Facebook orodja za upravljanje s časom.
"Facebook Community Help" za pomoč v lokalni skupnosti.
"Facebook Community Help" za pomoč v lokalni skupnosti.

V boju s pandemijo COVID-19, vse bolj v ospredje prihajajo tista podjetja, ki na takšen ali drugačen način, lahko doprinesejo k ublažitvi družbenih, gospodarskih in zdravstvenih posledic. V obdobju socialnega distanciranja, so družbena omrežja še toliko bolj pomembna, saj omogočajo hitrejše širjenje informacij in povezovanje med ljudmi. Ob tem pa se pojavlja veliko napačnih oziroma nepreverjenih informacij ter oportunističnih poskusov za dodaten zaslužek. Zato si tehnološki gigantje prizadevajo tovrstne načine manipiulcije omejiti oziroma odpraviti.


Facebook je tako recimo prepovedal oglaševanje nekaterih izdelkov, ki obljubljajo čudežno ozdravitev in uporabnike preusmerja na uradne vladne in zdravstvene ustanove, kot je recimo Svetovna zdravstvena organizacija, kateri omogoča brezplačno oglaševanje pomembnih informacij za obveščanje javnosti. Z ukrepi, ki zagotavljajo prave informacije, nudijo podporo lokalnim skupnostim in povezujejo ljudi, poskušajo ublažiti posledice pandemije na industrijo.

Zagotavljanje dostopa do verodostojnih informacij in odstranjevanje potencialno škodljivih vsebin

Tega se je Facebook lotil na različne načine: z zbiranjem vseh pomembnih informacij v t.i. »COVID-19 Information Centre", ki je umeščen na vrh uporabnikovega »news feeda«, z brezplačnim »WHO Health Alert«, ki na WhatsApp-u odgovarja na vprašanja povezana s COVID-19 ter usmerja uporabnike do verodostojnih informacij, z donacijo 100 milijonov dolarjev medijski industriji in s prepovedjo oportunističnih oglasov za zaščitne maske, razkuževalce rok, teste za covid-19 in podobne izdelke.

Podpora zdravstvenim in gospodarskim ukrepom za blažitev posledic korona krize

Zdravstvenim delavcem ter malim in srednjim podjetjem lokalnih skupnosti, ki jih je korona kriza najbolj prizadela, poskuša FB pomagati s finančnimi donacijami in investicijami v obliki brezplačnega oglaševanja. Prav tako podpira svetovne zdravstvene organizacije, z brezplačnimi oglasi, analizami in podatki.

Povezovanje ljudi

FB je ustvaril t.i. »Community Help«, kjer zbirajo prošnje in ponudbe za pomoč v lokalni skupnosti, pri nakupovanju živil ter vsakodnevnih opravilih, ki pa je zaenkrat aktiven le v ZDA, VB, Franciji, Avstraliji in Kanadi, kmalu pa naj bi bil tudi v drugih državah. Prav tako ponujajo pomoč vladnim in zdravstvenim uslužbencem pri obveščanju ljudi preko FB-ja in Messengerja ter nudijo brezplačno uporabo platforme Workplace. Pripravili pa so tudi nasvete kako se uspešno spopasti z izzivi karantene, organizacijo časa in predvsem ohranitivjo dobrega mentalnega počutja.


Boj za verodostojnost informacij bijejo tudi Apple, Google, Microsoft in Twitter

Podobno kot FB, se je  tudi Twitter lotil omejevanja širjenja lažnih in zavajajočih novic, predvsem širjenja tvitov, ki zagovarjajo, da gre pri pandemiji COVID-19 za teorijo zarote. Pri iskanju novic preko hashtagov, vezanih na koronavirus, pa uporabnike preusmerja na uradne, lokalne zdravstvene organizacije. Medtem pa si Amazon prizadeva omejiti število tistih ponudnikov, ki nujne izdelke, kot so maske, toaletni papir, razkuževalci rok, prodajajo po višjih cenah, kot sicer.

Apple se je v boju s širjenjem lažnih informacij, odločil, da odstrani vse aplikacije, ki ne prihajajo iz uradnih vladnih ali zdravstvenih virov. Prav tako množično zapirajo svoje trgovine ter omejujejo določene aktivnosti v prodaji, kot je recimo pomerjanje pametnih ur. Svojo konferenco »Worldwide Developers Conference«, so že odpovedali ter jo "preselili" na splet.

Tako kot Apple, tudi Google omejuje aplikacije v Play Store, ki bi lahko širile lažne informacije. Na vrhu strani z iskalnimi rezultati, vezanimi na koronavirus, pa so objavljene tudi vse pomembnejše informacije in povezave. Poleg tega pripravlja Google v sodelovanju z ameriško vlado spletno stran, kjer bodo na enem mestu zbrane vse informacije o bolezni ter lokalnih zdravstvenih resursih. Gigant pa je doniral tudi sredstav v višini 7,5 milijona dolarjev fundaciji »WHO COVID-19 Solidarity Response Fund«.

Microsoft pa je lansiral t.i. sledilec koronavirusu, ki na iskalniku Bing spremlja širjenje epidemije COVID-19 po svetu ter beleži aktualne številke okuženih. Za vsako državo, pa so na voljo povezave do lokalnih uradnih vladnih in zdravstvenih ustanov, kjer uporabniki lahko dostopajo do verodostojnih informacij.

 

 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio