COVID - 19
22. 4. 2020

Kitajska - kompas na poti iz krize

Medtem ko se na Kitajskem življenje počasi normalizira, se lahko marsikaj naučimo na podlagi njihovih izkušenj. Od tega, kako se spreminjajo nakupne navade potrošnikov, do tega kaj lahko pričakujemo po koncu krize.

Na Kitajskem so nedvomno takojšen upad prometa občutili sektorji kot so; turizem, luksuzni izdelki, prodaja na fizičnih lokacijah, restavracije, lokali. Slednji so zabeležili celo 43,1% upad prometa. Kljub krizi, pa se ljudje vseeno niso odrekli manjšim užitkom v obliki priboljškov ali zabavnih “digitalnih trenutkov”. Nekatere blagovne znamke so to dejstvo uspešno izkoristile ter za promocijo svojih izdelkov uporabile digitalne kanale, kot recimo prenos v živo (“livestreaming”), ki je pripomogel k ponovnemu zagonu nekaterih sektorjev gospodarstva. Storitve “v oblakih” in kratke video vsebine so prav tako doživele porast in občutno pripomogle k normalizaciji poslovanja.

V fazi ponovnega zagona, ko se vsakdanje aktivnosti vračajo v “ustaljene tire”, na Kitajskem napovedujejo dvig prometa izdelkom lepota in zdravje, tekstilnim izdelkom in izdelkom za zabavo ter izobraževanjem za otroke in odrasle. Večje zanimanje zaznavajo tudi na področju potovanj znotraj države ter potovanj v regiji.

 

Nove navade potrošnikov

V času karantene na Kitajskem, so se izoblikovale tudi nove navade potrošnikov. 52 % ljudi trdi, da so jim sedaj bolj pomembni izdelki za krepitev imunkega sistema, medtem ko je 41% ljudi bolj naklonjenih okolju prijaznim izdelkom35 % pa sta najbolj pomembna varnost in svežina izdelkov.

30 % ljudi trdi, da bodo po krizi raje posegli po blagovnih znamkah, ki so v času krize delovale pomirjajoče ali jim ponudile koristne nasvete, predvsem pa jim niso vsiljevale svojih izdelkov. O tem, kako so se nekatera podjetja in blagovne znamke približale ljudem v času krize, smo že pisali v članku “Blagovne znamke in njihova resnična moč”.

Nova digitalna realnost

Kljub ukinitvi ukrepa socialnega distanciranja, sta dobra dva meseca v karanteni pustila pečat, na podlagi katerega je moč pričakovati drugačno digitalno prihodnost. 

Preko prenosa v živo, se je letos širši publiki, kot sicer, predstavil Šanghajski teden mode. S pomočjo spletne platforme Tmall, v lasti Alibabe, se je na spletnem dogodku predstavilo 150 blagovnih znamk iz azijske regije. Namen partnerstva je med drugim pomagati manjšim, neodvisnim oblikovalcem, nadomestiti klasično obliko komunikacije z občinstvom in mediji, z obstoječimi oziroma novimi digitalnimi kanali. S svojimi izkušnjami, kot vodilna globalna e-trgovina in digitalnim pristopom, tako poskušajo usmeriti nekatere blagovne znamke iz izključno fizičnega, “offline” sveta v “online” svet.

JD.com, tekmec Alibabe, je s svojim programom “Spring Raindrop Plan”, začel akcijo, s katero želi trgovcem, ki sicer prodajajo preko njihove platforme in jih je pandemija COVID-19 najbolj prizadela, razdeliti sredstva v vrednosti 1,5 milijarde. Na pomoč so jim priskočili v obliki izredno ugodnih, časovno omejenih razprodaj t.i. flash razporodaj, vsebinskim marketingom, prenosi v živo, ekskluzivnimi članstvi, ki prinašajo številne ugodnosti. Potrošnikom na Kitajskem, so tudi razdelili promocijske kupone, v vrednosti 1.5 milijard. S tem upajo, da bodo povečali povpraševanje ter nadaljevali s hitro rastjo prodaje. Podoben projekt pri nas je Najdi.bon.si., kjer z nakupom vrednostnega bona lahko podprete male podjetnike. Bon za njihove storitve lahko vnovčite, ko bodo podjetja spet normalno poslovala.

Življenje na spletu

Kriza, ki jo je ustvarila pandemija COVID-19, je pospešila digitalizacijo večine področij in strokovnjaki so prepričani, da bo imela daljnosežen vpliv na odnos, ne samo potrošnika do blagovne znamke, ampak na celoten splet. Bolj kot kadarkoli, nas prav zdaj povezuje splet in izkušnje, ki si jih na njem delimo. Digitalna orodja, kot so video konference, spletne klepetalnice, delo preko “storitev v oblakih”, so postale nova realnost. Vse hitrejše in boljše povezovanje omogočata “selitev življenja na splet” in na primeru Kitajske lahko opazujemo kako lahko tehnologija navdušuje, zabava ter pomaga ljudem.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio