Trg še vedno raste - v glavnih kategorijah ni večjih sprememb
V glavnih kategorijah, ki jih raziskava spremlja, ni prišlo do večjih sprememb v primerjavi z lanskim letom. Pričakovano gre največji delež investicij tujim medijem (54%), slovenskim medijem 27 % delež, imenikom oziroma direktorijem 15 % delež in DOOH kategoriji (digital out of home), ki smo jo v raziskavo vključili lansko leto, 4% delež. Na slovenskih medijih, v primerjavi z lani, se je malenkost zmanjšalo klasično prikazno oglaševanje, ki pa je v skupnem pogledu še vedno v prednosti. Povečujejo se tudi druge oblike oglaševanja, kot sta recimo sožitno oglaševanje in oglaševanje s pomočjo vplivnežev, ki sta lani beležila največjo rast investicij.
Največje premike v smislu rasti, beleži DOOH kategorija (63%), kar gre pripisati predvsem vstopu Europlakata na trg digitalnih medijev. V rasti investicij v tuje kanale, je v prednosti FB (24%), ki beleži eno večjih rasti letos, predvsem kot posledico priključitve Instagrama in povečane uporabe mobilnih naprav. Povečanje investicij beleži tudi Linkedin (50%) ker gre predvsem na račun povečanja B2B komunikacije in večje promocije tega kanala. Investicije na globalnih družabnih platformah, predvsem na Facebook-u, je s komentarjem pospremil Timotej Gala, namestnik CEO Httpool, ki je poudaril da je FB rasel predvsem zaradi povečanja števila oglaševalcev, učinkovitosti oglaševanja, merljivih rezultatov, cenovne dostopnosti, enostavne uporabe, avtomatizacije in naprednih oglasnih formatov, ki so “mobile in video first”. Visok delež rasti, Gala pripisuje tudi e-commerce in gaming sektorju, ki ju vidi kot gonilno silo rasti v prihodnosti. Gala ocenjuje tudi, da bo največji premik v letu 2020 dosegel Linkedin, ki je prevzel vlogo pridobivanja “leadov”.
Primat mobilnih naprav
Z Alenko Marovt, predsednico IO MOSS, smo si v nadaljevanju podrobneje ogledali dogajanje na slovenskih spletnih medijih v zadnjem letu, s posebnim poudarkom na dogajanju v času korona krize. Marovtova pravi, da so se načini potrošnje in spremljanja samih medijev, vsekakor preoblikovali. Pametni telefon je postal glavna točka stika z digitalnimi vsebinami. “Uporabniki smo postali večji konzumenti vsebin in čez dan velikokrat pogledamo na telefon,” dodaja Marovtova. V času epidemije, so zaznali skoraj 20 % rast obiskovalcev spletnih strani na dnevnem nivoju in prav tako povečan obisk mladih. Tudi osebni računalnik je postal v času karantene, marca 2020, pogostejša naprava za dostop do spleta in je trenutno nad nivojem uporabe v letu 2017. Kot zanimivost Marovtova dodaja; “Na dan razglasitve epidemije, je bil na slovenskih medijih zabeležen skoraj 100 % doseg.” Posledica presežka časa in želje po informiranosti sta povzročila 70 % povečanje časa, ki ga je uporabnik v povprečju preživel na slovenskem spletu. Seveda je še prezgodaj za napovedovanje trendov, je pa vsekakor potrebno izpostaviti vodilno vlogo mobilnih naprav. Če je prej veljalo, da so le-te za hitro konzumacijo vsebin in osebni računalniki za bolj poglobljeno, se je to s koncem lanskega leta obrnilo, v začetku 2020 pa s pojavom epidemije, še okrepilo. Pametni telefon je tako postal primarna naprava za dostop do interneta, kjer opravimo več obiskov, beležimo več prikazov, uporabniška izkušnja pa je tudi vedno boljša.
“Zgodil se je velik klik.”
V zaključnem delu webinarja, smo z Igorjem Malijem, operativnim direktorjem podjetja iPROM, pogledali kakšne so napovedi za digitalni slovenski trg. V raziskavi, ki so jo opravili v začetku leta, Odnos slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, napovedujejo, da naj bi bila letos rast investicij v digitalno oglaševanje, v primerjavi z lanskim letom, 17 %. Seveda je bila ta napoved podana pred krizo, ki jo je povzročila epidemija COVID-19. Vendar Mali ostaja optimističen, saj je kriza pospešila digitalizacijo znotraj podjetij, kjer se je po njegovih besedah “Zgodil velik klik”. Nekateri tradicionalni oglaševalci, so v zelo kratkem času, naredili velike korake k digitalizaciji podjetja, zato je Mali prepričan, da bo digital iz krize izšel kot zmagovalec.
Posnetek webinarja 18.IAB Akademija, je na voljo TUKAJ.
Izsledke raziskave AdEx 2019 za slovenski trg, pa si lahko ogledate TUKAJ.