#JusticeForFloyd
2. 6. 2020

Kaj lahko blagovne znamke storijo v boju proti rasizmu?

Po smrti temnopoltega Američana Georga Floyda, ki jo je zakrivil belopolti policist, je v Ameriki izbruhnil val protestov, ki odločno nasprotuje policijskemu nasilju in širjenju rasizma. Protestu so se pridružile tudi nekatere globalne blagovne znamke, ki so svojo podporo protestnikom izrazile na različne načine.

Večina znamk, kot recimo Ben & Jerry's, Netflix, Disney, L'Oreal je izrazila svojo podporo na družbenih omrežjih z objavami in komentarji vezanimi na hashtag #BlackLivesMatter in #JusticeForFloyd. Odzval se je tudi Mark Zuckerberg, ki je na svojem Facebook profilu oznanil, da bo doniral 10 milijonov dolarjev skupinam, ki se borijo proti rasizmu. V znak podpore je Twitter spremenil svoj logo v črno-belo različico. Kot ponavadi, je družbeno-kritičen tudi Nike, s svojim drznim in čustvenim 1-minutnim videom »For once, Don't Do It«. Video, ki je hitro preplavil družbena omrežja, poziva ljudi, da naj ne bodo tiho, naj se ne pretvarjajo da problema rasizma v Ameriki ni ter da naj postanejo del sprememb na bolje.

Toda ali lahko blagovne znamke resnično pripomorejo k spremembam?

Mnenja so različna. Nekateri strokovnjaki poudarjajo, da je izražanje nestrinjaja z rasizmom, najmanj kar lahko blagovne znamke naredijo v tej situaciji. Vendar da so besede premalo, da bi se stvari premaknile na bolje, potrebna so predvsem dejanja. Spet drugi so mnenja, da imajo svetovne blagovne znamke lahko velik vpliv na mnenja in razmišljanja ljudi in da doslednost v njihovem komuniciranju (tako kot je to primer Nike, ki se je vedno opredelil ob večjih nepravicah in sovraštvu), v ljudeh vzbuja zaupanje. Podobno kot so se v času "korona krize" nekatere blagovne znamke odločile prilagoditi svoje sporočilo trenutni situaciji, bi se morale tudi sedaj, odločno odzvati na situacijo v ZDA in podpreti boj proti rasizmu.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio