IAB Europe Adex Benchmark 2019
3. 6. 2020

Evropski digitalni oglaševalski trg vreden 64,8 milijarde evrov

21 evropskih držav beleži rast investicij v dvomestnih številkah. Vir: IAB Europe AdEx Benchmark 2019
21 evropskih držav beleži rast investicij v dvomestnih številkah. Vir: IAB Europe AdEx Benchmark 2019
Investicije v digitalno oglaševanje so se več kot podvojile od leta 2013. Vir: IAB Europe AdEx Benchmark 2019
Investicije v digitalno oglaševanje so se več kot podvojile od leta 2013. Vir: IAB Europe AdEx Benchmark 2019

Na virtualni konferenci, 3. junija, Interact Online, je IAB Europe oznanila, da je bil evropski digitalni oglaševalski trg, v letu 2019 vreden 64,8 milijarde evrov. V primerjavi s preteklim letom je bila tako rast 12,3 %. Gonilne sile rasti investicij so »out-stream« video, mobilno oglaševanje in oglaševanje na družbenih omrežjih.

V Adex raziskavi, ki se izvaja že 14. leto zapored, je sodelovalo 28 držav, med njimi tudi Slovenija. Daniel Knapp, glavni ekonomist pri IAB Europe, je poudaril, da so se investicije v digitalno oglaševanje več kot podvojile od leta 2013. V lanskem letu pa je 21 držav beležilo rast v dvomestnih številkah. Investicije v video oglaševanje so zrasle za skoraj 30 % in dosegle vrednost 10 milijard evrov. Močno rast znotraj prikaznega oglaševanja gre vsekakor pripisati oglaševanju na družbenih omrežjih, ki na vseh evropskih trgih dosega dvomestno številko. V lanskem letu je tako že doseglo 47,5 % celotnih investicij v prikazno oglaševanje. Iskalniki ostajajo največja oglasna kategorija, ki je zrasla za 11,8 % in je vredna 28 milijard evrov. Investicije v mobilno oglaševanje so lani zrasle za 24,9 % in tako dosegle skoraj polovico vseh investicij v digitalno oglaševanje (47%) v Evropi.

Kot pričakovano višje stopnje rasti dosegajo države Srednje Evrope, med katerimi vodi Srbija (28,4 %), sledijo Ukrajina (28 %), Belorusija (25,2 %), Hrvaška (22,3 %) in Turčija (19,1 %). Največji trgi po vrednosti investicij pa ostajajo Velika Britanija (21,4 milijarde evrov), Nemčija (9,4 milijarde evrov), Francija (6,1 milijarde evrov) in Rusija (4,9 milijarde evrov).

Prihodnost optimistična

»Čeprav smo v letu 2019 beležili močan trend rasti, pa se zavedamo, da leto 2020 ne bo sledilo temu trendu, zaradi posledic pandemije, ki jih bo utrpela celotna industrija«, pravi Townsend Feehan, CEO, IAB Europe. Kljub temu pa v svoji napovedi o prihodnosti digitalnega ekosistema, Daniel Knapp ostaja optimističen, saj se kot pravi, stanje izboljšuje v smislu da je »manj slabo«. Napoveduje da bodo hitreje okrevali tisti kanali, ki bodo dosegali visok ROI in kjer bodo rezultati oglaševanja vidni takoj. Knapp izpostavlja pomen uspešnosti srednjih in malih podjetij na okrevanje digitalnega oglaševalskega trga, ki so v lanskem letu dosegla že skoraj polovico celotnih investicij (44,2 %). Srednja in mala podjetja so v primeru finančne krize sicer bolj ranljiva, kot veliki oglaševalci, vendar pa sta za njih oglaševanje in marketing ključnega pomena za prodajo. Njegova napoved gre tako v pozitivno smer, saj naj bi vsi oglaševalski trgi v Evropi z začetkom leta 2021, zopet začeli beležiti rast. 


Splošni pregled raziskave IAB Europe AdEX Benchmark 2019, je na voljo TUKAJ.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio