Intervju: Zoran Savin
23. 9. 2020

Trendi v digitalnem marketingu 2019/2020: QR koda se vrača

V IAB Poročilu, ki smo ga pri IAB Slovenija pripravili lansko leto, smo izpostavili nekaj trendov, za katere smo mnenja, da bodo v prihodnjih letih prišli do izraza. Eden glavnih trendov je vsekakor povečana uporaba mobilnih naprav, ki narekuje prilagajanje vsebin, oglasnih formatov in razvoj novih video platform. Vrača se QR koda, zaznati je rast digitalnega zunanjega oglaševanja, vse bolj zanimive pa postajajo tudi avdio pretočne vsebine. Za MM-ovo posebno IAB prilogo, je tako spregovoril direktor IAB Slovenija, Zoran Savin, ki prvi da: »Čeprav vsi trendi pri nas morda ne bodo zaživeli, jih je treba spremljati od blizu«. Kot enega poglavitnejših trendov pa izposatavlja povečano uporabo QR kode za prehod med tradicionalnim in digitalnim okoljem.
Zoran Savin, direktor Zavoda IAB Slovenija
Zoran Savin, direktor Zavoda IAB Slovenija

Vas je ob pripravi poročila katero od spoznanj glede trendov še posebej presenetilo ali pa se tudi na slovenskem trgu vse odvija v skladu s pričakovanji, sodeč po izkušnjah z digi- talno razvitejših zahodnih držav?

Pravzaprav da. Mene osebno je predvsem presenetilo to, da smo s sistematskim pristopom odkrili nekaj stvari, ki jih imamo sicer pred nosom, pa mogoče nikoli nismo ocenili za pomembnejši trend. Na primer, izredno dobre prakse prenašanja svetovnih trendov digitalnega komuniciranja s strani radijskih postaj v naš prostor. Ali pa denimo novi »pohod« uporabe QR-kode za prehod med tradicionalnim in digitalnim okoljem.

Je prihodnost digitalnega oglaševanja tudi v Sloveniji mobilna? Podatki iz poročila kažejo, da se mobilni obisk le še povečuje, in sicer za okoli 5 % na leto. Na mobilnih vsebinah se sicer zadržujejo manj časa kot na tistih, ki jih spremljajo z računalnika.

Gotovo. Prehod k mobilnemu okolju je pravzaprav zelo podoben kot na drugih, razvitih trgih. Kjer smo mogoče malenskostno »zadaj«, je prehod na video vsebine, ki bodo zagotovo naslednji veliki trend in ga prehod na mobilno pravzaprav zelo pospešuje.

Tudi pretočne vsebine so čedalje bolj priljubljene. Sredi julija smo v Sloveniji dobili Spotify; ali menite, da se bo tudi zaradi njega zanimanje slovenskih oglaševalcev za oglaševanje na tovrstnih digitalnih platformah še okrepilo?

Pretočne avdio vsebine so v Sloveniji še nekoliko v povojih. Razloge za to gre iskati tudi v tradicionalno zelo »piratskem« okolju celotne regije. A to ne velja za vse ciljne skupine. Mladi so denimo na takšen način prejemanja vsebine izredno navajeni, še posebej pa se to vidi v igričarskem okolju, kjer je dobesedno vse pretočno in malo tega zares »ostane« v »netu«. Oglaševanje znotraj pretočnih vsebin je tudi precej povezano z uporabo programatičnih orodij in številom takšnih vsebin, zato bomo v Sloveniji, po moji oceni, v tem pogledu nekoliko za razvitejšimi trgi. Nedvomno pa gre za izjemno pomemben trend, ki ga je treba spremljati zelo od blizu, kar ne nazadnje dokazuje tudi borba vseh »velikih« na tem področju.

Eno od hitro rastočih področij je tudi digitalno oglaševanje na zaslonih (DOOH), ki se je v Sloveniji v zadnjem času še posebej okrepilo z Europlakatovimi digital- nimi svetlobnimi vitrinami. Ali menite, da slovenski oglaševalci že dovolj dobro izkoriščajo prednosti tega oglaševalskega medija? Ker možnosti, ki jih ponuja, je res ogromno ...

Ne gre pozabiti, da imamo tukaj že vrsto let nekaj ponudnikov, kot so Mediabus, Pošta Slovenije in Telekom Slovenije, ki so že nekaj časa aktivni na tem področju, in da je tržišče bolj razvejano, kot se lahko zdi na prvi pogled; pomislimo še na lekarne in Petrolove bencinske servise. Tako da je Europlakat, z njim pa marsikateri oglaše- valec, pravzaprav prišel že na dokaj zanimivo tržišče. A logično je, da se bo zunanje oglaševanje v veliki meri pospešeno preselilo v digitalno sfero. Prednosti je prepros- to preveč, od distribucije preko povečanja zaloge do privlačnosti za oglaševalca in uporabnika. Pravzaprav bo hitrost odvisna predvsem od tehnoloških izzivov in standardov.

V poročilu o trendih omenjate tudi vrnitev QR-kode in da jih imajo še posebej rade banke. Zakaj se je sprva zdelo, da v Sloveniji niso prav zaživele, zdaj pa so očitno dočakale svoj trenutek zmagoslavja?

To se je v digitalnem okolju že večkrat zgodilo (smeh). Mogoče je bilo pred nekaj leti še preprosto prezgodaj. Dejstvo pa je, da se je QR-koda vrnila v velikem slogu. Razloga za to pa ne gre iskati samo v času, saj je pomemben dejavnik tudi tehnologija. Vsi novejši telefoni imajo to fukcionalnost namreč že vgrajeno v kamero. Poleg tega gre za odprtokodni sistem, ki ima »milijardo« možnosti in ga je mogoče uporabiti do- besedno kjer koli. Moje mnenje je, da bo QR-koda postala daleč najbolj uporabljana metoda prenosa informacij med digitalnim in »realnim« svetom.

(Intervju: Zoran Savin, IAB Priloga, MM, avgust 2020)

 

 

 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio