20. IAB AKADEMIJA
3. 12. 2020

Kateri trendi bodo kroji prihodnost digitalnega marketinga?

Kreativna in personalizirana uporaba QR kod. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21
Kreativna in personalizirana uporaba QR kod. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21
Dobri primeri uporabe QR kod za povezovanje offline-online svetov. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21
Dobri primeri uporabe QR kod za povezovanje offline-online svetov. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21
Dodana vrednost uporabe QR kod v praktično vseh sistemih. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21
Dodana vrednost uporabe QR kod v praktično vseh sistemih. Vir: IAB Poročilo Trendi 2020/21

Na letošnji zadnji IAB Akademiji smo povzeli ključne trende letošnjega leta ter nakazali nekaj smernic razvoja v letu 2021. Direktorju IAB Slovenija, Zoranu Savinu, so se pridružili, soavtorica IAB Poročila o trendih, Urška Saletinger (Abelium), Jernej Špende (samostojni svetovalec), Karmen Mlinar (A1) in Igor Mali (iPROM), ki so svojimi komentarji, izkušnjami in pogledi oplemenitili razumevanje trendov.

V letošnjem pregledu trendov, gre za nadaljevanje oziroma nadgradnjo lanskega IAB Poročila o trendih v digitalnem marketingu. Tokrat smo si lahko podrobneje ogledali 5 trendov, ki bodo po mnenju sogovornikov krojili ekosistem digitalnega marketinga v prihodnje - video komunikacija, porast spletnih servisov, uporaba piškotkov v smislu merjenja, pogovorni marketing in distribucija vsebine oziroma njeni izzivi.

Video kot osnovna oblika spletne komunikacije

V uvodnem delu je Savin poudaril pomen nove »korona realnosti«, ki je pospešila digitalizacijo v vseh sektorjih. Tako so trendi, ki smo jih napovedovali lani, letos doživeli skokovit porast. Poudarja tudi da je video doživel pravo revolucijo z različnimi oblikami komunikacije, tako poslovne, kot zasebne, z uporabo različnih platform od Zooma, do Microsoft Teamsov. »Video je postal osnovna oblika spletne komunikacije«, dodaja Savin in v povezavi z njim se hitro razvijajo tudi izredno napredni servisi, kot recimo Snapchat Lens Studio, ki sloni na VR (virtual reality)/AR (augmenten reality) izkušnji. Savin izpostavlja dejstvo, da se tudi v »live streaming-u« dogaja revolucija in navaja primer svetovne »live-stream« platforme za igričarstvo Twitch, ki od aprila beleži na mesečni ravni, skoraj enkrat več ogledov (po urah). Savin še dodaja, da je moč zaznati rast video identifikacije in video personalizacije. Na temo slednje, nam je Karmen Mlinar, vodja oddelka za upravljanje ponudbe in vrednosti pri A1, predstavila ozadje njihovega projekta video personalizacije. Po besedah Mlinarjeve, ni šlo samo za personaliziran nagovor, ampak predvsem za to, da so uporabniku znali ponuditi pravo informacijo ob pravem času. S tem ko so ga obvestili o tem kateri paket trenutno uporablja, kako ga uporablja in kaj mu svetujejo za uporabo v prihodnje, so oblikovali uspešen e-mailing, z več kot dvakrat višjo stopnjo »open rate-a«.

QR koda in vzpon spletnih storitev

Soavtorica IAB Poročila o Trendih 2020/21, Urška Saletinger, vodja korporativne komunikacije Abelium, je poudarila vzpon spletnih storitev, katerim je seveda največji pospešek dala prav korona kriza. Po Mastercard raziskavi je 78% uporabnikov pripravljenih na nakupovanje na spletu oziroma preko spleta že nakupujejo in tudi pričakujejo, da imajo ponudniki vzpostavljeno e-trgovino. Saletingerjeva je izpostavila ponovno uporabo QR kode in njeno dodano vrednost, povezovanje offline in online svetov ter različnih kreativnih možnosti, ki jih ponuja ter svojo trditev podkepila z različnimi načini kreativne in funkcionalne uporabe v različnih sistemih. Pri integraciji finančne industrije s tehnologijo t.i. Fintech, Saletingerjeva poudarja, da ti »tečejo hitreje« kot ostali in utirajo pot razvoju novim aplikcija, raznolikim prodajnim potem in razvoju novih poslovnih modelov. Saletingerjeva poudarja tudi, da je rast števila plačilnih aplikacij še hitrejša kot smo pričakovali in opozarja da so Neobanke ali mobilne banke, čedalje uspešnejše tudi pri nas ter da jih tradicionalne banke ne bi smele več ignorirati.

Podatkov bo manj

“Industrija je sredi velikih sprememb v kontekstu merjenja in identifikacije. Težko je napovedati prihodnost, a jasno je, da se bijejo velike bitke. Ter da lahko, kot vedno, pričakujemo spremembe,” je začel del o pridobivanju podatkov, Zoran Savin in opozoril da moramo že pridobljene podatke bolj ceniti, jih bolje izkoristiti, predvsem pa, da smo pozorni kako jih pridobivamo. Pri tem se mu je pridružil tudi Igor Mali, operativni direktor podjetja iPROM, ki dodaja; “V prihodnosti bo podatkov manj, jih bo pa zadosti za komunikacijo.”

Za doseg je potrebno plačati

Da bi dosegli svojo ciljno skupino, ni več dovolj samo organska rast. Da bi uporabnike opozorili nase, moramo vlagati v distribucijo vsebin in se pomakniti proti push strategiji. Jernej Špende, samostojni svetovalec na področju digitalnega marketinga, izpostavlja nekaj izzivov pri distribuciji vsebine. Zagotovo je eden večjih, upad organskega dosega, glede na to, da je vsebin na spletu ogromno, konzumacija vsebin pa vse večja. Eden izmed razlogov je “zero click search”, ki je posledica “Goggle snippet-ov”. “Ti vzamejo najboljšo vsebino in jo predstavijo kot del svojega ekosistema, tako se polovica iskanj ne zaključi s klikom na rezultat, saj uporabnik že dobi vse željene informacije,” pravi Špende. Drugi izziv so plačljivi vs. organski zadetki – enostavno moraš plačati da si viden. V prihodnosti nam bodo vsekakor v izziv tudi “AI chatboti”, ki lahko ustvarjajo več vsebine, občutno hitreje.

Kako biti tam kjer je uporabnik?

Dandanes se uporabniku lahko približamo na različne načine. Zadnji predstavljeni trend-pogovorni marketing, je vsekakor eden izmed teh. “Live-chat”, tudi v kombinaciji s “chat-boti”, objave 24-urnih zgodb na Facebook-u (Story), ki naj bi sedaj sledil še Twitter in sporočilne platforme, predstavljajo pomembne komunikacijske kanale, ki nas vodijo direktno do uporabnika, zato jih velja dobro izkoristiti.

Posnetek webinarja je na voljo članom IAB Slovenija. Za posnetek se je potrebno registrirati. 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio