Q&A z Googlom in IAB Europe
12. 3. 2021

Kaj nas čaka po piškotkih?

Kaj nas čaka po piškotkih ali Kako se pripraviti na druge sladkarije, kot se je glasil naš zadnji IAB novičnik, ki je na kratko povzel zelo aktualno temo o spremembah meritvenih modelov, ki izhajajo predvsem iz piškotkov. Dejstvo je, da je glavni temelj interneta kot ga poznamo danes, prav oglaševanje. Kot največji pogon ekonomske rasti spleta, so prav t.i. Drugi piškotki oziroma »Third Party Cookies« in težko si je predstavljati digitalni ekosistem brez njih. Razloge za prenehanje njihove uporabe, lahko iščemo v boju med večjimi brskalniki, zagotovo pa je največji krivec zakonodajni pritisk z direktivo GDPR in ePrivacy.

V želji po čedalje večji optimizaciji oglaševanja, je industrija oziroma določena podjetja zbrala ogromne količine podatkov, prav z Drugimi piškotki. To je privedlo do vse večje zasrkbljenosti glede njihove uporabe oz. zlorabe ter vodilo v izgubo zaupanja uporabnikov. Po podatkih raziskave Pew Research Center, je 71 % uporabnikov mnenja da njihovi aktivnosti na spletu sledijo oglaševalci in druga tehnološka podjetja, 81% pa jih meni, da so potencialna tveganja zlorab zbiranja podatkov večja od njihovih ugodnosti.

Zato se industrija pospešeno pripravlja na obdobje po piškotkih in na spremembe v pristopu merjenja ter izpostavlja pomen uporabe lastnih podatkov, alternativnih identifikatorjev in relevantnosti vsebine, ki jo uporabnik obiskuje. Glede na pobude industrije v preteklem letu za iskanje rešitev, ki bi zagotavljale zasebnost uporabniku in hkrati omogočale rezultate oglaševalcem in založnikom, katerega del je bil tudi Googlov brskalnik Chrome, nekoliko preseneča njihova izjava v začetku marca, da se po ukinitvi Drugih piškotkov, ne bodo posluževali alternativnih identifikatorjev, s katerimi bi uporabniku sledili na spletu. Po njihovem mnenju tovrstne rešitve ne rešujejo ustrezno vse večjih zahtev uporabnikov po zasebnosti ter na dolgi rok ne bodo mogle izpolnjevati vse večjih regulativnih restrikcij tega področja. Tako Google stavi na rešitve, ki temeljijo na programskih vmesnikih, ki ohranjajo zasebnost (privacy preservig APIs) in tako onemogočajo individualno sledenje, kljub temu pa zagotavljajo merljive rezultate za oglaševalce. Ena izmed takih je rešitev FLoc (Federated Learning of Cohorts), ki bi lahko uspešno nadomestila individualne identifikatorje s skupinami uporabnikov z istimi interesi.

Kaj to pomeni za širšo industrijo?

Oglaševalci, agencije, tehnološki posredniki in založniki so seveda zaskrbljeni, kajti ustreznih rešitev, ki bi odgovarjala na vse izzive digitalnega oglaševanja v prihodnosti, še ni na vidiku. Zato je združenje IAB Europe pozvalo Google k dialogu, ki naj bi razjasnil njihovo odločitev ter odgovoril na nekatere pomisleke industrije. Vabljeni k sodelovanju na virtualnem dogodku »Virtual Town Hall: A Q&A with Google Ads”ki je odprt za vse člane IAB združenja.


V branje na to temo priporočamo:

https://blog.google/products/ads-commerce/a-more-privacy-first-web

https://blog.google/products/ads-commerce/2021-01-privacy-sandbox/

https://iabeurope.eu/blog/iab-europe-european-national-iabs-to-engage-in-structured-dialogue-with-google-on-last-weeks-google-ads-announcement/

https://www.get-interactive.eu/5-zlatih-pravil-ki-blagovnim-znamkam-pomagajo-krmariti-po-dobi-piskotkov/

https://web.dev/digging-into-the-privacy-sandbox/

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio