IAB Europe raziskava
7. 5. 2021

Kakšen bo internet brez targetiranega oglaševanja?

IAB Europe raziskava o tem kako bi izgledal internet brez targetiranega oglaševanja.
IAB Europe raziskava o tem kako bi izgledal internet brez targetiranega oglaševanja.

Najnovejša IAB Europe raziskava razkriva dejstvo, da bi kar 75 % Evropejcev raje izbralo obstoječi model s targetiranim oglaševanjem, kot pa da bi morali za dostop do vsebin na številnih spletnih straneh ali aplikacij, plačevati.

V raziskavi je sodelovalo 2.400 odraslih oseb, rednih uporabnikov interneta, iz šestih evropskih držav; Nemčija, Poljska, Francija, Španija, Švedska in Velika Britanija. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako bi se Evropejci odzvali na novi predlagani plačljivi model, ki temelji na naročninah, za dostop do večine spletnih mest in aplikacij. Raziskava je pokazala, da večina anketirancev na teh šestih ključnih trgih, ni naklonjena plačljivemu modelu in bi v tem primeru njihova uporaba interneta občutno padla, na uporabo le peščice spletnih strani oziroma aplikacij. Skoraj polovica Evropejcev (48 %), pravi da ne bi plačevala naročnine, medtem ko 78 % trdi, da bi se njihova uporaba zmanjšala do neke mere.  

Plačljivi model bi vodil v razdrobljen, več plasten internet, z različnim dostopom do novic, informacij in storitev, glede na to ali so uporabniki pripravljeni za vsebine plačevati oziroma si to lahko privoščijo. Založnike novičarskih medijev, razvijalce aplikacij ter ostale ponudnike spletnih vsebin in storitev, bi tako prisilil k ostremu boju za naročnike, posledično pa tudi zmanjšal investicije v razvoj in inovacije. Iz raziskave je razvidno da:

  • je povrečen Evropejec pripravljen plačati za dostop do manj kot pet spletnih strani.
  • je večina Evropejcev pripravljena plačati manj kot 4 EUR na mesec, za večino spletnih storitev, ki jih trenutno uporabljajo.
  • je 51 % Evropejcev pripravljenih plačevati naročnino za tri ali celo manj spletnih strani oziroma aplikacij.
  • so glasbene (51 %) in e-mail (50 %) platforme, edine spletne storitve, za katere je večina Evropejcev pripravljena plačevati naročnino.

 Zanimivo je tudi dejstvo, da je skoraj polovica anketirancev (45 %), označila novice kot zelo pomembne, vendar je za njih le 28 % pripravljenih plačati.

“Za večino Evropejcev, bi neomejen dostop do informacij in drugih dragocenih spletnih storitev preprosto prenehal obstajati”, meni direktorica IAB Europe, Townsend Feehan ter dodaja; “plačevanje za vsebino, namesto oglasov, je kompromis na katerega državljani Evrope ne pristajajo in v katerem ne vidijo smisla.” Iz raziskave je razvidno, da bi večina Evropejcev izbrala trenutni model in ne plačljivega:

  • 75 % anketirancev, bi raje izbralo model svobodnega dostopa do spletnih storitev, ki vključuje targetirane oglase, kot pa model, ki temelji na sistemu naročnin.
  • 75 % anketirancev je tudi mnenja, da imajo korist od relevantnih, targetiranih oglasov in 32 % jih navaja, da je oglaševanje vedno ali pogosto koristno.

Raziskava odraža, da se evropski državljani zavedajo pomena odprtega modela dostopa do različnih vsebin in informacij, spletnih storitev ter aplikacij in da sprejemajo targetirano oglaševanje, kot njegov sestavni del.

 

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio