Poročilo IAB EUROPE
16. 9. 2021

Širši pomen ciljanega oglaševanja na socio-demografske in kulturne vidike življenja v Evropi

Dr. Daniel Knapp, Chief Economist IAB Europe
Dr. Daniel Knapp, Chief Economist IAB Europe

Poročilo IAB Europe, katerega avtor je njegov vodilni ekonomist, Daniel Knapp poudarja, da bi prepoved ciljanega oglaševanja imela številne neželjene posledice in bi ovirala prizadevanja Evrope pri ustvarjanju učinkovitega digitalnega okolja v prihodnosti. Medtem ko se Evropski parlament pripravlja na obravnavo sprememb osnutka “Digital Services Act”, poročilo IAB Europe: The wider socio-economic and cultural value of targeted advertising in Europe” ugotavlja, da bi splošna prepoved ciljanega oglaševanja, škodovala evropskim medijem, malim in srednjim podjetjem, kulturi ter slabšemu položaju evropskega digitalnega ekosistema v svetu.

Knapp v poročilu poudarja, da je oglaševanje temeljni steber svobodnega in brezplačnega interneta za vse. Navaja tudi, da je ciljano oglaševanje nujno potrebno za povečevanje oglaševalskih prihodkov, tako za ustvarjalce digitalnih vsebin, kot tudi za ponudnike ostalih digitalnih storitev. Več kot dve tretjini oglaševalskih prihodkov v Evropi, je odvisnih od ciljanega oglaševanja, ki temelji na obnašanju potrošnika na internetu in oglaševalci so v povprečju pripravljeni plačati 2,68 krat več za oglase, servirane na tak način.

V poročilu Knapp navaja tudi, da je ciljano oglaševanje vse bolj pomembno za evropske založnike, ob prehajanju na “digital only” poslovni model ter da bi prepoved samo še poglobila digitalni razkorak med evropskimi državljani in jih delila na tiste, ki imajo denar za prebiranje kvalitetnih novic in tiste, ki ga nimajo.

Glede na to, da so restrikcije poslovanja zaradi pandemije, mnoga mala in srednja podjetja v Evropi, preusmerila v oglaševanje pretežno na internetu, je za njih ciljano oglaševanje precej pomembno. Večina tovrstnih podjetij namreč nima sredstev za zakup oglasnih kampanj, namenjenih širši populaciji, zato jim možnost ciljanega oglaševanja ponuja boljšo rešitev, saj oglase lahko prilagodijo ciljni publiki, ki je najbolj primerna za njihove produkte ali storitve.

Poročilo IAB Europe: The wider socio-economic and cultural value of targeted advertising in Europe si lahko v celoti ogledate in naložite TUKAJ.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio