E-commerce
23. 11. 2021

“Creator Commerce” - nov trend nakupovanja

Če je še nedolgo tega veljalo, da je bistvo nakupovanja dejanski nakup izdelka, je vse večja vloga vsebine v online nakupovanju, privedla do tega, da potrošniki pri svojih nakupih iščejo dodano vrednost. Zato vse več e-commerce podjetij, poleg klasične prodaje izdelkov, vključuje uporabne, zanimive in zabavne vsebine. 


Kdo so ustvarjalci teh vsebin? 

eMarketer jih deli v dve skupini; “Ustvarjalci” (Creators), ki ustvarjajo in razvijajo originalno vsebino za digitalne platforme in “Vplivneži” (Influencers), ki lahko na podlagi svoje prepoznavnosti, vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov. Pri tem pa poudarja, da je pomembno, da jih ne “mečemo” strogo v en ali v drug koš, saj so nekateri lahko oboje.

Dandanašnji “ustvarjalci” in “vplivneži” delujejo kot lastna  blagovna znamka. Ustvarjalec lahko lansira svojo online trgovino, blagovna znamka pa lahko postane vplivnež. Porast uporabe socialnih medijev, ki še naprej spreminja nakupne navade potrošnikov, tako meje med ustvarjalci in podjetji počasi briše. Klasična online prodaja, se tako postopoma spreminja v prodajo, kjer je v središču vsebina in ne sam izdelek. Ustvarjalci so strokovnjaki kreiranja dodatnih vsebin, kot je recimo ocenjevanje izdelkov in razvoja drugačnih prodajnih prijemov. Na drugi strani pa so podjetja, ki pri prodaji izrabljajo kreativne medije, lahko razumljena kot vplivneži. “Creator commerce” je tako rezultat brisanja meje med ustvarjalci in podjetji.

Kako do monetizacije?

Obstaja kar nekaj načinov, kako lahko ustvarjalci svoje vsebine monetizirajo; od plačljivega oglaševanja, do sponzorstev, vplivnostnega marketinga in povezanega (affiliate) marketinga.

Ne glede na velikost in status prepoznavnosti, Harvard Business Review poroča, da so se prihodki vplivnežem, občutno povečali. Manjši, t.i. mikro-vplivneži, so v zadnjih časih bolj iskani, saj podjetja z njimi lažje dosežejo nišne potrošnike. Ti zaradi manjšega števila sledilcev, uživajo  večje zaupanje, z njihovo vsebino pa se uporabniki lažje poistovetijo.

Blagovne znamke so zaradi relevantnih vsebin in zaupanja, ki so ga ustvarjalci in vplivneži ustvarili s svojo publiko, v preteklosti z njimi veliko sodelovale. Sčasoma pa so slednji razvili lastne blagovne znamke in začeli tržiti svoje izdelke. Tako je začel nastajati “Creator Commerce”, kjer ustvarjalci preko svojih online kanalov, tržijo svoje izdelke, predvsem svoji publiki (svojim sledilcem), lahko pa tudi širše. Izdelki praviloma vključujejo logotipe oziroma ostale prepoznavne elemente blagovne znamke (podobe, fraze, značilne barve, itd.). Tako se ustvarja močna vez med ustvarjalci in njihovimi sledilci, saj slednji na ta način izražajo pripradnost svoji skupnosti.

Hitra rast “Creator commerce” in podporne industrije

Rast tega področja je ekplozivna. Po nekaterih podatkih dosega že približno 50 milijonov ustvarjalcev vsebin na različnih platformah, od tega jih je 13 milijonov na YouTube platformi in 30,5 milijonov na Instagramu.

Glede na vse finančne priložnosti, ki jih to področje ponuja, pa je moč pričakovati rast tudi v prihodnje. Zato ne preseneča dejstvo, da se je v zadnjem času pojavilo veliko število podjetij, ki so svoj poslovni model osnovale na tem, da ustvarjalcem pomagajo razvijati posel s prodajo premium vsebin, blaga, knjig ter ostalih storitev. Eno izmed takšnih podjetij je Teespring, partnerska platforma za YouTube, Twitch, TikTok in Instagram, ki pomaga ustvarjalcem integrirati svoj online kanal za prodajo, t.i. “Direct-to-Consumer (DTC) stores”. Ali pa start-up podjetje Fourthwall, ki je pred kratkim zbralo 17 milijonov dolarjev za zagon svoje “all-in-one creator commerce” platforme, ki ustvarjalcem pomaga pri konsolidaciji dohodkov iz različnih prodajnih kanalov. Novemu trendu sledijo tudi nekatere družbene platforme - YouTube je že začel s testiranjem možnosti nakupovanja direktno iz video vsebin. Ustvarjalci vsebin, ki so del tega pilotnega projekta, lahko svoje produkte v vide-u tržijo. Uporabniki si tako lahko s klikom na ikono za nakupovanje, ogledajo več izdelkov, podobne video vsebine oziroma opravijo nakup. Podobna nakupovalna orodja, sicer v beta verziji, vključujejo še; Instagram Checkout, Pinterest Story Pins in Facebook Live Shopping.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio