4. 3. 2022
V drugi raziskavi, ki je potekala pod okriljem panela IAB Slovenija, v sodelovanju s podjetjem Arhea Solutio, smo ugotavljali kako razširjena je uporaba MarTech orodij v slovenskih podjetjih.
Ugotovitve kažejo na izziv, ki je skupen vsem slovenskim podjetjem in sicer pomanjkanje časa. Na to dejstvo kažejo tudi vse raziskave, ki smo jih na IAB-ju opravili v zadnjem času. Ugotovitve kažejo tudi na zanimiv razkorak. Če orodja CRM uporablja skoraj tri četrtine sodelujočih (71 %), jih marketinško avtomatizacijo le 58 %, orodja za upravljanje družbenih omrežij pa le 34 %. »Izredna kompleksnost digitalnega prostora je lahko ogromen izziv že za veliko tuje podjetje, z velikimi marketinškimi oddelki. Kaj šele za slovenska podjetja, ki imajo v povprečju precej manjše oddelke, izzivi pa ostajajo enaki,« je raziskavo o uporabi MarTech orodij, komentiral direkor Zavoda, Zoran Savin. Zato je še toliko bolj pomembno izbrati orodja, ki bodo olajšala delo v okviru digitalne komunikacije in marketinga. Povedano drugače, orodja martech, ki so dandanes pomemben del vsakega podjetja, so za slovenska podjetja mogoče še pomembnejša. Zato smo v tem IAB panelu, posebno pozornost namenili temu, katera orodja se uporabljajo in v kašne namene.
Marketinško avtomatizacijo uporablja dobra polovica podjetij
Ko govorimo o orodjih za marketinško avtomatizacijo so sodelujoči izpostavili Hubspot, Netresults in Zapier, čeprav je potrebno poudariti, da za razliko od orodij za e-pošto, tukaj ni zaznati izrazitih favoritov. »Že tukaj je mogoče opaziti, da zaznamo nekatera imena programov, ki smo jih videli že pri pošiljanju e-mailov. Opazen je tudi upad podjetij, ki uporabljajo marketinško avtomatizacijo. Teh je bilo le 58 %«, poudarja Savin. Nekoliko več podjetij uporablja CRM orodja (71 %). Tukaj izstopa Salesforce, a zanimave so tudi platforme; Pipedrive, Moneday.com in Zoho CRM. Pojavijo pa se tudi podjetja, ki uporabljajo lastna orodja.
Komunikacija v živo čedalje bolj priljubljena
»Še najbolj nas je zanimal del orodij, ki omogoča komunikacijo v živo (live chat). Gre gotovo za trend v tržni komunikaciji in prodaji, hkrati pa za dokaj mlado panogo. 63 % vprašanih je odgovorilo, da uporablja tovrstna orodja. Izstopata pa Livechat in FB Messenger. Vsi sodelujoči imajo pogovor v živo, vključen v svoje spletno mesto«, dodaja Savin.
Daleč najbolj uporabljen segment orodij za spleto oglaševanje, je Google Ads in Facebook Ads, a tukaj je opaziti tudi precej domačih rešitev kot so recimo iPROM, Outbrain in Smart Ad. Mogoče najbolj preseneča dejstvo, da precej majhno število poodjetij uporablja orodja za upravljanje družbenih omrežij (le 34 %) in sicer predvsem za načrtovanje objave vsebin ter monitoring.
O IAB razislavi: uporaba MarTech orodij v slovenskih podjetjih
Raziskava je bila izvedena decembra 2021 in januarja 2022, v okviru Strokovnega spletnega panela IAB Slovenija. Sodelovalo je 35 članov panela.
V okviru 25. IAB Akademije: Vloga tehnologije v oglaševanju, bomo 29. marca 2022, predstavili nekaj pomembnejši izsledkov raziskave, zato vabljeni v našo družbo.
Za člane Zavoda IAB, je udeležba brezplačna.
Prijave na info@iab.si