Uvajanje tehnologije je tek na dolge proge“Kombinacija prave vsebine in kreative s pravo tehnologijo, ustvari pravi efekt”, je po besedah Mitje Jereba, strateškega direktorja naročnikov v agenciji PM, poslovni mediji, edini pravi začetek uvajanje novih tehnoloških orodij v podjetje. Pri tem pa moramo upoštevati pet pravil:
- Smiseln in obvladljiv nabor tehnologij.
- Ekosistem gradimo po fazah, kjer je ključna “discovery” faza - faza, ko delamo nabor orodij, usklajujemo različne zahteve in definiramo probleme v podjetju.
- Dobro načrtovanje.
- Ekosistem prilagodimo poslovnim izzivom in spremljamo učinke.
- Poenotimo probleme in prilagodimo cilje.
|
Jereb pa je navedel tudi pet pasti uvajanja marketinške tehnologije, ki so:
- Napačno budgetiranje, ki ne obsega samo mesečni fee uporabe orodja in število ur zaposlenih.
- Orodij ne bomo dovolj uporabljali oziroma se ne bo povečala učinkovitost. Pri tem Jereb dodaja; “Najhuje je, da uvedeš orodje in se ti vložek delovne sile še poveča, kar je lahko posledica pomanjkanja ustreznega kadra ali pa napačnega uvajanja tehnoologije.”
- Ekipa nima dovolj znanja in kompetenc za uporabo teh orodij. »Marketing zaradi tehnologije ni postal preprostejši in zato so kompetence vedno bolj kompleksne. Realno presodite, ali boste znali ta orodja uporabljati in optimizirati,« dodaja Jereb.
- Implementacija orodja še ne pomeni zaključek projekta. “Navadno je to šele začetek, saj gre za dolgotrajen proces, ki mu sledita faza testiranja in učenja, menjave ljudi itd.”, dodaja Jereb.
- Nekompatibilnost orodij, ki med sabo niso povezljiva.
|
Da pa je uvajanje in povezovanje MarTech rešitev v podjetje vse prej kot "walk in the park", nam je na primeru Maistre, razložil Urban Pfeifer, direktor digitalnega razvoja, PM, poslovni mediji. “Brez marketinške avtomatizacije, brez uporabe orodij, v marketingu ne bo šlo. Vedeti pa je treba, kaj ti vsako orodje prinese ter pravilno uporabiti podatke,« je prvi del predstavitve sklenil Zoran Savin.
Pregled novosti na AdTech področju
V drugem delu dogodka, so se v novem formatu, kratkih 10-minutnih predstavitvah storitev in produktov, predstavili nekateri novi in stari člani IAB Slovenija. Med novimi je vsekakor RTB House, globalno podjetje, ki zagotavlja najsodobnejše marketinške tehnologije za vrhunske blagovne znamke in agencije po vsem svetu. Njihov mehanizem za zakup oglasov je prvi na svetu, ki ga v celoti poganjajo algoritmi globokega učenja, kar oglaševalcem omogoča ustvarjanje izjemnih rezultatov in doseganje ciljev na vsaki stopnji nakupnega lijaka. Med na novo pridruženimi člani je tudi podjetje Castoola. Njihova platforma združuje tehnologije različnih področij in omogoča ciljano TV oglaševanje v različnih TV okoljih. Podjetji iPROM in SmartAD pa sta kot eni izmed ustanoviteljic zavoda IAB, že dobro uveljavljeni podjetji na slovenskem digitalnem trgu. iPROM, kot svetovalno in razvojno podjetje, deluje na področju tehnologije za serviranje oglasov, ciljanja, video oglaševanja, obogatenih spletnih oglasov, mobilnih oglasov in interneta stvari IoT. SmartAD pa je agencija usmerjena v personalizirane celostne digitalne oglaševalske rešitve. Sicer pa vas vabimo, da si več o njihovih novostih na AdTech področju, ogledate v dokumentu spodaj.