Vsaka Akademija o Trendih je zgodba zase. Vedno znova se je lotimo polni entuziazma in tega vznemirljivega iskanja odgovorov na vprašanja: Kje smo in zakaj smo tu, kjer smo? Kam gre industrija, kdo v Sloveniji že hodi po tej poti in je pripravljen svoje izkušnje deliti z nami.
Polna kongresna dvorana Kristalne palače je jasno sporočilo, kako pomembno je za vse nas, da smo tukaj in zdaj. Zdaj, ko smo priča ekspresnemu nastajanju novih in novih družbenih omrežij, ko veliki izgubljajo svojo edinost, zabavna industrija spreminja poslovne modele, Generacija Z kriči ''Be real'' in Google analitika za podatke pravi manj je več.
Hvala vsem, ki ste prižgali luč, rekli bobu bob in si upali biti vizionarji prihodnosti.
Zoran Savin je v Trendih 2022/23 pokazal vso kompleksnost realnosti, ki bo oblikovala prihodnost medijev in digitalnega marketinga. Ne gre le za eno, svet se srečuje in rešuje številne krize. Denar je še vedno sveta vladar, a ni več tako poceni. Veliki optimizirajo svoje poslovanje, da bodo vitkejši bolj pripravljeni na upad oglaševalskih investicij, ki ga napoveduje tudi IAB Europe. Na drugi strani pa se bije vse hujša bitka za uporabnika. Pojav novih in novih kanalov povečuje spekter, iz katere uporabnik izbira in namenja svoj čas. Bitka za pozornost uporabnika se stopnjuje. Relevantni za blagovne znamke postajajo tudi drugi kanali, še posebej tisti, ki so blizu Generaciji Z. Sem danes že sodijo 25 letniki, ki so že ali pa bodo kmalu postali samostojni in aktivni odločevalci. In tu ne govorimo le o Tik Toku. Formirajo so zaprte interesne skupnosti, rastejo pogovorne platforme Reddit, Discord, Steam in drugi. Generacija Z ne mara oglasov, želi si avtentičnosti, zabave in je hkrati občutljiva na podnebne in družbeno odgovorne vsebine. Nismo še niti zares osvojili TikToka, pa je tu že BeReal. In to še ni vse. Priča smo vzponu storitev, Martech orodjem, umetni inteligenci, strogi EU regulativi. »First party data« je zlato in tega se vse bolj zavedajo tudi trgovci, ki razvijajo svoj lasten e-POS, ki ga ponujajo partnerjem in njihovim blagovnim znamkam.
Kako se s kompleksnostjo medijskega okolja spoprijemajo pri Argeti, smo iz prve roke izvedeli od digitalne strateginje Žive Deu. Izkušnje učijo, da kompleksnost pogosto premagamo z enostavnostjo, inovativnostjo in spontanostjo. Pa tudi s humorjem. Bolj kot študirati algoritme, je pametno prisluhniti ljudem. Razmišljajmo dolgoročno, a se prilagajajmo toku. Tudi to je strategija. Namesto drame, razveseljujmo. Z domišljijo, strastjo, humorjem in družbeno odgovornostjo. Misija, da zgradimo boljši internet, je krasna popotnica, še kako živa in nalezljiva.
TikTok ni več le družbeno omrežj. Aljaž Pekljaj iz agencije BoldGroup je izpostavil večplastnost te najhitreje rastoče družbene platforme. Njegov vpliv raste v glasbeni in filmski industriji. Še posebej med Gen Z postaja TikTok vse bolj priljubljen tudi kot brskalnik, med video iskanji je že začel ogrožati YouTube. Zaradi svoje neposrednosti se kaže kot odličen kanal družbeno odgovornih akcij in zbiranja donacij. Pomeni začetek nekega novega načina digitalnega komuniciranja. To ni oglas, to je TikToker.
In kdo je TikToker? Z Ireno Žagar in Julijo Jordan iz ButzzTik smo strli kar nekaj novodobnih mitov o tem, kdo je TikToker in zdaj vemo, da ga ne uporabljajo le mladi, da zabava in norost nista edini vsebini, ki jo tam najdemo. Da je lahko primeren kanal tudi za B2B. Da je njegova moč v izjemnem algoritmu in da ga težko primerjamo s prodajnimi oglasi na FB in IG. Pravilo je, da pravila ni.
Izkoristimo zato vse kanale, prilagodimo komunikacijo platformi, testirajmo in se pustimo presenetiti.
Svoje poglede na prihodnost in trende na področju digitalnih kadrov, politike zasebnosti, Web 3 marketinških orodij in analitike so na okrogli mizi, z nami delili Igor Željan, Miha Rejc in Uroš Žižek. Vizionarsko kroglo in periskop pa je spretno, kot vedno, na vse strani obračal Zoran Savin.