top of page
  • natasasmirnov

IAB Slovenija objavila prvi pregled MarTech in AdTech rešitev na slovenskem trgu

Povečuje se uporaba MarTech orodij, na kar kaže tudi vse širši nabor rešitev, ki jih sodelujoči uporabljajo v vseh segmentih digitalnega marketinga.

Slovenska podjetja v povprečju uporabljajo najmanj 5 različnih marketinških orodij. In čeprav so nekatera področja marketinške avtomatizacije že zelo razvita, je tudi na teh področjih precej novega. In čeprav gre za eno najbolj zrelih kategorij, E-mail marketinga vsako leto ponudi nove igralce in nove rešitve na trgu. Med orodji še vedno največkrat naletimo na MailChimp, ki pa počasi izgublja svoj primat. Med uporabljenimi vse pogosteje zasledimo tudi Sendiblue, Active Campaign, Klaviyo, SqualoMail, Mailerlite in številne druge. Nabor je dolg in raznovrsten.


Nove rešitve in orodja postajajo vse bolj konkurenčna vodilnim orodjem v segmentu

Zaradi specifičnosti se lažje prilagajajo potrebam strank in skušajo najti rešitve tudi za individualne primere in predloge. Povečuje se tudi število domačih ponudnikov MarTech in AdTech orodij. Na eni strani so to rešitve, ki so v celoti plod slovenskega znanja in razvoja. Omogočajo visoko stopnjo prilagoditve potrebam posamezne stranke, vključujejo osebno svetovanje, tehnično podporo in so praviloma finančno dostopnejše. Po drugi strani pa med ponudniki najdemo kar nekaj slovenskih digitalnih agencij, ki zastopajo globalna orodja in platforme in tako v digitalnem marketingu nastopajo kot strateški svetovalci, ponudniki tehnoloških rešitev in izvajalci hkrati.


Rastejo skoraj vse oblike orodij za marketinško avtomatizacijo

Na področju marketinške avtomatizacije sta orodji Hubspot in Net-Results dobila močnejšo konkurenco v rešitvah kot sta ActiveCampaign in Klaviyo. Svoje mesto med pogosteje uporabljenimi ohranja tudi integracijsko orodje Zapier. Paleta rešitev za probleme sodobnega marketinga je resnično široka. Po tem, ko smo v zadnjih nekaj letih s strani slovenskih podjetij zaznali predvsem pospešeno uporabo družbenih omrežij, se po zadnji raziskavi zdaj povečuje uporaba orodij za njihovo upravljanje. S tem trendom rastejo tudi zahteve po vse bolj prilagojenih rešitvah za družbena omrežja.


Orodja za upravljanje z družbenimi omrežji.

(Vir: MarTech v Sloveniji 2021-2023, 7. spletni Panel, IAB Slovenija)


Primarno se uporabljajo predvsem za integrirano načrtovanje in objavo vsebin, pa tudi za komunikacijo s strankami na enem mestu, saj služijo kot močno analitično orodje.


Na podlagi raziskav zadnjih let smo pri IAB Slovenija pripravili pregled trendov in novosti na področju MarTech in AdTech rešitev, ki si ga lahko ogledate na https://www.iab.si/martech.


V njem boste našli tudi novosti na slovenskem trgu. Med njimi letos zlasti izstopajo rešitve marketinške avtomatizacije, ki zagotavljajo popolno skladnost z zakonodajo na področju uporabnikove zasebnosti.

Za več informacij o IAB spletnem panelu in raziskavi nam pišite na natasa.smirnov@iab.si ali info@iab.si.



 

O raziskavi

Raziskava je bila izvedena v okviru IAB strokovnega spletnega panela in sicer decembra 2021 in februarja 2023. V letu 2021 je sodelovalo 35 panelistov, leta 2023 pa smo v vzorec zajeli 112 odgovor. Namen raziskave je dobiti odgovore na vprašanja o tem, katera so ključna orodja, ki jih uporablja marketing v Sloveniji danes, s kakšnim namenom in kako pogosto se uporabljajo. S primerjavo med leti spremljamo gibanja in iščemo razloge za nastale spremembe. IAB strokovni spletni panel deluje pod vodstvom IAB Slovenija in v sodelovanju s svetovalno agencijo za raziskave Arhea. Vse o panelu in kako se včlaniti na https://www.iab.si/iab-panel.

10 views

Comentarios


bottom of page