Kako leto je tega, ko smo prvič zaznali pogovore o "de-influencerjih". Gre za posameznike, katerih cilj je odvrniti sledilce od določenih nakupov, ki jih označijo kot nepotrebne. Saj veste, vsak dober trend ima tudi svoj proti-trend. :)
A proti koncu leta se je zvrstilo kar nekaj člankov, ki so trend označili za minoren, češ, nekaj posameznikov ne more ustaviti globalnega komercialnega kapitalističnega vlaka, ki raste iz leta v leto (tudi pri nas). In težko jim je ugovarjati, vplivnostni marketing je (v vseh svojih oblikah) bil vedno ena najboljših marketinških strategij. A vseeno menimo, da sta vsaj dva razloga za podrobno preučitev dogajanja.
Tudi to je vlak, kateremu se lahko priključimo.
Tako kot vsak vsebinski vlak, je tudi ta, za marsikatero (manjšo?) znamko priložnost, da se izpostavi. Da je drugačna. Tukaj sta vsaj dve možnosti:
A. Na ta način lahko dokazujemo, da so produkti konkurence veliko slabši in da so na daljši rok t.i. "metanje denarja". Na prvi pogled lahko to izgleda nekoliko "zlobnejša", a obstajajo tržne pozicije, ki so nedvomno resnično take. Je pa seveda potrebno biti precej gotov, da je vaš produkt veliko boljši (potrebno se je dobro zazreti v ogledalo 😎)
B. Če imamo produkte, ki so trajnostni in usmerjeni v zmanjševanje nakupov na dolgi rok, je tak trend lahko zelo uporaben. Lahko bi se reklo, da je kot nalašč.
Transparentnost ponudbe
Po naših ocenah, so med tovrstnimi vsebinami najbolj gledane tiste, ki so direkten odziv na neko ponudbo (primer: https://www.tiktok.com/@depressiondotgov/), kar definitivno povečuje njihovo vrednost za uporabnika v procesu nakupa.
De-influencerstvo pa se ne kaže samo na video platformah. Tisti, ki poznate skupnosti na Redditu veste, da uporabnikova mnenja v nakupnem procesu precej štejejo. V tovrstne rešitve, ki prispevajo k večji transparentnosti s strani uporabnikov, pa lahko prištejemo tudi mnoge komentarje skupnosti (community notes), ki jih že nekaj mesecev lahko najdemo na X-u.
Gre torej zares za trend, ki povečuje vključenost uporabnikov v komunikacijo znamke, zaradi česar naj bi splet bil že v osnovi drugačen od drugih, ne-interaktivnih kanalov komuniciranja. Lahko bi rekli, da gre za nekakšno demokratizacijo tržnega komuniciranja, ki je precej kakovostnejša o tistih zgodnjih komentarjev "neimenovanih posameznikov".
Članek je povzetek iz našega nedavnega IAB novičnika. V njem izpostavljamo naša opažanja, komentiramo in razmišljamo o dogajanju in trendih s področja digitalnega marketinga. Bodite dobro obveščeni.