Digitalni marketing skozi oči muzeja
že večkrat sem hotel napisati kakšno besedo o računalniškem muzeju v Ljubljani, pa nekako nisem uspel uloviti prave "priložnosti". Tokrat jo bom izkoristil. Namreč ob 40ti obletnici Macintosh-a v muzeju organizirajo dogodek z naslovom: Obeležujemo 40 let: Macintosh, hvala za miško!
Ko sem se zadnjič sprehajal tam, mi je šlo marsikaj skozi glavo; prvi spomini še iz otroških let, zanimivi tehnološki poizkusi in predvsem dejstvo, da brez te tehnološke zasnove (računalnika), ne bi bilo ponoge, v kateri delam. In prav zato mislim, da se moramo vsi "digitalci" tu pa tam "pokloniti" spomenikom ali kot pravijo v muzeju, primerkom, ki so spremenili družbo iz analogne v digitalno.
A v tehnološkem svetu ni bilo vse tako rožnato za Slovence. Med drugim moti, da marsikaterih orodij še vedno nimamo na voljo v sloveščini. In to kljub dejstvu, da smo jih, denimo Apple, pred 20 leti že imeli v slovenščini. Zgodba je pravzaprav zabavna https://n1info.si/magazin/digitalno/apple-je-pred-vec-kot-20-leti-ze-znal-slovensko/, več pa izvemo iz prve roke na obletnici v muzeju. Tam bo tudi Matjaž Likeb, eden najpomembnejših akterjev te zgodbe. Sam upam, da bomo, kot je zapisano v naši digitalni strategiji, do nje tudi zares prišli.
Sicer pa mislim, da so pred nami prelomni časi, ko govorimo o uporabi marketinških orodij pri nas. Orodja generativne umetne inteligence med drugim "topijo" ovire jezikovnih razlik, ki jih na primer v ZDA ali VB nimajo. Takojšnje prevajanje vsebine, tudi v video obliki, postaja realnost. V naš prostor prinaša izjemne prednosti, tehnološkim velikanom pa pušča vse manj prostora za izgovore. Želim vam, da tovrstna orodja čim bolje izkoristite.