top of page
natasasmirnov

"Retail media, vplivneži in bogata medijska ponudba: Glavne teme 36. IAB Akademije"

Updated: 5 days ago

Zadnjo akademijo v letu smo tradicionalno posvetili novim oglasnim produktom in projektom, ki jih mediji ustvarjajo za oglaševalce v Sloveniji.



Letošnja ponudba je zares raznolika in inovativna, usmerjena v iskanje rešitev za vse faze nakupnega procesa, različne ciljne skupine ter z unikatnimi pristopi, ki odražajo značilnosti posameznih medijev. V živahnem vzdušju smo prisluhnili nekaterim izbranim predstavitvam.



Vrtiljak novosti

Eva Kavčič iz Admixer je razkrila, kaj vse je novega na platformi Google Ads in kako lahko sodelovanje z novim zastopnikom Googla v Sloveniji prinese dodatne prednosti.



Zakaj TikTok oglase ne bi razširili tudi na druge slovenske spletne medije in mobilne aplikacije, so se spraševali na mreži SmartAd in ustvarili interaktivni vertikalni format SmartTok.


Europlakat s svojo rešitvijo KIT Weather Template zdaj ponuja orodje za nadgradnjo digitalnih DOOH oglasov s prilagojeno vsebino aktualnim razmeram.


Podcasti in video produkcija je v zadnjih letih dobila krila tudi na naših medijih. To smo raziskovali v posebnem IAB panelu in Podcastom namenili poseben prostor že na lanskoletni akademiji. Iz predstavitve Tadeja Rovtarja lahko zaključimo, da so podcasti in video produkcija jedro letošnjih novosti tudi v uredništvu Dela.


Studio Odprte kuhinje poleg receptov ustvarja prilagojene zgodbe in vanje spretno vključuje sponzorirane blagovne znamke. Sveža video produkcija nastaja tudi v novem Video objektivu Poslovnega centra Delo in v novih serijah Dpodcastov.





Tudi letos nismo spregledali inovativnosti, s katero Outbrain sledi tehnološkim trendom, spremembam pozornosti in načinu spremljanja vsebin, pa tudi potrebam založnikov, da izboljšajo donosnost oglasnega prostora, kot tudi oglaševalcev, ki stremijo k večji učinkovitosti kampanj.





Navdušili so z novim vertikalnim formatom Moments by Outbrain, ki je sicer še v testni fazi, a kot pravi Jelena Jeknič, je to format prihodnosti. Svojim uporabnikom, medijem in oglaševalcem so ponudili dodatne funkcionalnosti za izboljšanje kreativnosti in optimizacijo oglasnih kampanj, ki spretno izkoriščajo zmogljivosti generativne umetne inteligence in velikih jezikovnih modelov (LLM).


Vse zbrane novosti vam bodo kmalu na voljo v interaktivnem poročilu Media Radar, dostopen pa bo na vseh naših medijih.



Anja Rus nas je popeljala skozi produkt POP IN, zasnovane pogovorne oddaje, ki spretno izkoriščajo povezavo z znanimi licenčnimi šovi, ki jim v tem formatu omogočajo večjo svobod in prilagodljivost tudi za oglaševalce. Zadnje mesece je v ponudbi tudi nov interaktivni oglasni format, ki ga je mogoče prilagoditi blagovni znamki za večji učinek. Povsem sveža pa je prišla tudi novica, da pripravljajo novo snemano serijo, ki bo prvič uporabila CGI in omogočila naknadno vključevanje produktov in znamčenje, kar nedvomno prinaša nove možnosti tako za oglaševalce kot trženje Pro Plusa.




Aktualni temi tudi: retail media in vplivneži

Posebno pozornost smo tokrat namenili tudi retail mediji. Raziskali smo, kaj vse sodi med trgovske medije, ugotavljali razliko med spletno trgovino in tržnico ter pregledali kaj v tem segmentu ponudbe že imamo danes v Sloveniji, česa še ni in kakšna prihodnost se nakazuje v naslednjih letih, tudi po pogovorih z nekaterimi vidnimi spletnimi trgovci.



Tudi po besedah Mitja Tuškej gre za oglaševalsko močan segment, ki je bil tako rekoč »pod radarjem« za oglaševalske agencije. Z naprednimi orodji ciljanja in bogatimi podatki o uporabnikih pa postaja vse bolj aktualen kanal, ki ga ne gre zanemariti. Sploh če ciljate na tuje trge, je povedala Tina Krek iz Httpool by Aleph, ki slovenskim podjetjem v tujini omogoča dostop do oglaševanja pri največjem spletnem trgovcu – Amazonu.



Na okrogli mizi o sodelovanju z vplivneži je tokrat Zorana Savina zanimalo, v katerem delu prodajno-marketinškega lijaka se tovrstno sodelovanje najbolj obrestuje, kako meriti njegov vpliv ter katere parametre upoštevati pri izbiri vplivnežev. Tako empirične, strogo merljive, kot tudi mehkejše, a nič manj pomembne - vrednote in afiniteto, so poudarili sogovorniki. Matej Terner, Miha Pintar, Tanja Knez in Pina Maja Bulc so s konkretnimi vpogledi in iskrenimi odgovori poskrbeli za poglobljeno in iskrivo razpravo, ki je najboljši možen zaključek zadnje akademije v tem letu.


In kot je zapisala Irena Žagar po dogodku: "Res je izziv izbrati prave influencerje, ki bodo imeli vpliv in prodali naš produkt. Ampak ni nič drugače kot pri kreiranju FB oglasov, TV oglasov ali katerih drugih vrst plačljivega oglaševanja. Cilj - ciljna skupina - kreativa - merjenje - če ne gre, poskusi drugače.


 

Foto: Piksi





Zapisala

Nataša Smirnov

Raziskave in analize trga, IAB Slovenija




bottom of page