top of page
  • natasasmirnov

Stanje spletne prodaje v Sloveniji 2022 in pričakovanja v 2023

Z raziskavo smo želeli pridobiti odgovore o stanju in vlogi spletne prodaje, preveriti prednosti in izzive, ki jih prinaša trgovcem, izvedeti kateri so najpogosteje uporabljeni oglaševalski kanali in kakšna so pričakovanja za prihodnost.


Konec lanskega leta smo zaključili raziskavo o spletni prodaji v Sloveniji eCommerce. Raziskavo smo izvedli v obdobju med oktobrom in decembrom 2022. V njej je sodelovalo 72 članov panela in drugih strokovnjakov s področja marketinga.


Večina trgovcev pri uvedbi spletne prodaje sledi vedenjskim vzorcem svojih kupcev, prednosti in izzivi spletne prodaje pa se razlikujejo glede na obliko prodaje.


Trgovci, ki imajo fizične trgovine, se za spletno prodajo najpogosteje odločajo, ker sledijo vedenjskim vzorcem svojih kupcev. Za tiste, ki prodajajo samo prek spleta, pa je splet večinoma edini možen način prodaje in rasti. Podjetja s kombinirano prodajo ključne prednosti spleta vidijo predvsem v zagotavljanju boljše izkušnje za kupce. Izključno spletni trgovci pa na spletu zasledujejo kriterij prodajne učinkovitosti; splet predstavlja zanje priložnost za pospešeno rast prodaje, širitev na tuje trge in optimizacijo operativnih stroškov skozi celoten prodajni lijak.


Delež investicij v spletno oglaševanje se ujema s spletno prodajo.

Rast oglaševalskega proračuna, ki ga storitvena podjetja in trgovci namenijo oglaševanju, je v neposrednem sorazmerju z deležem, ki ga spletna prodaja zajema znotraj celotne prodaje.

Deleži in gibanje proračuna za spletno prodajo (Vir: IAB panel-Stanje spletne prodaje 2022-2023).


Raziskava je pokazala, da so se investicije v spletno oglaševanje v 2022 povečale praktično pri vseh oblikah spletne prodaje. Največ prostora za nadaljnjo rast je še posebej zaznati v storitvenem sektorju in pri trgovcih, ki fizično prodajo kombinirajo s spletno. Skoraj 60% trgovcev in 80% storitvenih podjetji napoveduje, da bo njihova prodaja na spletu rasla tudi v 2023, temu pa bodo pričakovano sledili tudi večji vložki v spletno oglaševanje.

To je le nekaj izsledkov obsežnejše raziskave, ki smo jo v zadnjem četrtletju 2022 v IAB Slovenija izvedli v sodelovanju s svetovalno agencijo za raziskave Arhea.


Želite izvedeti več? Pišite nam na info@iab.si ali pa se prijavite v raziskovalni panel in za vsako raziskavo boste prejeli poročilo direktno v svoj e-poštni nabiralnik.

Comments


bottom of page