Tele naše Akademije skoraj po pravilu najdejo popolnoma druga vprašanja, medtem ko poskušajo odgovoriti na zastavljena. Verjetno mi je ravno ta del najbolj pri srcu (kar je kar velika stvar, ker mi je seveda druženje z razmišljujočimi posamezniki tudi zelo pri srcu).
In tudi tokratna ni bila nič drugačna. Kar nekaj avtorjev nas je popeljalo čez izzive digitalnega marketinga v času umetne inteligence in orodjih, ki počivajo na tovrstnih osnovah. Tako smo se kaj kmalu začeli spotikati ob to, kako pomembno je avtorstvo v tem času in kdo je pravzaprav avtor.
Jaka Repanšek je, kot vedno, lepo poudaril, da je neetično (če ne še kaj drugega), da bi se pod besedilo, ki ga je skovala UI podpisovali kot avtorji in ob tem izpostavil splošno debato o tem, ki jo najverjetneje zelo dobro opisuje tudi primer avtorice Kelly McKernan, ki zdaj išče na sodiščih avtorske pravice za slike, ki so bile generirane na podlagi "promta", ki vsebuje njeno ime.
Kakovost ali količina
Vsi sodelujoči na okrogli mizi, ki je sledila predavanjem, so se strinjali, da ima avtomatizirano generiranje vsebine seveda svoje mesto v digitalnem marketingu, a da je za strateško razmišljanje potrebno storiti veliko več. Živa Deu je v tem kontekstu izpostavila, da je "strateško gledano za znamko zelo pomembno, da zagotovi visoko raven vsebin". Peter Mesarec pa dodal, da bo ob eksponencialnem generiranju vsebin vedno bolj pomembno, kdo je avtor teh vsebin. Kvaliteta utegne biti zato vedno bolj iskana, kar pa ne pomeni, da za zagotavljanje le-te, ne potrebuješ kvalitetnih orodij.
Posnetku zelo zanimive okrogle mize lahko prisluhnete tu
Biti drugačen.
"Marketing mora, bolj kot kadarkoli, (s)poznati poznati ciljno skupino in s pomočjo vseh orodij, ki so ali bodo na razpolago, prilagoditi vsebine tako, da jo bomo dosegli. In tu bo borba, s pomočjo orodij UI, še bolj neizprosna." je pogovor na okrogli mizi smiselno zaključil Marko Penko. Temu bi dodal, da če hočeš biti znamka, če hočeš imeti razpoznavne posebnosti, potem moraš biti drugačen. Pravzaprav moraš biti avtor. Moraš si želelti biti avtor. Kakšna orodja pri tem uporabljaš je manj pomebno.
Kdo je avtor? In kako to sporočiti svetu?
Avtorstvo je torej nekaj, kar mora znamka zasledovati. Ob tem je pomebno, da se ta trenutek postavljajo orodja, ki bodo pomagala avtomstskim sistemom preveriti avtorje. Enega takih (Google E-E-A-T) je v svojem predavanju izpostavila Helene Jelenc, odlomek le-tega si lahko ogledate tu: https://www.youtube.com/watch?v=nR5F0veFvqY
Primer izpostavitve avtorja na Google-u.