Digitalna iniciativa IAB Slovenija
2. 4. 2020

IAB Slovenija začela z digitalno iniciativo »Zdaj je čas za digitalno«

Bliskovit vzpon uporabe spletnih platform, servisov, e-trgovine, ter na splošno uporabe vseh digitalnih storitev, narekujejo nov trend, ki ga bomo v Zavodu IAB Slovenija, v naslednjih mesecih podrobneje spremljali. Začeli smo pri naših članih in sicer z zbiranjem informacij o storitvah, ki jih ponujajo posameznikom ali podjetjem, pri lajšanju zdravstvenih, gospodarskih ali družbenih posledic epidemije koronavirusa. V digitalni iniciativi, ki smo jo poimenovali »Zdaj je čas za digitalno«, bomo zbrane informacije delili z vami preko naše spletne strani, IAB novičnika ter naših socialnih profilov. Poleg samega informiranja poslovne in širše javnosti, bomo v drugem koraku zbirali tudi konkretne podatke o rasti panoge, spletnega mesta, storitve in jih združilii v IAB Poročilu o digitalnih trendih.

Zbiranje informacij o inovativnih rešitvah, ki ljudem omogočajo lažje preživljanje "korona krize", združeno v iniciativi "Zdaj je čas za digitalno".
Zbiranje informacij o inovativnih rešitvah, ki ljudem omogočajo lažje preživljanje "korona krize", združeno v iniciativi "Zdaj je čas za digitalno".

Nakupovalne navade se spreminjajo

Ljudje smo na spletu več kot kadarkoli prej. Za 70 % se je povečalo brskanje po spletu, uporaba družabnih omrežij se je povečala za 61 % (raziskava Kantar). Spreminjajo pa se tudi nakupovalne navade potrošnikov. Medtem ko se fizične trgovine zapirajo, se trgovanje seli na splet. Po podatkih raziskave Kantar, 20 % ljudi nakupuje manj v fizičnih trgovinah, medtem ko 9 % ljudi nakupuje več v spletnih trgovinah. 32 % ljudi pa ocenjuje, da bodo v prihodnje nakupovali več na spletu. V porastu je FCMG sektor (artikli hitre potrošnje), dostava hrane in živil na dom, računalniške opreme in ostalih izdelkov za delo od doma ter nekaterih izdelkov bele tehnike. Ker se gotovinsko poslovanje zaradi tveganja prenosa okužbe zmanjšuje, so v prednosti tisti spletni trgovci, ki omogočajo plačevanje preko spleta ali različnih aplikacij.

Petrol eShop je postal zanimiva nakupovalna točka za vse, ki se želijo izogniti obisku trgovin.
Petrol eShop je postal zanimiva nakupovalna točka za vse, ki se želijo izogniti obisku trgovin.
Petrolova mobilna aplikacija omogoča naročanje nekaterih živil iz domačega udobja ter plačavenje goriva, brez obiska blagajne.
Petrolova mobilna aplikacija omogoča naročanje nekaterih živil iz domačega udobja ter plačavenje goriva, brez obiska blagajne.

Petrolove mobilne aplikacije lajšajo vsakodnevna opravila

V hitrem odzivu na krizno situacijo, je Petrol zaprl obratovanje svojih Fresh lokacij ter naročilo sveže hrane Fresh, v mobilni aplikaciji Na poti, nadomestil s ponudbo svojih HipShop trgovin. Tako lahko brez nepotrebnega zadrževanja na prodajnih mestih, preko aplikacije naročite izdelke, kot so moka, testenine, olje in drugo. Preko aplikacije lahko plačate tudi gorivo in se tako izognete obisku blagajne. Da je aplikacija dobro sprejeta med prebivalstvom, dokazujejo tudi podatki, da je bila aplikacija Na poti, v zadnjem tednu v povprečju naložena kar 500-krat na dan, da se je v času samoizolacije, registracija novih uporabnikov povečala za 440 %, da aplikacijo vsakih 30 minut uporabi okoli 150 uporabnikov.

Preko mobilne aplikacije Moj Petrol (ali portala Moj Petrol), lahko že z nekaj kliki sporočite stanje števca električne enrgije ali zemeljskega plina, naročite dostavo energentov ter spremljate svoje poslovanje s Petrolom (nakupi, računi in ugodnosti).

Lastniki električnih vozil, pa z aplikacijo OneCharge, lahko v realnem času preverijo lokacijo, zasedenost in delovanje katere koli izmed več 100 Petrolovih e-polnilnic. Na interaktivnem spletnem zemljevidu lahko nato poiščejo najhitrejšo pot do najbližje proste polnilne postaje, pogosto obiskane polnilnice pa dodajo na seznam priljubljenih.

Prav tako lahko nakupujete v njihovi spletni trgovini Petrol eShop, kjer so poleg izdelkov za avto, dom in vrt, dodali še hrano in pijačo. Svojo ponudbo so tako razširili v skladu z zahtevami kupcev, ki so povpraševali po mleku, moki, sladkorju, testeninah, kavi in konzervirani hrani, pa tudi po robčkih za razkuževanje, razkužilih za roke, toaletnem papirju, čistilih in izdelkih za osebno nego. Kupcem, ki izdelke naročijo na dom, dostavijo v roku treh do petih dni.

Nakupovanje novih naprav preko A1 Live Shop.
Nakupovanje novih naprav preko A1 Live Shop.
Na Bolha.com lahko naročite lokalne domače izdelke.
Na Bolha.com lahko naročite lokalne domače izdelke.

Mimovrste ustvaril spletno tržnico za druge trgovce

Največji spletni trgovec v Sloveniji Mimovrste, trgovcem ki so čez noč morali zapreti svoja vrata, ponuja svojo platformo za prodajo svojih izdelkov. Tako lahko trgovci izkoristijo vse prednosti, že utečenega sistema prodaje preko spleta (od predstavitve izdelkov, spletnega oglaševanja, plačila preko spleta, možnosti vračil ter dostave) in tako vsaj delno nadomestijo izpad prihodkov.

Bolha.com odprla tržnico z lokalno pridelano hrano

Kot odziv na trenutno krizo, je spletni trgovec Bolha, odprl tržnico, kjer ponuja izdelke slovenskih kmetij. Uporabniki tako lahko izberejo sveže, domače proizvode, dostavljene na dom. Trenutno lahko izbirate med več kot 30 ponudniki ter 154 različnimi izdelki. Število kmetij pa se povečuje iz dneva v dan.

A1 z novo spletno poslovalnico A1 Live Shop

Zdaj lahko iz domačega udobja, obiščete čisto pravo spletno poslovalnico A1 Live Shop ter si prek pogovora s pravim A1 svetovalcem in video prenosatakoj ogledate napravo, ki vas zanima, dobite odgovore na dodatna vprašanja, opravite nakup ter paket brezplačno in varno prejmete na vaš dom.

Vsa pošta na enem mestu, dostopna iz vašega računalnika

Z digitalizacijo vhodne pošte, storitev podjetja APS Plus, vašo pošto prejmete na svoj e-naslov ali na določeno dokumentno mesto. Podjetje tako v vašem imenu pošto prevzame, odpre in dokument spremeni v elektronsko obliko.

© Copyright 2016 IAB Slovenija.  Izdelava spletnih strani AV studio