Akademija TRENDI: Kako preživeti optimizacijo v dobi UI?
- natasasmirnov
- 6 days ago
- 2 min read
Vsebina, ki jo danes ustvarjamo, pogosto ni več namenjena le ljudem. Preden pride do nas, jo morajo najprej najti algoritmi iskalnikov – danes pa tudi jezikovni modeli in generativna umetna inteligenca, ki vsebino nato umestijo v kontekst pogovora oziroma odgovora.

Denis Jakin (W3B) je na IAB Akademiji TRENDI izzval razmišljanje o prihodnosti SEO in opozoril, da se iskanje seli iz Googla v svet umetne inteligence in družbenih omrežij. Če pišemo z mislijo le na algoritme, bomo že jutri izginili iz pogovorov z UI.
Od SEO člankov do generativnih odgovorov
Podatki, ki jih je predstavil Jakin, kažejo, da se je vedenje uporabnikov močno spremenilo. Instagram je postal drugi največji iskalnik po številu dnevnih poizvedb, prehitel je celo YouTube. Za mlajše generacije Google ni več »first source of information.« Odgovore iščejo raje na TikToku, Snapchatu in drugih družbenih platformah. »To je drug internet. Če tvojega branda ni tam, zanj uporabnik preprosto ne obstaja,« je poudaril Jakin.
Od SEO do AEO: novi jezik optimizacije
Namesto »Search Engine Optimization« se rojeva nova disciplina – Answer Engine Optimization (AEO)- optimizacija za odgovore umetne inteligence. Jakin pojasnjuje, da bo treba razumeti, kako veliki jezikovni modeli zbirajo in povzemajo podatke, blagovne znamke pa poziva, naj:
redno preverjajo, kako umetna inteligenca prikazuje njihove blagovne znamke (t. i. prompt testing),
vključujejo strukturirane podatke (grafične sheme, tabele, FAQ, jasno označene naslove H1 in podnaslove H2 ter natančne metapodatke), ki jih AI lažje interpretira,
pišejo vsebine, ki resnično odgovarjajo na vprašanja uporabnikov, ne zgolj ponavljajo ključnih besed
in predvsem, ustvarjajo vsebino, ki ima dejansko vrednost za ljudi, saj bodo dolgoročno preživele prav takšne blagovne znamke.
Vsebina za ljudi
»Morda je čas, da začnemo spet pisati za ljudi, ne za algoritme,« je zaključil Denis. Po njegovem bodo v novem ekosistemu umetne inteligence zmagale blagovne znamke, ki bodo ustvarjale avtentične, razumljive in uporabne vsebine; takšne, ki bodo znova postavile človeka, in ne stroja, v središče komunikacije.

