top of page

Bitka za pozornost

Updated: 2 days ago

Oglaševalci se danes predvsem borimo za pozornost. Pravzaprav vsi, ki delamo v komunikacijah, se borimo zanjo. No, v resnici smo se za pozornost borili vedno. Le da je bilo nekoč precej lažje 🤣.



In če želimo vedeti, ali smo ta cilj dosegli, ga je seveda treba (iz)meriti. Kar pa je pogosto precej zahtevno, še posebej na trgu, kot je naš, kjer že za osnovne aktivnosti včasih težko najdemo sredstva, kaj šele za dodatne investicije v merjenje učinkovitosti.


A če razumemo, kaj pravzaprav iščemo, lahko morda do odgovora pridemo tudi z nekaj »ročnega dela«😉.


Za začetek: kaj sploh iščemo? Trenutno ima v oglaševalskem svetu največ privržencev tako imenovana metrika aSPM (attentive second per mille). Naslednja tabela najbolje ponazori razliko med to in drugimi sorodnimi metrikami.



Sekunde pozornosti so seveda super stvar, a njihovo merjenje zahteva kombinacijo panelnih raziskav (eye-tracking) ter spremljanje uporabniškega vedenja z zaznavanjem prek umetne inteligence. Kljub temu danes obstajajo tudi približne ocene, ki jih lahko s pomočjo dobrega starega kalkulatorja povsem uspešno spravimo v življenje 😊.


Ko smo vprašali ChatGPT, naj nam navede nekaj osnovnih postulatov za Slovenijo, nam je postregel z naslednjimi:


Gre seveda za zelo splošne primere, a vedno ga lahko vprašate tudi kaj bolj prilagojenega sebi. Saj veste, približna ocena je še vedno boljša kot nikakršna.😉


A to še ni vse! Za vidnost lahko veliko naredimo tudi sami. Najprej je pomembno razumeti metrike ter jim ustrezno prilagoditi cilje in izbiro oglasnih površin. Odličen primer tega je predstavil Damjan Planinc na naši zadnji Akademiji.

Posnetek predavanja vas čaka tukaj 👉 https://youtu.be/CTrOBEFhlp0


Poleg tega lahko izberete tudi portale in vsebine, ki dosegajo nadpovprečen čas na zaslonu oziroma čas, ki ga uporabniki preživijo na spletni strani. Takšne metrike najdete v valutni raziskavi MOSS (Merjenje obiskanosti spletnih strani v Sloveniji). Če sami nimate podatkov MOSS Dotmetrics, zanje povprašajte vašo najljubšo medijsko agencijo. 😍.


Metrike pozornosti: Povprečno trajanje obiska in povprečen čas ogleda strani, MOSS Dotmetrics; 16.6.-22.6.2025, populacija- vsi, 35-55 let, Slovenija
Metrike pozornosti: Povprečno trajanje obiska in povprečen čas ogleda strani, MOSS Dotmetrics; 16.6.-22.6.2025, populacija- vsi, 35-55 let, Slovenija

Za vas smo tokrat mi pogledali v MOSS Dotmetrics orodje in analizirali top 10 spletnih rubrik, ki uživajo največ pozornosti. Osredotočili smo se na dve ključni metriki-povprečno trajanje obiska in povprečen čas ogleda strani. Če bi želeli imeti dostop do raziskave tudi vi, nam pišite na natasa.smirnov@iab.si.


Del članka je bil objavljen v junijskem IAB novičniku.


Naroči se na IAB novice


 






bottom of page