Rezultati raziskave potrjujejo, da se družbena omrežja in z njimi prepleten vplivnostni marketing hitro razvijata. Pojav novih platform, rast uporabe kratkih video vsebin in vplivnežev spreminjajo način, kako podjetja gradijo svoje blagovne znamke in komunicirajo s strankami. V tako dinamičnem okolju postaja usklajevanje komunikacijskih pristopov vedno večji izziv. Jasna strategija, ki jo mnoga podjetja še vedno pogrešajo, bo z vključevanjem številnih vplivnežev in družbenih omrežij postala ključnega pomena in nujna, kot tudi integrirana orodja za spremljanje uspešnosti in učinkovitosti objav skozi vse akterje in družbene platforme.
O raziskavi
V avgustu 2024 smo izvedli 11. raziskavo IAB strokovnega spletnega panel. Gre za ponovitev raziskave o družbenih omrežjih iz leta 2021, v tokratno anketo pa smo vključili dodatna vprašanja o uporabi vplivnostnega marketinga. Raziskava je pokrivala različne vidike uporabe družbenih omrežij, vrste vsebin, cilje podjetij in sodelovanje z vplivnež, v njej pa je sodelovalo 99 članov strokovnega spletnega panela IAB.
Ključne ugotovitve:
Povečana uporaba novih platform: TikTok skokovito raste, njegova uporaba se je povečala za več kot dvakratnik glede na 2021. Med družbenimi omrežji podjetja še vedno najpogosteje uporabljajo Facebooku, Instagram je zasedel drugo mesto, prehitel LinkedIn in se še bolj utrdil kot ključna platforma za vplivnostni marketing.
Dominantnost vizualnih vsebin: Kratki videoposnetki do 15 sekund in kombinacija slike z besedilom ostajajo najbolj uporabljeni formati, zaradi vse težjega "Click to Search" se krepijo tudi vsebine s povezavami.
Sodelovanje z vplivneži postaja sestavni del marketinških strategij: Vplivnostni marketing se razvija in prevzema vlogo medija, kjer vplivneži in kreatorji pripovedujejo zgodbe, ustvarjajo atraktivne vsebine, gradijo blagovne znamke, širijo doseg in pospešujejo prodajo. Podjetja sodelujejo z vse večjim številom vplivnežem in širijo prisotnost na večjem številu platform, kar ustvarja potrebo po bolj strateškem načrtovanju in celovitem vodenju kampanj.
Izzivi pri upravljanju: Podjetja se soočajo s pomanjkanjem jasnih strategij in težavami pri ustvarjanju privlačnih vsebin, kar povečuje povpraševanje po zunanjih kreatorjih in agencijah za upravljanje profilov.
Za več informacij o raziskavi se obrnite na IAB Slovenija.
Avtorica članka
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija
コメント