top of page

Kako se spreminjajo prakse digitalnega oglaševanja v Sloveniji?


Nova raziskava IAB AdEx 2025 razkriva, da se podjetja odzivajo vse bolj agilno – taktike in kanale sproti prilagajajo ciljem in razmeram na trgu. Proračuni se stabilizirajo, rast investicij pa je tesno povezana z učinkovitostjo.


Raziskava: IAB spletni panel, april-maj 2025


Bonanca je mimo. Učinkovitost je novi standard.

Delež podjetij, ki povečujejo proračune, je najnižji doslej. Odločajo rezultati in stanje na trgu. 2/3 oglaševalcev letos ne načrtuje povečati proračune za digitalno oglaševanje.


Kdo raste? Kdo tone?

Uporaba kanalov je širša kot kadarkoli: družbena omrežja, SEM, video, DOOH in novi formati, kot so ciljana TV (Adressable TV), povezljiva CTV, audio/vido-kasti in sporočilni marketing. Družbena omrežja in display še naprej dominirajo. SEM postaja izziv – a tudi priložnost.


Podkasti, sporočila in ciljana TV

Novi formati že dosegajo zavidljive deleže. Zaradi razpršene prisotnosti uporabnikov se krepi potreba po večkanalni (omni-channel) in integraciji podatkov – kar potrjuje tudi raziskava MarTech 2025.


Merljivost, integracija, neizogibnost.

Podjetja vse bolj izbirajo kanale, ki jih lahko merijo, vse pomembnejši pa je tudi kriterij neizogibnosti – prisotnost na kanalih, ki so za dejavnost ključni in si jih oglaševalci »ne morejo privoščiti ignorirati«.


AdEx 2022-2025, IAB Slovenija in Arhea Solutio
AdEx 2022-2025, IAB Slovenija in Arhea Solutio

In tu je seveda tudi umetna inteligenca, ki je že tretje leto zapored glavni trend. A le redki ga res učinkovito vključujejo. Zadnja raziskava o uporabi umetne inteligence v marketingu je pokazala, da se ta pri nas v največji meri uporablja za generiranje besedil, prevajanje in kreativne naloge, medtem ko ostaja odprt prostor na področju analitike, transkripcije, optimizacije in avtomatizacije kampanj ter generiranja zahtevnih vizualnih vsebin.


👉 Podrobni izsledki in celotno poročilo AdEx 2022-2025 prejmejo tisti, ki sodelujejo v raziskavi. Če želite odkrivati in slediti trendom digitalnega oglaševanja v Sloveniji, se pridružite našemu raziskovalnemu panelu. Nič ne stane, je povsem prostovoljno, s svojimi izkušnjami pa nam pomagati slediti in zaznavati pomembne spremembe, premike in trende v naši industriji.


Sodeluj!





Zapisala

Nataša Smirnov

Raziskave in analize trga, IAB Slovenija



bottom of page