Kako se spreminjajo prakse digitalnega oglaševanja v Sloveniji?
- natasasmirnov
- May 29
- 2 min read
Nova raziskava IAB AdEx 2025 razkriva, da se podjetja odzivajo vse bolj agilno – taktike in kanale sproti prilagajajo ciljem in razmeram na trgu. Proračuni se stabilizirajo, rast investicij pa je tesno povezana z učinkovitostjo.

Raziskava: IAB spletni panel, april-maj 2025
Bonanca je mimo. Učinkovitost je novi standard.
Delež podjetij, ki povečujejo proračune, je najnižji doslej. Odločajo rezultati in stanje na trgu. 2/3 oglaševalcev letos ne načrtuje povečati proračune za digitalno oglaševanje.
Kdo raste? Kdo tone?
Uporaba kanalov je širša kot kadarkoli: družbena omrežja, SEM, video, DOOH in novi formati, kot so ciljana TV (Adressable TV), povezljiva CTV, audio/vido-kasti in sporočilni marketing. Družbena omrežja in display še naprej dominirajo. SEM postaja izziv – a tudi priložnost.
Podkasti, sporočila in ciljana TV
Novi formati že dosegajo zavidljive deleže. Zaradi razpršene prisotnosti uporabnikov se krepi potreba po večkanalni (omni-channel) in integraciji podatkov – kar potrjuje tudi raziskava MarTech 2025.
Merljivost, integracija, neizogibnost.
Podjetja vse bolj izbirajo kanale, ki jih lahko merijo, vse pomembnejši pa je tudi kriterij neizogibnosti – prisotnost na kanalih, ki so za dejavnost ključni in si jih oglaševalci »ne morejo privoščiti ignorirati«.

In tu je seveda tudi umetna inteligenca, ki je že tretje leto zapored glavni trend. A le redki ga res učinkovito vključujejo. Zadnja raziskava o uporabi umetne inteligence v marketingu je pokazala, da se ta pri nas v največji meri uporablja za generiranje besedil, prevajanje in kreativne naloge, medtem ko ostaja odprt prostor na področju analitike, transkripcije, optimizacije in avtomatizacije kampanj ter generiranja zahtevnih vizualnih vsebin.
👉 Podrobni izsledki in celotno poročilo AdEx 2022-2025 prejmejo tisti, ki sodelujejo v raziskavi. Če želite odkrivati in slediti trendom digitalnega oglaševanja v Sloveniji, se pridružite našemu raziskovalnemu panelu. Nič ne stane, je povsem prostovoljno, s svojimi izkušnjami pa nam pomagati slediti in zaznavati pomembne spremembe, premike in trende v naši industriji.
Sodeluj!

Zapisala
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija