top of page

Kakšna je razlika med ustvarjalci vsebin in vplivneži – in zakaj je to pomembno?

V digitalnem svetu danes besedi ustvarjalec in vplivnež pogosto uporabljamo izmenično. A razumevanje razlike med njima je ključno – še posebej za blagovne znamke, ki želijo premišljeno in strateško načrtovati aktivnosti vplivnostnega marketinga ter ustvarjalce in vplivneže izbrati preudarno glede na zastavljene cilje.



Kdo so ustvarjalci vsebin?

Ustvarjalci vsebin (angl. creators) kreirajo izvirne vsebine z namenom, da ustvarijo sebi zvesto občinstvo in te vsebine monetizirajo skozi različne kanale, kot so YouTube, podcaste, bloge in druge oblike dolgoročnejše vsebine. Osredotočeni so na individualni ustvarjalni izraz, izobraževanje in zabavo.


Med znanimi ustvarjalci najdemo:

  • MrBeast (Jimmy Donaldson) -znan po svojih visoko-proračunskih YouTube videih, ki vključujejo izzive, donacije in dobrodelne akcije.

  • Emma Chamberlain – vlogerka, ki je svojo edinstveno estetiko prenesla v lastno blagovno znamko kave ter postala ambasadorka luksuznih znamk.

  • Komotar Minuta (Ciril Komotar) – slovenski avtomobilski vloger, ki primerjalne teste nadgrajuje s kakovostno video produkcijo.

  • Ajda Sitar – modna blogerka in ustvarjalka avtentičnih vsebin, ki na svojem blogu in družbenih omrežjih deli nasvete o modi, lepoti in življenjskem slogu.



Kdo so vplivneži?

Vplivneži (angl. influencers) uporabljajo svojo spletno prisotnost predvsem za vplivanje na potrošnikove odločitve. Vsebina je pogosto promocijska. V objavah vidimo njihova priporočila za nakup izdelkov ali storitev, posebne akcije in kode za popust. Med njimi najdemo:

  • Charli D'Amelio – TikTok zvezdnico, znano po svojih plesnih videih in sodelovanjih z velikimi blagovnimi znamkami.

  • Livvy Dunne – športnico in vplivnico z močnim sponzorskim portfeljem.

  • Lepo Afno (Lea Filipovič) – eno najbolj prepoznavnih slovenskih vplivnic na Instagramu.

  • Patricio Pangeršič – fitnes vplivnico, ki sodeluje z znamkami iz področja športa in zdravja.

  • Niko Krmec -eno najuspešnejših slovenskih TikTok vplivnic, znana po svojih plesnih in zabavnih videih.


Ključne razlike med ustvarjalci in vplivneži

Ustvarjalci

Vplivneži

Fokus je na vsebini.

Fokus na ohranjanju priljubljenosti, rasti občinstva, promociji in spodbujanju nakupa.

Vsebina temelji na edinstvenosti in originalnem umetniškem izrazu.

Večina vsebine je sestavljena iz sponzoriranih objav in partnerstev z blagovnimi znamkami.

Dolgoročna gradnja občinstva.

Hitro doseganje rezultatov za blagovne znamke.

Aktivni na kanalih kot so YouTubu, podcastih, blogih, kjer je vsebina daljša in bolj poglobljena.

Aktivni na kanalih, kjer je vsebina običajno krajša in usmerjena v promocijo - Instagramu, TikToku, Snapchat

Informirajo, izobražujejo, zabavajo. Svojo avtoriteto gradijo kot mnenjski voditelji, delijo znanje in d vsebini dajejo vrednost.

Gonilne sile so biti priljubljen, slediti trendom in spodbujati k določenim dejanjem, predvsem nakupom


Zakaj je pomembno razlikovati?

Razlikovanje med ustvarjalci in vplivneži ni le terminološko vprašanje. Gre za razumevanje, kaj posamezni partner prinaša blagovni znamki:

  • Ustvarjalci lahko pomagajo graditi dolgoročno zaupanje in globlje povezave z občinstvom.

  • Vplivneži pa so odlična izbira za kampanje, kjer je cilj doseg in pospeševanje prodaje v krajšem času.


    Slednje potrjuje tudi raziskava o uporabi družbenih omrežij in vplivnostnem marketingu v Sloveniji, ki smo jo v okviru IAB spletnega panela izvedli v 2024.


    Več kot polovica sodelujočih je na družbenih omrežjih prisotna (tudi) preko vplivnežev, v največji meri zaradi širjenja dosega, sledi gradnja blagovne znamke in pospeševanje prodaje. 
    Več kot polovica sodelujočih je na družbenih omrežjih prisotna (tudi) preko vplivnežev, v največji meri zaradi širjenja dosega, sledi gradnja blagovne znamke in pospeševanje prodaje. 

Razlike med ustvarjalci in vplivneži pa postajajo vse bolj zabrisane. Vplivnež postane ustvarjalec, ko s svojo vsebino vpliva na nakupne odločitve določene skupine ljudi – ne glede na to, ali za promocijo prejme plačilo ali ne.


Po drugi strani pa ustvarjalci, ki so si zgradili močno avtoriteto in verodostojnost, pogosto preidejo v vlogo ambasadorjev blagovnih znamk – postanejo njihov obraz, glas in priporočilo (MrBeast za Shopify).


Nekateri ustvarjalci naredijo še korak dlje: trgu ponudijo lastne izdelke in storitve, kot so prehranski izdelki in napitki, fitnes programi, modne in kozmetične linije. Tako vnovčijo zaupanje in pripravljenost svoje baze sledilcev, da podprejo njihove poslovne iniciative. Odličen primer je linija čokoladnih ploščic Feastables, ki jo je MrBeast lansiral 2024 podal v vode podjetništva. Kot slovenska vplivnica Nika Krmec, ki z Nikino bovlo osvaja kupce znanega slovenskega trgovca.


Prednost je v kombinaciji

Najmočnejše marketinške strategije pogosto temeljijo na uporabi tako ustvarjalcev vsebin kot vplivnežev za različne, a komplementarne namene.


Ustvarjalci vsebin lahko pripravijo kakovostno in dragoceno vsebino — na primer blog objave, izobraževalne videe ali osupljive vizualne materiale, ki jih je mogoče nato uporabiti na različnih platformah.


To vsebino nato lahko vplivneži okrepijo s tem, da jo delijo s svojim širšim ali nišnim angažiranim občinstvom, da vsebina na koncu doseže potencialne stranke in jih spodbudi k novi izkušnji in nakupu.


Več o vplivnostnem marketingu tudi v naših naslednjih novičnikih in IAB Akademijah. Ostani na tekočem.




 

 


Zapisala

Nataša Smirnov

Raziskave in analize trga, IAB Slovenija


bottom of page