Akademija Trendi: od Googla do pogovora - nova resničnost digitalnega iskanja
- natasasmirnov
- 2 days ago
- 2 min read
Umetna inteligenca postaja novi vmesnik za uporabnike, spreminja načine iskanja in odpira vprašanje zaupanja v digitalne vsebine. Svet iskanja od Googla premika v pogovorno okolje umetne inteligence in družbenih medijev. Na Akademiji TRENDI je Zoran Savin izpostavil ključne trende, ki oblikujejo digitalni marketing v letu 2025.

AI kot novi vmesnik in izziv za blagovne znamke
Savin opozarja, da umetna inteligenca ni več le orodje, temveč nov način interakcije med človekom in spletom. Uporabniki se vse pogosteje zanašajo na pogovorne modele, ki odgovore ponujajo neposredno, brez klika na spletne strani. To zmanjšuje obisk na straneh in spreminja razumevanje vloge blagovne znamke v komunikaciji.
»Uporabnik danes ne dobi več seznama povezav, temveč odgovor, ki ga AI oblikuje na podlagi različnih virov – in to spreminja vse,« je poudaril Savin.
Ko zgodbo znamke pripoveduje umetna inteligenca
Ker je velik del vsebin, na katerih se modeli učijo, ustvarjen iz odprtih virov, blagovne znamke izgubljajo neposreden nadzor nad tem, kako jih AI predstavlja. Zoran je opozoril, da orodja, kot sta ChatGPT in Perplexity, pogosto črpajo podatke iz platform, kot sta Wikipedia in Reddit, torej iz okolij, kjer podjetja tradicionalno niso prisotna. Tam se oblikuje nova percepcija blagovnih znamk, ki temelji na realnih uporabniških izkušnjah, vprašanjih in komentarjih uporabnikov.
Od masovnih medijev do plemenskih skupnosti
Zadnja leta se je digitalni ekosistem razdrobil. Ljudje se vse pogosteje zatekajo v t. i. »plemenske medije« – manjše, varnejše in bolj osebne skupnosti, kjer si ljudje delijo podobne vrednote in interese. Za blagovne znamke to pomeni večkanalno in bolj nišno komunikacijo, v kateri globalno komunikacijo nadomešča relevantna vsebina, ki je prilagojena ožji, interesni skupnosti.
»Internet se je iz odprtega prostora informacij spremenil v mozaik manjših skupnosti – v njih pa je treba razumeti jezik, ton in dinamiko,« še pravi Zoran Savin.
Zakaj biti del IAB skupnosti
Naše vsebine niso namenjene algoritmom in umetni inteligenci.😉 Ustvarjamo jih za člane IAB Slovenija in za celotno strokovno javnost. Vabljeni zato vsi, člani in tisti, ki to še niste, da se udeležite katere od štirih IAB Akademij- MarTech, AdEx, Trendi ali Digitalne novosti. Vse dogodke po novem snemamo, posnetke in prezentacije pa delimo s člani IAB Slovenija. Še en razlog več, da se pridružite naši skupnosti, kjer se ves čas učimo, delimo znanje in izkušnje, raziskujemo, se povezujemo in razvijamo interaktivni marketing v Sloveniji.
ali pa se za začetek

Zapisala
Nataša Smirnov
Raziskave in analize trga, IAB Slovenija


