top of page

Je zasebnost res nekaj samoumevnega? 🐦

Zasebnost na prvem mestu?

Če vsaj od daleč spremljate Elonov prevzem Twitterja veste, da gre za eno od najbolj napetih dram ta trenutek. Situacija odpira Å”tevilna vpraÅ”anja, ki niso vezana le na Twitter, ampak se dotikajo tudi bolj družbenihĀ in ekonomskih tem; od dobičkonosnostiĀ tovrstnih omrežij, do urednikovanja, vpraÅ”anj o svobodiĀ govora, itd..


Eno zanimivejŔih je gotovo vpraŔanje zasebnosti podatkov oziroma tveganje morebitnih vdorov v baze podatkov omenjenega omrežja. Da gre za eno nevarnejŔih tveganj, ki jim je Twitter izpostavljen, opozarjajo tudi Ŕtevilne humanitarne organizacije. Ne gre le za možnost vdorov v pogovore, ki lahko kompromitirajo posameznika ali ogrozijo poslovne rezultate podjetja. Gre tudi za zasebnost mnogih ranljivih skupin (vodij opozicij, civilnodružbenih in humanitarnih skupin, ..), ki so ravno Twitter uporabile za organizacijo družbenih sprememb. Se spomnite vpliva, ki ga je imel pri turŔki "vstaji"?


Dejstvo je, da se zlorabe dogajajo skorajda vsakodnevno in tega se moramo zavedati,Ā tudi ko se pogovarjamo o oglaÅ”evalskih storitvah. O resnosti zlorab priča tudiĀ povezava data-breaches-2022-so-far,Ā kjer se spremljajoĀ vsiĀ večjiĀ vdoriĀ v baze podatkov v letoÅ”njem letu. Pri vsem skupajĀ pa je Å”e bolj moteče dejstvo, da gredo tovrstne novice mimo nas tako hitro, da jih komaj ali sploh ne opazimo kotĀ npr.Ā /chinese-police-exposed-1-billion-peoples-



In vendarle imamo sedaj tudi možnost priti do svojih podatkov

Morda se zdi nenavadno, da na tem mestu, kjer govorimo pretežno o oglaŔevanju in komunikaciji, omenjam prav odgovornost vsakega posameznika. Prevečkrat se namreč zgodi, da je za tovrstne zgodbe odgovoren prav posameznik. Nekdo, ki je kot zadnji pozabil ugasniti luč ali zapreti dostop:)


Kar želim povedati je, da se morda Ŕe ne zavedamo dobro, kako pomembna je zasebnost v digitalnem in seveda tudi v oglaŔevanju. In da, morda se bomo pomena zavedali tega Ŕele takrat, ko se nas bo dotaknilo čisto osebno. Twitter primer je neke vrste opozorilo.


Na tem mestu bi lahko tudi na daleč in Ŕiroko razpravljali o tem, kako se izogniti zlorabam in zmanjŔati tveganje, da do nečesa takŔnega zares pride. A vendar, ko pogledamo vse te primere postane hitro jasno, da najbolj pomaga in Ŕčiti prav "LESS IS MORE". Imejmo manj podatkov. Tako bomo bolj cenili tiste, ki jih imamo in jih znali tudi bolje zaŔčititi. Predvsem pa ne bo konec sveta, če nam stvari slučajno uidejo iz rok. Sej vem, nekoliko čuden nasvet za digitalni marketing, a ne tako nenavaden za življenje:) /is-your-magical-formula-less-is-more-?


In other news...



Aleluja! :)

Ā 
Ā 
bottom of page